• 0

iDeal storing

Hallo,

 

Een klant van me maakt gebruikt van iDeal op zijn website, die ik heb gebouwd. Nu zijn het niet echt superveel betalingen, maar de laatste 2 weken heeft de klant al paar keer de volgende foutmelding gehad:

 

Beste iDEAL merchant,

 

Er is ten minste één fout geconstateerd in uw iDEAL Basic verzoek:

 

*****

 

List of errors:

* Consumer Message: Betalen met iDEAL is nu niet mogelijk. Probeer het later nogmaals of betaal op een andere manier.

* Error message: Failure in system

* Error details: System generating error: acquirer

 

Als u deze melding structureel krijgt, verzoeken wij u vriendelijk de iDEAL Basic winkel implementatie te controleren.

Voor meer informatie kunt u http://www.ideal.nl raadplegen of contact opnemen met de ING iDEAL servicedesk.

 

Begrijpelijk dat de klant bij mij aan de bel trekt met het verzoek er iets aan te doen. Maar bij mijn weten kan ik er niets aan doen, omdat het probleem bij de bank ligt. Frappante is wel dat dit van de laatste week of 2 is, terwijl het daarvoor al een paar jaar nooit problemen gaf.

 

Iemand enig idee of iDeal de laatste tijd met veel storingen heeft te kampen?

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat je kan doen is de order toch verwerken met een status nog niet betaald. Vervolgens zodra iDeal weer werkt de transactie alsnog proberen af te ronden. Dat is de meest nette oplossing. Zie ook:

 

http://www.nu.nl/internet/2756553/webwinkels-willen-compensatie-storingen-ideal.html

 

Het is gewoon erg vervelend inderdaad.

 

Wat je ook nog kan doen is niet direct met een bank werken maar met een tussenpartij. Deze kunnen aansluitingen hebben bij meerdere banken en monitoren de status waardoor ze kunnen switchen. Dat zou ook nog een stap kunnen zijn. Veel verder kan je niet gaan voor een shop met weinig transacties qua budget denk ik.

 

Het meest belangrijke is denk ik het juist communiceren met de klant en de webshop eigenaar. Duidelijk zijn dat het een storing bij de bank betreft en dat je per e-mail alsnog een betaallink toe zal sturen bijvoorbeeld. Daarnaast automatiseren we dit soort processen ook nog wel eens met een facturentool er tussen zodat de klant online meteen kan zien of de factuur al betaald is en zo niet alsnog kan betalen met iDeal of op alternatieve wijze. Dat kost ook niet idioot veel werk en geeft duidelijk aan hoe het er voor staat met de factuur en betaling.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Sinds ik het online shoppen omarmd heb doe ik meerdere aankopen per maand via het web. Tot op heden heb ik eigenlijk nooit last van:

 

Pakjes die zoek raken

 

Pakjes die beschadigd aankomen

 

Niet kunnen betalen via internet.

 

bestelde goederen niet ontvangen.

 

Gezien de vele topics op Hl over dit soort problemen vraag ik mezelf wel eens af wat ik verkeerd doe. :P Of ben ik nou weer het beste jongetje van de klas ;D

Link naar reactie
  • 0

Wat je kan doen is de order toch verwerken met een status nog niet betaald. Vervolgens zodra iDeal weer werkt de transactie alsnog proberen af te ronden. Dat is de meest nette oplossing. Zie ook:

 

http://www.nu.nl/internet/2756553/webwinkels-willen-compensatie-storingen-ideal.html

 

Het is gewoon erg vervelend inderdaad.

 

Wat je ook nog kan doen is niet direct met een bank werken maar met een tussenpartij. Deze kunnen aansluitingen hebben bij meerdere banken en monitoren de status waardoor ze kunnen switchen. Dat zou ook nog een stap kunnen zijn. Veel verder kan je niet gaan voor een shop met weinig transacties qua budget denk ik.

 

Het meest belangrijke is denk ik het juist communiceren met de klant en de webshop eigenaar. Duidelijk zijn dat het een storing bij de bank betreft en dat je per e-mail alsnog een betaallink toe zal sturen bijvoorbeeld. Daarnaast automatiseren we dit soort processen ook nog wel eens met een facturentool er tussen zodat de klant online meteen kan zien of de factuur al betaald is en zo niet alsnog kan betalen met iDeal of op alternatieve wijze. Dat kost ook niet idioot veel werk en geeft duidelijk aan hoe het er voor staat met de factuur en betaling.

 

Volledig mee eens Luc. Het is één ding als je als consument iets wil kopen en de transactie mislukt door toedoen van de techniek. Maar als je daarna ook nog eens zelf erachteraan moet mailen en bellen omdat het te lastig is om een nieuwe iDeal link aan de consument te verzorgen, dan word ik echt chagrijnig. Ik snap niet waarom de webwinkel softwarepakketten geen standaard functie hebben die na een mislukte transactie een mail sturen met uitleg en een link om opnieuw te proberen te betalen. Scheelt zoveel gezeik.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.