- Vanwege economische omstandigheden (het bedrijf is niet winstgevend) wordt het dienstverband van mij en een collega bij onze huidige werkgever per 31/01 beëindigd
- Het bedrijfsonderdeel waarvoor ik werkzaam ben wordt mogelijk verkocht. Vanwege de expertise en het netwerk heeft de kopende partij aangegeven mij en mijn collega vanaf 01/02 op consultancy-basis voor een periode van 3-6 maanden 30 uur per week in te willen huren om de overgang te begeleiden
- Na deze periode van 3-6 maanden ben ik voornemens weer in loondienst te gaan
Mijn vragen:
-1- Dien ik in deze periode meerdere opdrachtgevers te hebben?
-2- Dien ik een VAR verklaring aan te vragen? Zo ja, welke?
-3- Stel dat de periode langer dan 6 maanden duurt, is dit van invloed op de eventuele VAR verklaring?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jimmyt
jimmyt
Ik heb enkele vragen over de volgende situatie:
- Vanwege economische omstandigheden (het bedrijf is niet winstgevend) wordt het dienstverband van mij en een collega bij onze huidige werkgever per 31/01 beëindigd
- Het bedrijfsonderdeel waarvoor ik werkzaam ben wordt mogelijk verkocht. Vanwege de expertise en het netwerk heeft de kopende partij aangegeven mij en mijn collega vanaf 01/02 op consultancy-basis voor een periode van 3-6 maanden 30 uur per week in te willen huren om de overgang te begeleiden
- Na deze periode van 3-6 maanden ben ik voornemens weer in loondienst te gaan
Mijn vragen:
-1- Dien ik in deze periode meerdere opdrachtgevers te hebben?
-2- Dien ik een VAR verklaring aan te vragen? Zo ja, welke?
-3- Stel dat de periode langer dan 6 maanden duurt, is dit van invloed op de eventuele VAR verklaring?
-4- Waar moet ik verder rekening mee houden?
Hartelijk dank voor de feedback!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35264-tijdelijk-eigen-ondernemer-daarna-weer-in-loondienst/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag