• 0

License fee in een exclusive distribution agreement

Hallo allemaal,

ik ben in onderhandeling met een Amerikaanse partij om hun product in Europa aan de man te brengen. Ik wordt dan importeur voor europa. Nu is een van de onderhandelingspunten een license fee. Ik heb hierover al deen en geen gesproken, maar de antwoorden liggen nogal uiteen; Sommige zeggen dat het wel voorkomt, anderen weer niet.

is het normaal dat er een license fee gevraagd wordt voor een importerschap? Het is wel normaal bij een francise; dan krijg je er n.l. het een en ander voor terug als marketing en MT ondersteuning, etc. Het product dat ik ga verkopen zal verkocht worden in doe het zelf zaken en wellicht campingzaken, ed. Ik ga zelf grotendeels wholesale verkopen met daarnaast een webshop, waar ik de komende jaren op zich niet veel van verwacht, maar 1 verkocht product zal de kosten voor een jaar website al dekken, dus dat is de moeite waard.

Kan iemand hier wat meer over vertellen wat "normaal" is (crazy is as crazy does), inzake een license fee in een Excl. Distr. Agreement?

Met dank,

Steve

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

is het normaal dat er een license fee gevraagd wordt voor een importerschap? Het is wel normaal bij een francise; dan krijg je er n.l. het een en ander voor terug als marketing en MT ondersteuning, etc.

Ik neem aan dat jij de exclusieve rechten krijgt voor Europa? Dat lijkt me een fijne positie die best wat mag kosten

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 0

Als ze een license-fee bij intreding willen dan is een goodwillvergoeding voor het opgebouwde netwerk in europa door hun aan jou ook bespreekbaar als het contract wordt opgezegd.

• 0

Heren,

Dank jullie wel voor jullie reactie. Ik stel het op prijs. Uit jullie reacties leid ik af dat een dergelijke fee dus gangbaar is. Op zich kan ik wel leven met de hoogte van de fee, ik vroeg me alleen af hoe gebruikelijk dit is.

Groeten,

Steve

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar