Ga naar inhoud
Geplaatst:

jenssen83

Goedenavond!!!

Ik heb een case die ik als opdracht voor mijn opleiding moet maken en ik kom er even niet uit het gaat om het volgende:

In 2000 heb H&T de VOF omgezet naar een BV, zij hadden in de VOF een FOR en deze hebben zij geruisloos ingebracht hiervoor is een lijfrenteverplichting bij de BV (werkmaatschappij) bedongen. Daarnaast hebben zowel H als T vanaf de omzetting in 2000 een pensioenverplichting in eigen beheer opgebouwd. H is van 01-03-1953 en T is van 01-10-1954. De vordering die zij hebben op de werkmaatschappij bedraagt €450.000,- en in de beheer BV heeft H een pensioenvoorziening van €202.300,- en T €155.000,- opgebouwd.

Vraag 1, 2 en 3;-):

Zij hebben die lijfrenteverplichting bedongen bij de werkmaatschappij maar hoe kunnen ze deze laten uitkeren en hoe gaat dat in z'n werking (bijv. wanneer er maar €200.000,- aan liquide middelen beschikbaar zijn in de werkmaatschappij)?

En wanneer kan je deze lijfrenteverplichting het beste laten uitkeren?

Vraag 4 en 5

Wat doe je met de lijfrenteverplichting van €450.000,- als de werkmaatschappij voor bijv. €810.000,- verkocht wordt ervan uitgaande dat er maar €200.000,- aan liquide middelen beschikbaar is en het EV van de maatschappij zo'n €80.000,- is.

Wordt deze lijfrenteverplichting dan in mindering gebracht op de stakingswinst??

Mochten jullie meer informatie nodig hebben dan hoor ik dat graag!!

Alvast bedankt voor de moeite!!!

Met vriendelijke groet,

Jens

Featured Replies

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Dag Jens,

HL is een forum voor ondernemers en niet voor studievraagstukken. Zie ook de gebruikersvoorwaarden die je voor akkoord hebt aangemerkt bij je registratie.

Topic gaat op slot.

Succes met je studie.

Groet

Joost

HL admin

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.