Ga naar inhoud

Twee eenmanszaken samen een website, VOF nodig?

Geplaatst:

Gijs Bl

Hallo iedereen,

Op korte termijn gaan ik en een kennis van me allebei een eenmanszaak oprichten om onze diensten die we nu al als particulier aanbieden wegens succes als ondernemer te gaan aanbieden.

Echter hebben ik laatst een website concept ontwikkeld waar ik goede reacties van bevriende ondernemers op kreeg, en wat ik dus ga laten ontwikkelen. Omdat ik constante doorontwikkeling van het project belangrijk vind heb ik een ontwikkelpartner gezocht die voor een aandeel in het project de site wil ontwikkelen en de technische kant wil laten doorontwikkelen. Op dit moment is de website in ontwikkeling en ben ik naar alle juridische, marketing en belastingtechnische zaken die geregeld moeten zijn voor we kunnen starten met het aanbieden van onze dienst. De situatie is zo dat we beide voor 50% eigenaar zijn van de site en de inkomsten ook op die manier verdeeld moeten worden.

Moeten we hiervoor dan een VOF starten of is een contract waar in staat dat we beide voor 50% eigenaar zijn, het werk wat eenieder moet leveren voldoende? En hoe moet het dan financieel correct geregeld worden? Ik wordt in principe de beheerder van de dienst en mijn kennis de technische man. Aangezien dus alles wellicht wat betreft betalingen via mijn rekening gaat lopen, moet hij mij dan maandelijks een factuur sturen met als bedrag 50% van de winst of hoe kunnen we dit het beste organiseren?

Ik hoor graag zo veel mogelijke verschillende invalshoeken om uiteindelijk de juiste keuze te kunnen maken over hoe we dit gaan inrichten, aangezien ik zelf overal eigenlijk over twijfel op dit moment.

Groeten,

Gijs

Featured Replies

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Aangezien dus alles wellicht wat betreft betalingen via mijn rekening gaat lopen, moet hij mij dan maandelijks een factuur sturen met als bedrag 50% van de winst of hoe kunnen we dit het beste organiseren?

Dag Gijs,

Begin gewoon een VOF. Twee bedrijven over een bankrekening verwerken, geeft chaos en onoverzichtelijkheid. Als je de zaken netjes gesplitst houdt, heb je er veel minder werk aan dan wanneer je in jouw administratie elke transactie met de ander moet uitpluizen.

Zorg voor een goede VOF-akte!!

groet en succes

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.