• 0

Werken met actiecoupons

Beste forumleden,

 

Voor de uitbreiding van mijn site ben ik druk bezig met het bedenken van inkomstenbronnen.

Nu heb ik het volgende bedacht:

 

Bedrijven kunnen diensten/artikelen aanbieden tegen een gereduceerd tarief. Dit wordt weergegeven

als een soort 'groupon' aanbieding. De bezoekers van de website kunnen deze 'coupons' makkelijk

aanvragen door hun e-mailadres in te vullen. Hierna gaat een mailtje naar de aanvrager van de coupon

met een actiecode.

 

Mijn vraag is nu, hoe kan ik hier het beste geld voor vragen? Mijn idee was om per aanvraag een klein bedrag

per aanvraag te rekenen, maar het aanbiedende bedrijf heeft geen enkele garantie dat deze coupon ooit gebruikt

gaat worden. Zullen bedrijven op deze manier gebruik willen maken van deze methode?

 

Ideeën zijn van harte welkom!

 

Alvast bedankt!

 

Bas

{mod-edit: link verwijderd, staat al in signature}

www.YourPrivateDriver.nl | Studentchauffeurs in uw eigen auto

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor de duidelijkheid, je wilt het bedrijf die de advertentie plaatst een bedrag per aanvraag, dus per keer dat jij een coupon code verstrekt, laten betalen?

 

Lijkt mij moeilijk te controleren voor het adverterende bedrijf en dus erg onzeker en vaag.

 

Is het niet logischer om een link te maken naar het bedrijf die de advertentie plaatst, en dan per click af te rekenen? Dat is voor beide partijen eenvoudig te controleren.

Link naar reactie
  • 0

Ja, ik wil het bedrijf die de 'advertentie' plaats een bedrag per aanvraag vragen. Dit wordt bijgehouden door een, door mijn websitemaker, gemaakt analyseprogramma. Bezoekers van de site kunnen de coupon per mail aanvragen en ik wil dus een bedrag vragen per 'click' (rond de €0.25 of is dit teveel/ te weinig?).

 

Het idee om een link te maken naar het bedrijf die de advertentie plaatst gebeurt al op een ander deel van de site. Bezoekers kunnen hier hun eigen feest samenstellen en krijgen ze een aanbeveling van bedrijven bij hun in de buurt.

 

Een ander idee kan zijn om het adverterende bedrijf een vast bedrag voor zo'n actie coupon te vragen.

www.YourPrivateDriver.nl | Studentchauffeurs in uw eigen auto

Link naar reactie
  • 1

Ik denk dat jouw klanten, dus de adverterende bedrijven, erg graag zelf de resultaten willen kunnen meten. Jij kan makkelijk zeggen dat je 10.000 mailtjes met codes verzonden hebt. Dat is nooit te controleren.

 

Waarom zou zoiets per mail moeten? Ik zou het meer interactief maken en de mensen op een knop laten drukken op jouw site. Er verschijnt dan een code op jouw site waarna men kan doorklikken of zelfs automatisch doorgeleid wordt naar de site waar de coupon voor is. Op dat moment reken jij af met de klant.

 

Welke prijs je zou moeten rekenen dat durf ik je niet te vertellen. Hoe beter het publiek van jouw site is afgestemd op de typische koper van jouw klant, hoe hoger je de prijs in zou kunnen zetten.

Link naar reactie
  • 0

Oke, ik snap nu wat je bedoeld en je hebt inderdaad gelijk!

 

Maar is dit niet heel irritant voor de bezoeker? Ze kunnen rustig een coupon aanvragen en worden opeens doorgeleid naar die site. Is het een idee dat wanneer er een coupon wordt aangevraagd er op hetzelfde moment dat er een mailtje met de actiecoupon naar de bezoeker gaat, een mailtje naar het bedrijf toe gaat met dat er een actiecoupon is aangevraagd?

www.YourPrivateDriver.nl | Studentchauffeurs in uw eigen auto

Link naar reactie
  • 0

Ja, het is er inderdaad op gebaseerd op groupbuying sites.

 

Ik wil dit doen omdat ik het een waardevolle aanvulling voor mijn site vind. Bezoekers die komen willen een feest geven en kunnen nu met korting een feest gerelateerde dienst krijgen! Misschien wel iets waar ze eerst nooit aan gedacht zouden hebben.

 

 

www.YourPrivateDriver.nl | Studentchauffeurs in uw eigen auto

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.