Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Interminded
Eindelijk, na lang passief neuzen no ook actief op HL! :) Ik heb een voorstel gekregen waar ik niet helemaal zeker over ben, vandaar mijn vraag om advies:
Voor een nieuwe, technologisch innovatieve onderneming werk ik samen met een compagnon/investeerder. Voor de rechtsvorm hadden we eerst een werkmij onder onze holdings in gedachten, maar zijn accountant kwam met het volgende advies:
Vanuit onze holdings richten we ieder een "tussen"B.V." op. Deze tussen-BV's richten dan weer samen (50-50) een VOF op. Op deze manier schijnen de eventuele (aanloop) verliezen van de VOF verrekenbaar te zijn door de tussen-Bv's /holdings (holding en tussen b.v. zijn fiscale eenheid). De tussen-b.v's zijn hoofdelijk aansprakelijk voor de VOF, maar de holding blijft beschermd. De tussen-B.V's zijn dan kale B.V.'s die geen andere, eigen activiteiten ontplooien.
Vooral voor de compagnon/investeerder zou dit een goede oplossing zijn, omdat hij de eventuele verliezen dan kan verrekenen (hij draagt zorg voor het leeuwendeel van de benodigde investering).
Klinkt als een goede constructie, maar ik ben er te onbekend mee om gelijk mijn handtekening te zetten...Zijn er adders on het gras? Alvast bedankt voor jullie raad!