• 0

Enquete maak-tool, wat vinden jullie ervan?

Omschrijving van je concept:

Snel en makkelijk een enquete maken. In eerste instatie gericht op studenten, maar eigenlijk voor iedereen interessant.

Sleep en pas de enquete aan ini 1 overzicht, geen gedoe met talloze pagina's waar je vragen moet invullen en aanpassen.

 

De site is: Enquete maken

En voorbeeld hoe een enquete eruit komt te zien is te vinden op Voorbeeld enquete

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De site is al even online, maar nu gewoon gebruiksklaar. Natuurlijk nog niet helemaal af.

 

Wat we nog op de lijst hebben:

- Makkelijker veel opties toevoegen

- Flow logica (ga door naar stap 5 oid)

- Paswoord beveiliging (/ ip beveiliging)

- Random volgorde van opties (ter bevordering van de kwaliteit, dus dat mensen niet altijd het eerste antwoord nemen oid)

- Meer uitleg

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het (nog) makkelijker maken om een enquete online te maken en publiceren. Daarnaast ook gericht op studenten die dmv SPSS hier ook onderzoek mee gaan doen. Hier geven wij ook extra informatie aan.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Slepend en in 1 overzicht is alles aan te passen. Gratis gebruik (met bepaalde limieten).

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Als je je niet wilt aanmelden, zou je dan feedback over de site en over de demo kunnen geven?

 

Wanneer je je wel aanmeldt, graag je ervaring geven over de tool en of dingen (welke) niet duidelijk zijn.

 

Ik heb ook een HL enquete langs zien komen waar niks mee gedaan is. Mocht de persoon die deze heeft aangemaakt dit lezen, dan zou ik graag feedback krijgen waarom er niks mee gedaan is.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zal het anders uitleggen.

 

Begin een site:

 

colamaken.nu

 

Dit mag. 'Cola' is immers niet beschermd.

 

Start nu dezelfde website op, maar gebruik hetzelfde lettertype als Coca Cola of Pepsi Cola.

 

Begrijp je het nu?

 

Los van eventuele juridische problemen, kan je je lettertype ook om andere redenen beter wijzigen. Jouw marketinginspanningen kunnen immers ook de andere partij voordeel opleveren.

 

Wil je dat?

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

Bij Coca Cola is het lettertype onderdeel van het beeldmerk en een onderscheidend element

 

Het lettertype van enqueteonline heeft niets onderscheidends, en wordt zoals eerder gesteld door veel meer partijen gebruikt.

 

Verder is de naam auditief niet hetzelfde, en is het logo visueel behoorlijk anders.

 

De kans op verwarring lijkt mij als leek nogal heel erg klein.

 

Tenslotte haal je volgens mij wat regeltjes over handelsnamen, domeinnamen en logo's door elkaar maar dat laat ik verder over aan de experts op dat gebied.

Link naar reactie
  • 0

Dat is zó anders!

 

- Coca Cola is een merk

- Coca Cola is (een gedeelte van) een handelsnaam

- Het lettertype is niet een veel gebruikt lettertype

 

Volgens mij ben jij de enige die hier anders over denkt.

 

Als jij nu een andere dienst had en hetzelfde lettertype gebruikte, dan zou er geen probleem zijn.

Maar jullie hebben dus wél min of meer dezelfde dienst. DAT is dus het probleem.

 

Je moet nogal van kwade wil zijn om géén overeenkomsten te zien tussen deze uithangborden:

 

Enquete.jpg

 

 

 

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

Bij Coca Cola is het lettertype onderdeel van het beeldmerk en een onderscheidend element

 

Het lettertype van enqueteonline heeft niets onderscheidends, en wordt zoals eerder gesteld door veel meer partijen gebruikt.

 

Verder is de naam auditief niet hetzelfde, en is het logo visueel behoorlijk anders.

 

De kans op verwarring lijkt mij als leek nogal heel erg klein.

 

Tenslotte haal je volgens mij wat regeltjes over handelsnamen, domeinnamen en logo's door elkaar maar dat laat ik verder over aan de experts op dat gebied.

 

Frans,

 

Het gaat niet over de URL. Je kan beide namen toch niet of amper beschermen, zodoende.

 

Het gaat wel over 2 bedrijven die dezelfde dienst hebben en een zelfde lettertype gebruiken voor hun uithangbord.

 

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

 

Je kan dat miereneuken noemen, maar het is wél de wet.

 

 

Neen, dat is jouw interpretatie van de wet. Zoals je al zegt: dat is uiteindelijk aan de rechter die zijn oordeel baseert op het risico van verwarring zoals dat door beide partijen gepresenteerd wordt. Die komen daarvoor met argumenten.

 

Zo zijn EnqueteMaken en EnqueteOnline allebei handelsnamen die verwarrend kunnen zijn. Maar dan hadden beide partijen maar geen beschrijvende handelsnaam moeten kiezen. Het is dus niet de handelsnaam die het probleem vormt, maar het gekozen lettertype. En als je nou kan aantonen dat dit een heel gangbaar lettertype is in recente webservices, dan zakt langzaam het fundament onder het bezwaar dieper weg in een moeras van mierenneukerij.

 

De rechter is doorgaans geen eigenwijze driftkop, maar iemand die nuchter afweegt. En dan met een passend oordeel komt.

 

Dus die enorme boetens kan ook nog wel eens meevallen.

 

Al is te overwegen om een ander lettertype te kiezen. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Je kan dat miereneuken noemen, maar het is wél de wet.

 

 

Neen, dat is jouw interpretatie van de wet. Zoals je al zegt: dat is uiteindelijk aan de rechter die zijn oordeel baseert op het risico van verwarring zoals dat door beide partijen gepresenteerd wordt. Die komen daarvoor met argumenten.

 

Zo zijn EnqueteMaken en EnqueteOnline allebei handelsnamen die verwarrend kunnen zijn. Maar dan hadden beide partijen maar geen beschrijvende handelsnaam moeten kiezen. Het is dus niet de handelsnaam die het probleem vormt, maar het gekozen lettertype. En als je nou kan aantonen dat dit een heel gangbaar lettertype is in recente webservices, dan zakt langzaam het fundament onder het bezwaar dieper weg in een moeras van mierenneukerij.

 

De rechter is doorgaans geen eigenwijze driftkop, maar iemand die nuchter afweegt. En dan met een passend oordeel komt.

 

Dus die enorme boetens kan ook nog wel eens meevallen.

 

Al is te overwegen om een ander lettertype te kiezen. ;)

 

Ik zeg ook nergens dat de naam een probleem gaat vormen. Beide hebben een beschrijvende naam gekozen. Dat kan je niet tot nauwelijks beschermen (alhoewel het soms wel kan).

 

Het lettertype op zich is OOK geen probleem. Maar het wordt een ander verhaal wanneer beide partijen hetzelfde lettertype gaan gebruiken om een gelijkaardige dienst te verkopen.

 

Hij kan er mee wegkomen, vraag is of je risico wil lopen voor zo'n banaliteit?

 

Het is immers op 1-2-3 aangepast en zijn marketinginspanningen zullen op dit moment nog niet 'wow' zijn.

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

Een vraag over dit hele gebeuren. EnqueteOnline is een Belgische handelsnaam en EnqueteMaken.nu een Nederlandse. Heeft EnqueteOnline dan ook wel enige vorm van bescherming in Nederland? Aangezien het om beschrijvende namen gaat kan je er geen merken registratie voor krijgen in de Benelux?

 

En dan:

De inschrijving bij de KvK geeft alleen recht op bescherming van de bedrijfsnaam ofwel handelsnaam en niet op bescherming van het logo. Bovendien is een handelsnaam vaak alleen regionaal te beschermen. Een automatische dekking in de hele Benelux is niet vanzelfsprekend.

 

bron: http://www.mkbservicedesk.nl/936/wat-merkenrecht-merkregistratie.htm

Link naar reactie
  • -1

Een vraag over dit hele gebeuren. EnqueteOnline is een Belgische handelsnaam en EnqueteMaken.nu een Nederlandse. Heeft EnqueteOnline dan ook wel enige vorm van bescherming in Nederland? Aangezien het om beschrijvende namen gaat kan je er geen merken registratie voor krijgen in de Benelux?

 

En dan:

De inschrijving bij de KvK geeft alleen recht op bescherming van de bedrijfsnaam ofwel handelsnaam en niet op bescherming van het logo. Bovendien is een handelsnaam vaak alleen regionaal te beschermen. Een automatische dekking in de hele Benelux is niet vanzelfsprekend.

 

bron: http://www.mkbservicedesk.nl/936/wat-merkenrecht-merkregistratie.htm

 

Als EnqueteOnline kan bewijzen dat ze in Nederland actief zijn, bv. facturen van klanten, reclame campagnes, ed. dan heeft EnqueteMaken wel mogelijk een probleem.

 

Maar los van het wettelijke, als je al een gelijkaardige naam hebt én een gelijkaardige dienst, dan ga je dit toch niet extra onderstrepen door OOK hetzelfde lettertype te gebruiken?

 

In de perceptie van veel mensen zal immers leven dat dezelfde mensen achter beide websites zitten.

 

Door die overeenkomsten zullen marketinginspanningen mogelijk wegvloeien naar de andere partij.

 

En wat als die Belgische ondernemer de kantjes eraf begint te lopen? Onze Nederlandse vriend zal dan mogelijk mee in de schade delen.

 

Ik zou voor zo'n kleinigheid geen juridische en/of commerciële avonturen willen riskeren. Maar bon, het is zijn onderneming, hij doet ermee wat hij wil.

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 285 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.