• 0

HoofdBedrijfschap Detailhandel (HBD) heffing

Beste ondernemers,

 

Een jaar geleden heb ik een webwinkel opgericht in horloges. Ik ben onderhand 17 jaar, dus ik heb weinig ervaring met het ondernemerschap.

 

Ik heb vandaag op dit forum verschillende ervaringen over de HBD heffing gelezen, waarvan de meeste negatief.

 

Nu kreeg ik vorig jaar een brief met een heffing van €50,05. Ik werd geadviseerd deze niet te betalen en zonder enig verder onderzoek heb ik dat advies opgevolgd. Nu blijkt dat ik verplicht ben om dat te betalen.

 

Totaal heffingen: €170,50

Totaal kortingen: €-120,45

Totaal te betalen heffingen: €50,05

Zo blijven de mensen positief, eerst 170 heffen dan laten zien dat je nog gul bent en 120 korting geven. Fijn!

 

Ik ben over deze kosten niet ingelicht door de kvk toen ik vroeg: "dit is toch het enige wat ik verplicht moet betalen naast de belastingsdienst?" kvk:"ja, dit is het enige wat je moet betalen". Ik had er verder niets over gelezen toen ik onderzoek heb gedaan naar alle opstartkosten. Dus ik wist er niets van.

 

U kunt zich wel voorstellen dat ik geen gigantische omzet draai. Ik zit helemaal niet te wacht op dit soort kosten. Eerst betaal je de kvk al 40 euro en nu komt deze 50 euro er ook nog bij. En de rekening van dit jaar is nóg hoger.

 

Ik heb het maar gewoon betaald nadat ik een herinnering kreeg en verder onderzoek had gedaan, maar leuk vond ik het niet. Ik moet er 10-20 horloges voor verkopen.

 

Dit soort organisaties vind ik niet kunnen en dan worden ze ook nog eens gesteund door de overheid. De overheid heeft al een kvk die geld int en dan pakken ze ook nog meer dan 20% van de winst met hun omzetbelasting, loonbelasting en alle ander vormen van belasting. Dat moet genoeg zijn toch, schijnbaar is het dat niet. Dit systeem is verrot!

 

Eigenlijk zou iedereen hier tegenin moeten gaan, maar dat zal toch niet gebeuren want in Nederland zijn we dit soort dingen wel gewent. En we pikken het ook nog eens.

 

Wat ik me nou af vroeg, is er iemand die het voor elkaar heeft gekregen niets te betalen? Of een schappelijk bedrag van onder de 20 euro. En wat kan ik doen om dit ook voor elkaar te krijgen?

 

Alvast bedankt!

Twan Keizer

www.watchitnow.nl

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Daar heb ik nog niets over gelezen. Waar heeft u deze informatie van?

 

Het zou wel heel mooi zijn!

 

Moeten de lopende rekeningen dan nog worden betaald. Als ik bijvoorbeeld van 2011 of 2012 nog een rekening open zou hebben staan, komt die dan te vervallen als het lang genoeg wordt uitgesteld?

 

Bedankt voor de snelle reactie!

Link naar reactie
  • 0

Moeten de lopende rekeningen dan nog worden betaald. Als ik bijvoorbeeld van 2011 of 2012 nog een rekening open zou hebben staan, komt die dan te vervallen als het lang genoeg wordt uitgesteld?

 

 

Die vlieger zal niet op gaan... wees verstandig en betaal gewoon. Dat kost je echt het minste geld. Het bedrijfschap trekt altijd aan het langste eind en niet betalen zal alleen maar meer extra kosten met zich meebrengen.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.