Ga naar inhoud

Incl. of excl.BTW op een offerte, als je in het buitenland woont & werkt?

Geplaatst:

Jbonnier

Wonen en werken (en belasting betalen) in Zwitserland en een opdracht in Nederland.

Hoe schrijf ik de offerte en factuur? Inclusief of exclusief BTW? En wat moet ik er vervolgens mee doen?

Ik heb op dit en andere fora gezocht, maar nog niets gevonden.

Misschien weet Joost Rietveld wel het antwoord.

Ik hoop het van harte, want de offerte moet de deur uit.

J. B.

Featured Replies

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

u riep?

Wat voor diensten ga je offreren en wie zijn je afnemers (particulieren of ondernemers)?

gr. Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Jbonnier

• Auteur

Training & coaching: workshops en individuele coaching

bij een officieel bedrijf.

Zij willen zeker weten hoe het zit met BTW

JB

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

iets meer specifiek aub. Op welk gebied verzorgt jouw bedrijf training en coaching en nogmaals, wie zijn de afnemers?

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Jbonnier

• Auteur

2 team workshops en wekelijkse executive coaching mbv de telefoon tussen de twee workshops in.

Een farmaceutische industrie is de klant.

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Als de afnemer een ondernemer is, kun je altijd exclusief BTW offreren. Die BTW is namelijk óf niet van toepassing óf anders krijgt de afnemer die BTW terug via zijn aangifte.

Ik denk evenwel dat je bedrijf in Nederland BTW plichtig is voor de diensten die jullie vanuit Zwitserland leveren. Dus melden bij de fiscus in Heerlen.

groet

Joost

Geplaatst:

Jbonnier

• Auteur

Hi Joost,

Dan doe ik een offerte exclusief BTW (nl het afgesproken bedrag) en een factuur in- en exclusief BTW.

Ik zal Heerlen vragen hoe dit af te handelen.

Dank je wel.

JB

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

vraag eerst Heerlen even voordat je gaat factureren!

je kunt je klant niet laten kiezen tussen de factuur incl. of excl. BTW. De factuur moet gewoon juist zijn.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.