• 0

Bedrijf starten via Spaanstalig land

Ik denk er over om een bedrijf te starten om van daaruit als zelfstandig professional te kunnen gaan werken. Ik wil namelijk ook niet ingeschreven staan bij de KvK i.v.m. het beleid daar om je adresgegevens door te geven voor commerciele doeleinden. Daarbij denk ik aan een Spaanstalig land. Via het internet ben ik er al achter gekomen dat Panama een belastingparadijs is. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Zijn er andere landen die nog gunstiger zijn dan Panama? Eventueel niet Spaanstalig? Tegen welke valkuilen kun je zoal aanlopen? Welke procedure moet je dan volgen?

jjjvandaalen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nee, niet alleen daarom. Ik vraag mij alleen af wat de minste administratieve rompslomp eigenlijk met zich meebrengt en vooral wat belastingtechnisch voordeliger is. Daarbij Zijn Latijnsamerikaanse landen ook economisch gezien booming economieen waar ik mij ook op wil richten.

jjjvandaalen

Link naar reactie
  • 0

En opereer je ook vanuit Panama en in hoeverre heb je de lokale overheden nodig voor je zaken? De corruptie viert hoogtijdagen daar en voor de gemiddelde Nederlander die gejaagd is in het ondernemen is het daar niet uit te houden.

Link naar reactie
  • 0

Een buitenlandse bedrijf starten is niet gelijk aan je niet moeten inschrijven met de KvK. Ook buitenlandse bedrijven moeten zich in de regel daar in laten schrijven en adresgegevens doorgeven. Als je probleem op te lossen is met een ander adres dan de jouwes, dan daar zou ik gaan zoeken; er zijn er naamelijk regelingen genoeg hiervoor. Een virtuele kantoor of postadres aanschaffen en klaar is kees.

 

De belastingsvraag voor een startende bedrijf is vaak een grote concern, terwijl de voordeel over het algemeen miniem is simpelweg omdat er zijn er maar weinig startups die zoveel geld binnen zien stromen dat zo'n voordeel bestaat.

 

Er zijn er mensen die financieel baat hebben bij een complexe structuur aanbieden inclusief een leuke pakket onderhoud voor de toekomst waar je aan vast zit omdat je met de taal en met de bedrijfsvoering en met de arbeidsregels en met de belastingsregels niet thuis in bent.

 

Er zijn er soms goede redenen om met een complexe structuur te beginnen, deze hebben vooral te maken met exit- of ontwikkelingsplannen betreffende overname en investering, of met bedrijfsvoering, werknemers en fabrikanten, of de doelgroep. Dat wil zeggen dat iets in het ontwikkelen van het bedrijf en hare relaties met de buitenwereld vraagt om zo'n structuur om het omhoog te kunnen krijgen. In mijn ervaring als deze niet bestaan dan is het geen goede idee en pakt duurder uit, om maar niks te zeggen over de hoofdpijn dossier die je toegediend krijgt wat de administratie betreft.

 

De procedure die je moet volgen is een adviseur in armen nemen die in deze onderwerpen thuis is, en die over de langere termijn het bestwil van jouw bedrijf (en niet die van hem of haar zelf) in gedachten heeft, en het advies van deze persoon keurig volgen.

 

Een DIY internationale bedrijfsstructuur eindigt in mijn ervaring meestal in lange gesprekken met een advocaat, een accountant, het opbouwen van stapels papier, en een flinke investering in paracetamol.

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

Eerder een ton dan een miljoen Euro per jaar. In de startperiode tegen de 15.000 Euro aan, later oplopend naar 20.000 Euro.

 

Dan heeft het geen zin, er zijn meerdere creative ondernemers die trachten op alle mogelijke manieren de belasting te onderduiken cq de belastingduk te verlichten en als jouw optie zou werken dan was dit al algemeen bekend.

 

Het NL belastingstelsel is zo dat als je de weg weet je legaal van allerlei aftrekposten en regelingen gebruik kan maken dus of een afspraak maken met een accountant of zelf eens goed in de boeken duiken.

 

 

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

De idee is om het bedrijf formeel van daaruit (of eventueel vanuit nog een ander land) te laten opereren en mij dan te richten op zowel Latijns-Amerika als in Nederland. In hoeverre ik de lokale overheden nodig heb voor mijn zaken probeer ik nu juist vooraf beter te kunnen inschatten. Aan corruptie heb ik uiteraard geen behoefte. Daarom: als er nog een ander land is waar de administratieve rompslomp minder is in combinatie met zo weinig mogelijk tot geen corruptie dan houd ik mij ook aanbevolen. Het lijkt mij wel zinvol overigens om mij ook op de booming economieen te kunnen richten. Bovendien zijn de Latijnsamerikaanse landen niet alleen booming, maar ze kennen daar ook een hoog analfabetisme en hebben zodoende behoefte aan kennis. Met kennis denk ik daarbij aan informatiebeheer (ICT en post- en archief).

jjjvandaalen

Link naar reactie
  • 0

Een buitenlandse bedrijf starten is niet gelijk aan je niet moeten inschrijven met de KvK. Ook buitenlandse bedrijven moeten zich in de regel daar in laten schrijven en adresgegevens doorgeven. Als je probleem op te lossen is met een ander adres dan de jouwes, dan daar zou ik gaan zoeken; er zijn er naamelijk regelingen genoeg hiervoor. Een virtuele kantoor of postadres aanschaffen en klaar is kees.

 

De belastingsvraag voor een startende bedrijf is vaak een grote concern, terwijl de voordeel over het algemeen miniem is simpelweg omdat er zijn er maar weinig startups die zoveel geld binnen zien stromen dat zo'n voordeel bestaat.

 

Er zijn er mensen die financieel baat hebben bij een complexe structuur aanbieden inclusief een leuke pakket onderhoud voor de toekomst waar je aan vast zit omdat je met de taal en met de bedrijfsvoering en met de arbeidsregels en met de belastingsregels niet thuis in bent.

 

Er zijn er soms goede redenen om met een complexe structuur te beginnen, deze hebben vooral te maken met exit- of ontwikkelingsplannen betreffende overname en investering, of met bedrijfsvoering, werknemers en fabrikanten, of de doelgroep. Dat wil zeggen dat iets in het ontwikkelen van het bedrijf en hare relaties met de buitenwereld vraagt om zo'n structuur om het omhoog te kunnen krijgen. In mijn ervaring als deze niet bestaan dan is het geen goede idee en pakt duurder uit, om maar niks te zeggen over de hoofdpijn dossier die je toegediend krijgt wat de administratie betreft.

 

De procedure die je moet volgen is een adviseur in armen nemen die in deze onderwerpen thuis is, en die over de langere termijn het bestwil van jouw bedrijf (en niet die van hem of haar zelf) in gedachten heeft, en het advies van deze persoon keurig volgen.

 

Een DIY internationale bedrijfsstructuur eindigt in mijn ervaring meestal in lange gesprekken met een advocaat, een accountant, het opbouwen van stapels papier, en een flinke investering in paracetamol.

Bedankt voor je reactie. Hierdoor en door al die andere reacties stap ik er weer vanaf. Ga ik toch vanuit Nederland zelf opereren, zodra de basis van het bedrijf er meer aan toe is dan nu.

 

jjjvandaalen

Link naar reactie
  • 0

 

Bedankt voor je reactie. Hierdoor en door al die andere reacties stap ik er weer vanaf. Ga ik toch vanuit Nederland zelf opereren, zodra de basis van het bedrijf er meer aan toe is dan nu.

 

 

Geen dank, hoor, daar is de oriëntatiefase toch voor. Ik vind het goed van je dat je nu breed overna denkt in de beginfase. Zo sta je al een stapje voor wat dat betreft. Maar de weg van simpel ---> complex is veel eenvoudiger dan de weg van complex ---> simpel. Als er een concreet reden te voorschijn komt om het brede aanpak in te zetten, kan het altijd nog.

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 77 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.