• 0

Advies mbt zakendoen in China

Hallo Higher level leden,

 

Ik heb een erg leuk idee en een prachtig product wat erg snel zal aanslaan.

Het is een product dat voor elke klant op maat zal aangepast worden naar zijn of haar wensen.

Het idee is voorgelegd aan de fabrikant en ze zijn erg enthousiast.

 

Het product zal worden gemaakt in Shenzhen,China en vanuit de fabriek direct verscheept worden naar mijn klanten wereldwijd.

De verkoop van de producten zal via internet plaatsvinden op een professionele website waar gebruikers hun product

zelf kunnen aanpassen naar hun smaak.

Ik verwacht binnen 4 maanden na de opening een maandelijkse netto winst van 4000 dollar te realiseren.

 

Nu wil ik weten wat het beste is om te doen:

 

A. Betalingen ontvangen naar mijn nederlandse onderneming, verzenden vanuit China. (Hoe pas ik btw toe als de meeste klanten van mij zich niet in Nederland bevinden? 19%? 0%?)

B. Virtueel kantoor en bedrijf in China, betalingen daar ontvangen en vanuit daar verzenden.

C. Anders namelijk ...

 

Ik ben op zoek naar een partij / persoon die mij kan begeleiden en adviseren.

 

Ik hoor graag van jullie

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Rechtstreeks vanuit de Chinese fabriek verzenden naar klanten wereldwijd gaat je vanzelf je kop en je spaarcentjes kosten. Ze maken de prachtigste afspraken met je en als je even uit zicht bent verzinnen ze zelf maar wat. En als je ze uiteindelijk de pin op de neus zet, komt het antwoord dat ze toch ook heel goed hun best hebben gedaan. Bezint eer ge begint!

Link naar reactie
  • 0

Rechtstreeks vanuit de Chinese fabriek verzenden naar klanten wereldwijd gaat je vanzelf je kop en je spaarcentjes kosten. Ze maken de prachtigste afspraken met je en als je even uit zicht bent verzinnen ze zelf maar wat. En als je ze uiteindelijk de pin op de neus zet, komt het antwoord dat ze toch ook heel goed hun best hebben gedaan. Bezint eer ge begint!

 

Sturen naar nederland en dan nog eens doorsturen naar een ander land gaat ook niet werken.

Dus het moet wel direct vanuit China.

Link naar reactie
  • 0

Peter slaat de spijker op zijn kop. Als het echt vanuit China moet dan zou ik daar 1 betrouwbare partner zoeken die alles ontvangt en verder verstuurt.

Dus niet de fabrikant laten versturen maar een tussenpersoon.

 

Neemt niet weg dat ik het zelf ook eerst naar Nederland zou laten komen, al is het alleen maar om de spullen te controleren.

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Zelf doe ik wel direct zaken met China maar in relatief kleine aantallen/bedragen. Al een aantal keer gehad dat de kwaliteit erg slecht was. Garantie is er in bijna alle gevallen niet bij dus je kunt zelf voor de ellende opdraaien.

 

Inmiddels heb ik een aantal bedrijven gevonden die betrouwbaar zijn en die eventueel ook producten voor mij op willen zoeken.

 

De illusie dat je spullen vanuit China zo kunt doorleveren had ik eerst ook, maar daar ben ik vrij rap op terug gekomen.

 

Dit geldt trouwens niet alleen voor China, andere landen zoals India en korea heb ik dezelfde ervaringen mee.

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Peter slaat de spijker op zijn kop. Als het echt vanuit China moet dan zou ik daar 1 betrouwbare partner zoeken die alles ontvangt en verder verstuurt.

Dus niet de fabrikant laten versturen maar een tussenpersoon.

 

Neemt niet weg dat ik het zelf ook eerst naar Nederland zou laten komen, al is het alleen maar om de spullen te controleren.

 

Hoe bereken ik de btw? wel of geen 19%btw? Zal voornamelijk verkopen in het buitenland.

En is het mogelijk vanuit China te verzenden met importkosten inbegrepen voor de klant die het in een ander land ontvangt?

 

Verder is de fabrikant te vertrouwen, het levert al een ander soort product aan mij die ik al importeer van hun, dit zijn producten die ik naar nederland haal maar ook hier alleen verkoop.

 

Wereldwijd verkopen leek me handiger om het direct via hun te doen.

Anders moet het 2 keer verzonden worden, haalt de prijs omhoog en vertraagt mijn levertijd, het product zal niet op voorraad liggen hier omdat elk product op maat gemaakt moet worden.

 

Link naar reactie
  • 0

Probleem met het vanuit China naar Nederland sturen en dan naar de klant in de rest van d wereld dat je veel duurder zal zijn als je concurrent die volgende maand begint (met super marges gaat dat echt heel snel).

 

Een bedrijf je ervoor starten in Hong Kong lijkt me redelijk verstandig voor je, maar je zal wel zelf naar Hong Kong moeten (voor bijvoorbeeld een bankrekening). Versturen vanuit de fabriek direct naar de klant is inderdaad vragen om problemen...

 

 

Link naar reactie
  • 0

Probleem met het vanuit China naar Nederland sturen en dan naar de klant in de rest van d wereld dat je veel duurder zal zijn als je concurrent die volgende maand begint (met super marges gaat dat echt heel snel).

 

Een bedrijf je ervoor starten in Hong Kong lijkt me redelijk verstandig voor je, maar je zal wel zelf naar Hong Kong moeten (voor bijvoorbeeld een bankrekening). Versturen vanuit de fabriek direct naar de klant is inderdaad vragen om problemen...

 

 

 

Via pm kreeg ik inderdaad een bericht dat een Hongkong ltd misschien wat zou zijn, maar dat zou weer betekenen dat ik personeel daar moet hebben die verantwoordelijk is? Heb geen idee hoe ik dat allemaal moet aanpakken.

 

Is er ergens een bureau waar ik terecht kan die mij kunnen helpen?

Link naar reactie
  • 0

Qua BTW ben ik zeker geen expert. Als je buiten de EU verkoopt is de btw meestal verlegt naar de afnemer. Dit kun je op de website van de belastingdienst vinden. Daar staat ook uitgelegd welke stappen je moet nemen.

De ene keer moet je wel een intracommunautaire aangifte doen en de andere keer niet.

 

Maar zoals gezegd, op dit gebied ben ik geen expert, er zitten hier mensen die je hier veel beter mee kunnen helpen.

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Ook voor HK-Ltd oppassen voor professionele meelifters, die jouw alles veel mooier voorspiegelen dan het in werkelijkheid is. Voor je het weet heb je die beoogde 4000+ alweer aan andere kosten uitgegeven en heb je alles nagenoeg voor noppes gedaan.

Link naar reactie
  • 0

Hi Shiloz,

 

 

Zijn het eenmalige klanten, of zijn het klanten die zeker herhaalorders zullen plaatsen? Het versturen gaat per koerier?

Als het om eenmalige klanten gaat en de verzending is per koerier, dan lijkt mij de enige risico klein om de fabrikant de goederen te laten versturen naar jouw klanten. (mits kwaliteit van het product goed is natuurlijk)

Zorg ervoor dat je controle hebt over de verzendingen. Laat niets over aan toeval of aan de fabrikant... dat gaat zeker mis op den duur.

 

Zoals geadviseerd door andere forumleden hierboven, zou het toch beste zijn om een vertrouwenspersoon in China/HK te hebben die pakketten voor je controleerd en de deur uit doen.

 

Als ik het goed begrijp moet de verkoop nog gestart worden?

Als je een hoge omzet weet te realiseren, is het belasting technisch inderdaad handig om een HK LTD met een HK bank rekening op te zetten. Maar voor de rest zie ik weinig verschil met betalingen aan de fabrikant vanuit NL via een Nederlandse bank. Er zijn bedrijven in Hong Kong die deze service aanbieden. Even googlen.

Shenzen ligt naast Hong Kong, kun je tzt gelijk een bezoek aan de fabrikant meepakken.

 

Een bedrijf in China opzetten is een omslachtig verhaal, dit raad ik je af.

 

Succes~!

Link naar reactie
  • 0

Altijd de klantinformatie in eigen handen houden, bij goed en slecht weer heb je dan een stok achter de deur bij de producent. En denk er ook aan om niet enkel van 1 producent afhankelijk te zijn. Zorg dat je opties hebt.

 

Verschillende manieren om er voor te zorgen dat de fabriek niet achter jouw klantgegevens doen. 1 is gebruik maken van een logistieke partner ( agent ) die in jouw opdracht pakketten ophaald bij de fabriek en onder jouw naam naar de klant stuurt. Is meestal ook nog voordeliger qua verzendkosten. Als je zo'n agent nodig hebt in Shenzhen dan roep je maar dan stuur ik je contact gegevens. Doe ik al jaren zaken mee.

 

2e optie is dat je toch liever zeker weet dat alle productie onder controle blijft en er enkel goede produkten verzonden worden. Dan kan je denken aan zelf iemand in China aannemen of een partij die hier wat meer ervaring mee heeft. Dan denk ik aan Peter Odems want die heeft hele goede ideeen ;)

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 163 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.