• 0

BV beëindigen, mede aandeelhouder werkt niet mee

Ik heb een tijdje samen met 2 mede aandeelhouders een bv gedreven. Er hebben nooit veel activiteiten in de B.V. plaats gevonden en sinds begin 2010 hebben we feitelijk alle activiteiten stop gezet. (Er komen nog wel wat inkomsten uit een hosting contract binnen)

 

Begin 2011 hebben we gezamelijk besloten de B.V. te beeindigen. Echter 1 van de aandeelhouders werkt nergens aan mee. Deze persoon zou een en ander aan activiteiten in gang zetten om de boel af te sluiten. (of de aandelen over te nemen)

 

Echter hij voert niets uit, neemt zijn telefoon niet op en reageert niet op mails. Deze situatie loopt nu al meer dan een jaar en ik heb er niet echt hoop op dat er iets gaat veranderen.

 

Een onderdeel van de afspraak was dat ik de hosting servers over zou nemen en dat de andere aandeelhouder het site (hosting contract) zelf op een omgeving bij zijn huidige werkgever zou hosten.

Ik heb het hosting contract van de servers overgenomen en geinvesteerd in hardware contract en hosting. Op mijn verzoek om de factuur voor de servers (zoals we afgesproken hadden) te sturen wordt echter stelselmatig niet gereageerd.

 

Ik host nu dus ook kosteloos dus site voor de gezamelijke b.v. Ik moet hier echter mee gaan stoppen ivm andere inzet van de servers. Mijn verzoek om de afspraak om de hosting te verhuizen wordt eveneens genegeerd.

 

Ik ben bang dat ik met dit verhaal nog problemen ga krijgen ivm aansprakelijkheid. Ik heb feitelijk geen toegang tot administratie, bankrekening of enige andere zaken en verricht ook geen activiteiten in de bv.

Begin 2011 kwam ik er achter dat de mede aandeelhouder zijn veel te dure prive internet en telefoon rekeningen uit de bv betaald heeft. We hebben hem toen verzocht hier mee te stoppen. Maar ik kan niet staven of dit ook daadwerkelijk gebeurd is.

 

De B.V. heeft, voor zover ik weet, geen schulden en een bescheiden eigen vermogen. Ik wil zo snel mogelijk van deze situatie af.

Mijn eigen activiteiten voer ik nu in mijn eigen b.v. uit. Deze b.v. is tevens de aandeelhouder in de gezamelijke b.v.

 

Ik heb een aantal vragen:

 

- Wat kan ik doen om druk uit te voeren op de andere aandeelhouder om de boel eindelijk eens af te werken?

- Als ik, na een laatste waarschuwing, de hosting beëindig brengt dit mij in problemen? (omdat de b.v. waar nu de hosting gebeurd aandeelhouder is in de gezamelijke b.v. en ik de factuur voor de servers nooit gekregen heb)

 

Graag advies in deze.

 

Voor de duidelijkheid.

 

Ik wil dus helemaal niets hebben uit deze gezamelijke b.v.

Ik wil gewoon dat het zsm op een zo netjes mogelijke manier wordt afgesloten.

Anderzijds kan en wil ik ook geen kosten meer voor deze b.v. maken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Begin 2011 hebben we gezamelijk besloten de B.V. te beeindigen. Echter 1 van de aandeelhouders werkt nergens aan mee. Deze persoon zou een en ander aan activiteiten in gang zetten om de boel af te sluiten. (of de aandelen over te nemen)

 

Een onderdeel van de afspraak was dat ik de hosting servers over zou nemen en dat de andere aandeelhouder het site (hosting contract) zelf op een omgeving bij zijn huidige werkgever zou hosten.

 

Hebben jullie deze afspraken ook op papier vastgelegd?

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Begin 2011 hebben we gezamelijk besloten de B.V. te beeindigen. Echter 1 van de aandeelhouders werkt nergens aan mee. Deze persoon zou een en ander aan activiteiten in gang zetten om de boel af te sluiten. (of de aandelen over te nemen)

 

Een onderdeel van de afspraak was dat ik de hosting servers over zou nemen en dat de andere aandeelhouder het site (hosting contract) zelf op een omgeving bij zijn huidige werkgever zou hosten.

 

Hebben jullie deze afspraken ook op papier vastgelegd?

 

Alles is mondelijk overeengekomen. Er staat dus geen harde overeenkomst op papier. Wel zijn er diverse mail wisselingen geweest waarin deze afspraak blijkt.

Link naar reactie
  • 0

Begin 2011 hebben we gezamelijk besloten de B.V. te beeindigen. Echter 1 van de aandeelhouders werkt nergens aan mee. Deze persoon zou een en ander aan activiteiten in gang zetten om de boel af te sluiten. (of de aandelen over te nemen)

 

Een onderdeel van de afspraak was dat ik de hosting servers over zou nemen en dat de andere aandeelhouder het site (hosting contract) zelf op een omgeving bij zijn huidige werkgever zou hosten.

 

Hebben jullie deze afspraken ook op papier vastgelegd?

 

Alles is mondelijk overeengekomen. Er staat dus geen harde overeenkomst op papier. Wel zijn er diverse mail wisselingen geweest waarin deze afspraak blijkt.

 

deze mail verkeer zou je op kunnen voeren als afspraken welke op schrift zijn vast gelegd. het bewijs is er dus

Link naar reactie
  • 0

Begin 2011 hebben we gezamelijk besloten de B.V. te beeindigen. Echter 1 van de aandeelhouders werkt nergens aan mee. Deze persoon zou een en ander aan activiteiten in gang zetten om de boel af te sluiten. (of de aandelen over te nemen)

 

Een onderdeel van de afspraak was dat ik de hosting servers over zou nemen en dat de andere aandeelhouder het site (hosting contract) zelf op een omgeving bij zijn huidige werkgever zou hosten.

 

Hebben jullie deze afspraken ook op papier vastgelegd?

 

Alles is mondelijk overeengekomen. Er staat dus geen harde overeenkomst op papier. Wel zijn er diverse mail wisselingen geweest waarin deze afspraak blijkt.

 

deze mail verkeer zou je op kunnen voeren als afspraken welke op schrift zijn vast gelegd. het bewijs is er dus

 

Dat begrijp ik.

Naar aanleiding daarvan heb ik concreet nog de volgende vragen:

 

 

- Wat kan ik doen om druk uit te voeren op de andere aandeelhouder om de boel eindelijk eens af te werken?

- Als ik, na een laatste waarschuwing, de hosting beëindig brengt dit mij in problemen? (omdat de b.v. waar nu de hosting gebeurd aandeelhouder is in de gezamelijke b.v. en ik de factuur voor de servers nooit gekregen heb)

 

Iemand enig idee?

Link naar reactie
  • 0

U kunt een aangetekend schrijven (laten) opstellen waarin U aangeeft dat dit de laatste poging is om een en ander in onderling overleg af te wikkelen - met een termijn van bijvoorbeeld 2 weken erbij - voordat U de zaak uit handen geeft. Als redenen waarom U de zaak uit handen zou willen geven geeft U aan:

 

1. de gemaakte afspraken omtrent het beëindigen van de BV zijn niet nagekomen;

2. het niet reageren op herhaalde contactverzoeken;

3. U wilt geen aansprakelijkheid riskeren.

 

Wordt hier binnen de gestelde termijn van 2 weken niet adequaat op gereageerd dan neemt U een bekwame jurist in de arm.

Jurist bij JuridischAdviesVoorBedrijven.nl: www.juridischadviesvoorbedrijven.nl

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ik heb een tijdje samen met 2 mede aandeelhouders een bv gedreven. Er hebben nooit veel activiteiten in de B.V. plaats gevonden en sinds begin 2010 hebben we feitelijk alle activiteiten stop gezet. (Er komen nog wel wat inkomsten uit een hosting contract binnen)

 

Begin 2011 hebben we gezamelijk besloten de B.V. te beeindigen. Echter 1 van de aandeelhouders werkt nergens aan mee. Deze persoon zou een en ander aan activiteiten in gang zetten om de boel af te sluiten. (of de aandelen over te nemen)

Hoe zijn de verhoudingen in aandelen tussen jullie drieën? Welke mogelijkheden bieden de statuten?

Echter hij voert niets uit, neemt zijn telefoon niet op en reageert niet op mails. Deze situatie loopt nu al meer dan een jaar en ik heb er niet echt hoop op dat er iets gaat veranderen.

Schrijf hem een duidelijke brief en laat die door de deurwaarder bij exploot uitbrengen. Dat maakt misschien wat meer indruk.

Een onderdeel van de afspraak was dat ik de hosting servers over zou nemen en dat de andere aandeelhouder het site (hosting contract) zelf op een omgeving bij zijn huidige werkgever zou hosten.

Ik heb het hosting contract van de servers overgenomen en geinvesteerd in hardware contract en hosting. Op mijn verzoek om de factuur voor de servers (zoals we afgesproken hadden) te sturen wordt echter stelselmatig niet gereageerd.

 

Ik host nu dus ook kosteloos dus site voor de gezamelijke b.v. Ik moet hier echter mee gaan stoppen ivm andere inzet van de servers. Mijn verzoek om de afspraak om de hosting te verhuizen wordt eveneens genegeerd.

Dit snap ik niet helemaal. Als jij kosten vergoed wil hebben, moet je toch juist een factuur sturen ipv ontvangen?

Ik ben bang dat ik met dit verhaal nog problemen ga krijgen ivm aansprakelijkheid. Ik heb feitelijk geen toegang tot administratie, bankrekening of enige andere zaken en verricht ook geen activiteiten in de bv.

Ben jij bestuurder of alleen aandeelhouder? In het eerste geval kun je die toegang krijgen, in het tweede geval is aansprakelijkheid niet aan de orde.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.