• 0

In 2011 geen prive-onttrekking eenmanszaak t.b.v. middeling

Ik overweeg middeling toe te passen op mijn belastingjaren 2009-2011. Nu is dit alleen interessant als ik mijn winst uit inkomen in 2011 niet meetel bij mijn belastingaangifte in 2011. Nu kan ik de winst op de balans activeren als liquide midddelen maar ik vraag mij af of dit is toegestaan, in principe schuif je zo winst door naar bijv. 2012.

 

Ik maak al sinds 2000 gebruik van mijn prive-rekening voor de zakelijke activiteiten en heb nooit een onderscheid gemaakt tussen prive/zakelijke stortingen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1

het feit dat jij geen onderscheid maakt tussen zakelijke en prive stortingen maakt nog niet dat er fiscaal gezien geen sprake is van winst.. het is onmogelijk om gemaakte winst uit te stellen door het niet op te nemen of te doen alsof je het niet opneemt.

Link naar reactie
  • 0

Ik overweeg middeling toe te passen op mijn belastingjaren 2009-2011. Nu is dit alleen interessant als ik mijn winst uit inkomen in 2011 niet meetel bij mijn belastingaangifte in 2011. Nu kan ik de winst op de balans activeren als liquide midddelen maar ik vraag mij af of dit is toegestaan, in principe schuif je zo winst door naar bijv. 2012.

 

Ik maak al sinds 2000 gebruik van mijn prive-rekening voor de zakelijke activiteiten en heb nooit een onderscheid gemaakt tussen prive/zakelijke stortingen.

Welkom op HL. Je zult deze post ongetwijfeld met de beste bedoelingen hebben neergeschreven. Op mij komt hij een beetje over als: "kent iemand toevallig een helderziende fiscalist". Oftewel ik vind je vraag niet echt helder omschreven.

 

Volgens mij wil je je winst drukken in 2011. Dat is helder.

 

Vervolgens plaats je een opmerking over "winst als liquide middelen activeren" en of dat mag. Vervolgens voeg je toe dat je 11 jaar onderneemt en geen onderscheid maakt tussen je prive en zakelijke stortingen.

 

Ik heb geen idee van de omvang van je onderneming, maar uit de bovenstaande opmerkingen is enigszins op te maken dat je de afgelopen jaren niet op de juiste wijze je boekhouding hebt gevoerd cq waarschijnlijk dus ook foutieve aangiftes hebt gedaan.

 

Mijn advies: verlaat het pad van fiscaal doe-het-zelven en laat er op zijn minst eens een keer een "stevige" boekhouder naar kijken. Je loopt anders het risico op een dag met (vervelende) naheffingen en boetes geconfonteerd te worden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.