Regelmatig wordt de term incidenteel verhuren gebruikt.
Is daar echter dmv uitspraken meer duidelijkheid over.
De casus is:
Ik wil in prive een zeiljacht kopen. Prijs rond de 100K. Om de kosten wat dragelijker te maken wil ik deze 5 a 10 weken per jaar doorverhuren.
Indien dit als incidenteel beschouwd wordt, dan ben ik geen ondernemer voor de BTW.
Indien dit wel als incidenteel beschouwd wordt, dan ben ik wel ondernemer voor de BTW en dat betekent dus ook dat in deze constructie ook een jacht zou kunnen kopen, waarbij echter de terug te vorderen btw (aankoop, btw op onderhoud en jaarlijkse kosten) groter zal zijn dan de af te dragen btw.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
chrgra
chrgra
Regelmatig wordt de term incidenteel verhuren gebruikt.
Is daar echter dmv uitspraken meer duidelijkheid over.
De casus is:
Ik wil in prive een zeiljacht kopen. Prijs rond de 100K. Om de kosten wat dragelijker te maken wil ik deze 5 a 10 weken per jaar doorverhuren.
Indien dit als incidenteel beschouwd wordt, dan ben ik geen ondernemer voor de BTW.
Indien dit wel als incidenteel beschouwd wordt, dan ben ik wel ondernemer voor de BTW en dat betekent dus ook dat in deze constructie ook een jacht zou kunnen kopen, waarbij echter de terug te vorderen btw (aankoop, btw op onderhoud en jaarlijkse kosten) groter zal zijn dan de af te dragen btw.
Met vriendelijke groeten
Chris Gradussen
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35333-wat-is-incidenteel-verhuren/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag