• 0

verhuren van kostuums van bekende figuren

hallo,

 

ik ben nieuw op 't forum en heb een vraag over het volgende:

al jaren 'verhuur' ik (gratis) pakken van bekende figuren oa disney, alleen aan bekenden.

Nooit is hier geld voor gevraagd en ik maak de pakken zelf.

 

Ik loop nu met plannen om dit bedrijfsmatig op te gaan zetten, maar m'n vraag is hoe zit dit met de rechten van bv een disney.

Nogmaals, ik verkoop geen illigaal materiaal, en het is puur voor verhuur maar wie weet hoe dit zit jurisidisch gezien.

 

 

alvast dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

je zal licenties moeten kopen, alle BN'ers en anderen hebben beeldmerk/portretrecht beschermd.

Licentie van bijv een Disneyfiguur kan oplopen tot 20.000 euro per jaar!

Het vervolgbeleid van Disney is in europa behoorlijk actief, dus denk niet dat je ermee wegkomt.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

leuke vraag! helemaal niet mijn ding.... maar ik moest ineens aan AH denken, die verkopen nu van die Muppet maskers voor 5 euro... en toen dacht ik.... zo'n pak wat kost dat nou? http://www.wondercostumes.com/Disney-Costumes-Women-qsdiswmn.html als je zo'n pak voor 50 euro koopt heb je natuurlijk de rechten en ik DENK niet dat het dan verboden is dit pak te verhuren... dus niet als een DVD; wel/geen verhuur rechten...

 

suc6!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

leuke vraag! helemaal niet mijn ding.... maar ik moest ineens aan AH denken, die verkopen nu van die Muppet maskers voor 5 euro... en toen dacht ik.... zo'n pak wat kost dat nou? http://www.wondercostumes.com/Disney-Costumes-Women-qsdiswmn.html als je zo'n pak voor 50 euro koopt heb je natuurlijk de rechten en ik DENK niet dat het dan verboden is dit pak te verhuren... dus niet als een DVD; wel/geen verhuur rechten...

 

suc6!

 

Hou er rekening mee dat veel van die costuums in china gemaakt worden waar ze denken dat het woord copyright betekend dat ze het right to copy hebben.

 

Kans is dan ook groot dat dergelijke costuums gemaakt zijn zonder dat een producent bepaalde rechten heeft daarvoor.

Link naar reactie
  • 0

dank voor jullie antwoorden:

 

ik vraag me alleen het volgende af: nou stel dat ik zelf (dat heb ik al vaker gedaan) hoogwaardige kostuums maak van (BV) Disney. Dus ik knutsel ze in elkaar, omdat het m'n hobbby is, en vervolgens verhuur ik ze. Hoe ligt dat precies??

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 161 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.