Ga naar inhoud

Verkoopcijfers businessplan waar vandaan halen.

Geplaatst:

Hanako

Hallo allemaal,

Ik heb gezocht maar niet gevonden, vandaar toch de vraag. Ik wil een winkel beginnen in brocante. Ik stap hier helemaal blanco in. Voor je businessplan moet je aangeven welke produkten (logisch) je gaat verkopen en wat je hieraan verdient.

Maar hoe kan ik van te voren inschatten hoeveel mensen er per dag in mijn winkel zullen komen, hoeveel er ook daadwerkelijk wat kopen en hoeveel ik dan per dag aan bedrag binnen haal. Dus.. hoe maak ik een inschatting hiervoor? Zijn er formules of iets dergelijks?

Alvast bedankt voor de reactie,

Hanako

Featured Replies

Geplaatst:

Paradocx

Ik vrees dat dit altijd natte vinger werk zal zijn.

Meer relevant is de vraag wat je minimum omzet per maand dient te zijn om break even te draaien.

Je zou ook kunnen uitzoeken via collega brocante ondernemers wat de gemiddelde besteding per klant is.

Zo kan je een inschatting maken hoeveel klanten je minimum moet hebben om te overleven.

Ondernemen is geen exacte wetenschap. Op voorhand inschatten wat je omzet zal zijn is naar mijn gevoel puur tijdverlies.

Steek je tijd beter in de vraag hoe je klanten naar je winkel kan lokken.

Geplaatst:

henkh

Eerst maar eens gekeken op Google wat brocante nou is. Jammer genoeg laatst een aantal dozen met dit soort spullen naar de stort gebracht :P Wist geen eens dat dit nog geld waard was.

Verder denk ik dat het moeilijk wordt om een marktaandeel in te kunnen schatten gewoon omdat dit soort handel een hoog snuffel gehalte heeft. Je zal er dan ook rekening mee moeten houden dat je veel kijkers en weinig kopers in je winkel krijgt.

Misschien is het een idee om je assortiment uit te breiden met een tweedehandswinkel maar je dan echt alleen richten op goede spullen voor hergebruik waarbij ik denk aan witgoed en huishoudelijke apparatuur. je moet dan wel affiniteit met techniek hebben om dit soort spullen er bij te doen.

Je hebt dan 2 poten onder je bedrijf. Meubels zou ik links laten liggen omdat dit veel ruimte vraagt.

Je schrijft dat je hier helemaal blanco instapt. lijkt mij reden genoeg om je plannen goed op papier te zetten en over na te denken. zomaar een winkeltje huren en er vanuit gaan dat de klanten vanzelf wel komen is niet meer van deze tijd. Of je moet het als hobby erbij doen. ;)

Geplaatst:

Vincent_Numan

Er al eens aangedacht om eerst te beginnen op (rommel) markten en braderieen? En zo eerst wat ervaring op te doen.

Je hebt dan alleen kraamhuur en gelijk een doelgroep die speciaal voor dit soort artikelen langs komt.

Gr

Vincent

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.