• 0

financiering overgedragen aan incasso op basis van gesprek?

Beste allen,

 

Ik ben anderhalf jaar geleden een bedrijf gestart en heb daar een financiering voor afgesloten bij abn amro/db

een borgstellingskredit van 90.000 en rekening courant van 26.000.

 

De zaken gaan redelijk maar niet heel goed. Ik kan net elke maand zorgen dat de salarissen betaald kunnen worden

en zo schipper ik elke maand met de overige betalingen.

De vooruitzichten zien er voor nu beter uit dan hiervoor.

Eind december heb ik een gesprek gehad met de bank, meer om te weten hoe het gaat

Heb eerlijk gezeg dat het lastig is maar we onze hoofd net boven water kunnen houden.

In febr heeft de bank de concept jaarcijfers gekregen van mijn accountant is later nog contact overgeweest

en de accountant zei dat concept defnintief gemaakt zal worden. Helaas door wat betalingsproblemenn met de accountant is dit verlaat. Heb inmiddels een goedkopere administratiekantoor.

 

Een dag na het gesprek is een brief naar me gestuurd met de mededeling dat de bank geen vertrouwen meer heeft

in de onderneming. De beste man is de volgende dag met pensioen gegaan en door de kerst drukte is die brief pas

laat ontvangen.

 

Ik stond op het punt de salarissen uit te betalen tot ik de mededeling kreeg dat alles geblokeerd is.

Later bleek dat de zaak direct naar een incasso bureau is gegaan.

Ik heb altijd netjes de aflossingen betaald, ik stond niet over mijn limiet.

Ik heb geen waarschuwing gehad of wat voor informatie dan ook om dit aan te zien komen.

Puur een één op één gesprek, geen verslag niets.

 

Wel met de incassobureau kunnen afspreken dat ik ongeveer een maand de tijd krijg om herfinanciering te vinden.

Met dit verhaal naar een andere bank toe is wel heel lastig

 

 

Wie heeft hier ervaring mee?

of wie kan me hier wat meer advies over geven.

 

Alvast bedankt

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

De zaken gaan redelijk maar niet heel goed. Ik kan net elke maand zorgen dat de salarissen betaald kunnen worden

en zo schipper ik elke maand met de overige betalingen.

 

Je kan elke maand je verplichtingen voldoen of je kan het niet?

 

De vooruitzichten zien er voor nu beter uit dan hiervoor.

 

Er is een opgaande lijn in inkomsten en/of een neergaande lijn in kosten? Of is het slechts een vooruitzicht?

 

Eind december heb ik een gesprek gehad met de bank, meer om te weten hoe het gaat. Heb eerlijk gezeg dat het lastig is maar we onze hoofd net boven water kunnen houden.

 

Hoezo zijn de vooruitzichten beter?

 

Alle respect voor je doorzettingsvermogen, maar is er enig perspectief dat je niet elke maand hoeft te schipperen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Er is wel licht aan de einde van de tunnel, het is gelukkig steeds drukker

het was dat we gewoon een aanloop periode nodig hadden.

Maar de verwachtingen zijn wel dat er een stijgende lijn is te zien. niet met grote sprongen maar wel positief

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Lani,

 

Je hebt te maken met een borgstellingskrediet. Dat betekent voor de bank dat Economische Zaken garant staat. Willen zij voor die garantie in aanmerking komen, moeten ze aan strikte voorwaarden voldoen, vandaar dat er soms snel opgezegd wordt. Als je je aan alle verplichtingen hebt voldaan, kan soms nog wel een beroep op de zorgplicht gedaan worden.

 

Echter uit je verhaal blijkt dat er meer aan de hand is. Een betalingsachterstand bij de accountant en de periode tussen februari en de kerst, waarin waarschijnlijk de communicatie met de bank niet ideaal is geweest. Mijn ervaring is dat als het incassobureau is ingeschakeld (meestal Solveon) dat er wel al wat correspondentie geweest is in de tussentijd.

 

Een optie voor jou is in aanmerking te komen voor een saneringskrediet, bijvoorbeeld via de gemeente (BBZ), wel in samenwerking met een schuldhulporganisatie voor ondernemers.

 

Google eens op SVF, Menzing of Zuidweg.

www.kubus.nl (administratie en belastingen)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties.

Er is geen tot weinig communicatie geweest met de Bank, alleen het verzoek tot de definitieve cijfers.

Mijn accountant heeft toen al met ze erover gesproken.

Nooit betalingsachterstand gehad met de bank. nooit over mijn limiet gestaan.

 

De stijgende lijn is op basis van de afgelopen maanden zeker wel te zien.

nu is het zaak om dat aan te houden.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.