• 0

Vergunning 23 en de aangifte Omzetbelasting

Hallo forummers,

 

Al een tijdje lees ik mee en heb ook wat gepost (onder een andere naam). Nu mijn bedrijf wat meer vorm begint

aan te nemen heb ik een nieuwe inlog aangemaakt.

 

Mijn vraag is als volgt; ik heb goederen (kleding) ingevoerd vanuit Peru. Nu heb ik hiervoor een vergunning 23 aangevraagd bij de Belastingdienst. Deze heb ik ook gekregen.

 

Ik heb bij invoer dus geen btw betaald en moet deze dus nu opgeven bij mijn aangifte Omzetbelasting. Alleen kom ik er niet helemaal uit.

Ten eerste het btw bedrag. Ik heb gekocht voor ongeveer USD 13.000, dit staat op de factuur. Van de vervoerder heb ik een rekening gekregen voor de verzending en inklaring, maar omdat ik de vergunning 23 heb staat er bij btw 0%,

 

Moet ik dan nu "gewoon" de USD omrekenen naar EUR en daar dan 19% van nemen? En zijn de koersschommelingen geen probleem? Ik heb gekocht in juli en een gedeelte aanbetaald. De rest heb ik betaald en geleverd gekregen in november. Van de accountant (die ik nu niet kan bereiken) begreep ik dat ik de gehele inkoop het 4e kwartaal mocht doen (de aangifte dus). Maar de USD-EUR koers is nu anders dan die in juli was.

 

Mijn tweede vraag is; hoe werkt dit precies op de aangifte? Waar moet ik deze bedragen nu precies gaan invullen?

 

 

 

 

 

www.lovelylittlethings.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi,

 

Waarschijnlijk heb je van de vervoerder / agent ook een formulier ontvangen, genaamd 'Sagitta'

Hierop staat de belastbare waarde. Deze dien je als goederenwaarde aan te houden voor je BTW.

 

Op je tweede vraag weet ik het antwoord ook niet precies. Dit doet mijn boekhouder gewoonlijk.

Voor echte besparing ga naar www.handigbesparen.nl

Link naar reactie
  • 0

Harstikke fijn deze snelle reacties!

 

Ik heb inderdaad de Sagitta gekregen. Hierop staat Belastbare maatstaf: **.**9.898,00000000

en daaronder Tarief: E ***.**0,000000 per 100 Waarde DW

 

Door de sterren en het ontbreken van een valutateken zag ik bovenstaande niet als bedrag. Maar

het is dus een belastbare waarde van 9.898,- Euro begrijp ik dan?

 

Op zich zou dat inderdaad kunnen kloppen omdat ik destijds tegen een gunstige koers heb ingekocht.

 

@Joost; oke 4a check! Misschien dat ik tijdens het doen v/d aangifte nog even terugkom met een vraag hierover.

 

Bedankt alvast!

 

 

www.lovelylittlethings.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.