Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
freek123
freek123
Ik ken een aantal horecabedrijven die met een payrollbedrijf werken. De tarieven lopen uit een maar liggen ongeveer op een factor van 1,65 tot 1,75. Dus het brutoloon X de factor. Hier zit alles in: brutoloon, sociale lasten, pensioen, vakantiedagen, vakantiegeld, ziekte, arbo, juridische bijstand, en ga zo maar door.
Omdat me dit erg duur leek ben ik gaan rekenen.
Als ik naar de loonjournaalpost kijk van een gemiddeld horeca bedrijf kom ik op een factor van 1,25 voor: vakantiegeld, sociale lasten, pensioen.
10% vakantiedagen erbij, dus factor 1,35.
3% voor de ziekengeldverzekering, dus factor 1,38.
5% (ruim genomen) voor verloning, extra kosten voor jaarrekening, arbo e.d., factor 1,43
Stel een payrollbedrijf gebruikt een factor van 1,65
dan is dit een verschil van ruim 20% in de loonkosten.
Op een loonsom van € 200.000 dus € 40.000.
Afgezien van de 'rompslomp' van het zelf verlonen van je personeel begrijp ik niet dat er zoveel bedrijven zien die zoveel geld betalen aan een payroll bedrijf.
Voor € 40.000 kun je een fulltime HRM specialist aannemen..
Of zie ik iets over het hoofd ???
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag