• 0

Mijn webwinkel babykleding is eindelijk online! Wie kijkt mee?

Omschrijving van je concept:

Eindelijk is hij online! Mijn webwinkel in babykleding. Ik heb zelf kleding laten maken in het

buitenland en wil deze met mijn webwinkel verkopen.

 

In mijn zoektocht naar leveranciers heb ik er uiteindelijk voor gekozen om materialen te

gebruiken die het milieu enigzins ontlasten. Biologisch katoen en verpakkingsmaterialen

die gerecycled of FSC zijn.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Het idee voor de winkel bedacht

Leveranciers gezocht en daarmee onderhandelt

Teksten voor de website geschreven

De winkel gebouwd (mijn vriend heeft 90% gedaan)

De foto's gemaakt

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Uiteraard is kleding verkopen mijn eerste doel. Daarnaast voelt het voor

mij goed om een productlijn (naast kleding wil ik andere producten ontwikkelen)

neer te zetten waarbij ik zoveel mogelijk rekening houdt met het milieu. Ik hoop

dat ook over te brengen op anderen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er zijn al vele winkels met babykleding. Ik hoop met mijn merk onderscheid te maken

door biologisch katoen te combineren met felle hippe kleuren.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wat jullie van de winkel vinden. Of het overzichtelijk genoeg is.

 

Zie onderstaande handtekening voor het internetadres van mijn webshop in babykleding.

 

 

Bedankt alvast!

 

 

www.lovelylittlethings.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Die babyhandel is of voor eigen kinderen of als cadeau. Dus dat Edwin zegt dat kadoservice geen hoofdtaak is daar zet ik bij dit assortiment vragen bij. De enige keren dat ik zo'n babydingetje heb gekocht was het namelijk als cadeau.

 

 

Je kan het niet vergelijken met de rest. Het is een extra, een add-on. De andere dingen, daar komen de mensen voor in de eerste plaats. De cadeau service is een B-taak en zet je niet in je A-menu.

 

Het is een kwestie van meer aandacht te verkrijgen voor de 'echte' producten. Alles wat je laat zien gaat immers in competitie met elkaar.

 

Je kan dat wel op andere manieren communiceren. Je kan bv. strategisch her en der laten zien dat je die cadeau service hebt.

 

 

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

Ha... een topic op het scherpst van de snede. Ratio versus gevoel, altijd goed voor mooie discussies.

 

Om te beginnen credits voor het design. Ja... die header is erg hoog en drukt de content tot onder de vouw... maar in mijn optiek is de look and feel perfect voor de doelgroep: vrouwen op zoek naar mooie babykleding of voor eigen gebruik of om als cadeau weg te geven. Aan de typografie is ook veel aandacht besteed, passend bij de site en goed leesbaar!

 

De aanpassing van de navigatie zou ook mijn aanbeveling zijn en de Kadoservice is het in deze vorm niet waard om in de menubalk te staan. Een leuke verpakking is geen product of dienst van deze site, anders zou je in de verpakkingsbranche zitten. De verpakking is up-selling, je probeert je rompers en aanverwanten op een leuke manier te laten verzenden. Het is een leuke feature van je site. Nog niet helemaal overtuigd? Bestel dan gewoon eens een kadobox. Wat heb je dan eigenlijk gekocht? Een kartonnen doos... De cadeauverpakking zou ik op productniveau en bij het uitchecken onder de aandacht brengen, de meest logische plaatsen.

 

De Kadoservice krijgt pas smoel en functie als je er ook echt een cadeau van maakt. Wat dacht je van een actie als:

 

Bestel een romper + broek + shirt voor € 44,95

Mooi verpakt en eventueel afgeleverd op een adres naar keuze.

Stel nu je kadobox samen!

 

Dan heb je een echt cadeau met voordeel voor de klant en jij hebt een leuke omzet in de boeken ;-)

 

Waar ik over van mening verschil met Edwin is de inzet van G.O.T.S. en Oeko-tex. Als dit een gewone site in babykleding zou zijn, dan zou ik het grotendeels met Edwin eens zijn. Maar jullie willen alleen 100% veilige babykleding verkopen. Dit is jullie USP, Unique Selling Point. Dit gegeven onderscheidt jullie van duizenden andere webshops in babykleding. Maar... als dit werkelijk zo is, dan zul je dit op een andere, betere manier moeten communiceren. Ik denk dan bijvoorbeeld aan:

 

- Tagline: "Lovely Little Things for little ones" is een feeërieke herhaling van jullie bedrijfsnaam maar helaas tamelijk nietszeggend. "100% biologische en veilige babykleding" zou jullie producten en missie al veel beter verwoorden.

 

- Homepage - slider: neem een slide op waarin je vertelt dat veel babies en jonge kinderen last hebben van eczeem en huiduitslag door het gebruik van verontreinigd katoen. Dat jullie producten daarom gemaakt zijn van biologisch katoen en geverfd met veilige verf. De huidige 4e slide is veel te vaag om die boodschap nu over het voetlicht te brengen.

 

- In de 4 contentblokken onder de slider kun je dan de diepte ingaan met biologisch katoen en Oeko-tex.

 

- Productspecificaties: zet in plaats van de technische termen bij een product (G.O.T.S gecertificeerd -

Geverfd onder de Oeko-tex 100 standaard) in gewone mensentaal wat dit voor babys / jongelingen betekent.

 

Ik heb nu niet echt gekeken naar de SEO van de site maar ik kan je wel adviseren om op de homepage minder afbeeldingen te gebruiken. Jullie hele rotator / slider en het item 'Nieuwe producten - Rompers' bestaat uit afbeeldingen. Prima leesbaar door mij als mens, zoekrobots kunnen hier niet mee overweg. Je bemoeilijkt de zoekmachines zo in hun werk. Dit kun je aanpassen door je teksten en afbeeldingen van elkaar los te maken (tekst boven op de afbeelding) en in de code de title en alt velden van de afbeeldingen in te vullen.

 

Tot slot nog een functionele opmerking over de pagina Producten (misschien al eerder beschreven). Op deze verzamelpagina kan ik via buttons producten in mijn winkelwagen leggen of op mijn verlanglijstje zetten. In het eerste geval trakteer je me op een foutmelding "Specificeer de product opties." en in het tweede geval moet ik een account aanmaken. Ai... dit had ik nu net niet verwacht, vervelende vervolgacties...

 

Hopelijk kun je iets met mijn hersenspinsels...

 

iOptimize

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Ha... een topic op het scherpst van de snede. Ratio versus gevoel, altijd goed voor mooie discussies.

 

Om te beginnen credits voor het design. Ja... die header is erg hoog en drukt de content tot onder de vouw... maar in mijn optiek is de look and feel perfect voor de doelgroep: vrouwen op zoek naar mooie babykleding of voor eigen gebruik of om als cadeau weg te geven. Aan de typografie is ook veel aandacht besteed, passend bij de site en goed leesbaar!

 

De aanpassing van de navigatie zou ook mijn aanbeveling zijn en de Kadoservice is het in deze vorm niet waard om in de menubalk te staan. Een leuke verpakking is geen product of dienst van deze site, anders zou je in de verpakkingsbranche zitten. De verpakking is up-selling, je probeert je rompers en aanverwanten op een leuke manier te laten verzenden. Het is een leuke feature van je site. Nog niet helemaal overtuigd? Bestel dan gewoon eens een kadobox. Wat heb je dan eigenlijk gekocht? Een kartonnen doos... De cadeauverpakking zou ik op productniveau en bij het uitchecken onder de aandacht brengen, de meest logische plaatsen.

 

De Kadoservice krijgt pas smoel en functie als je er ook echt een cadeau van maakt. Wat dacht je van een actie als:

 

Bestel een romper + broek + shirt voor € 44,95

Mooi verpakt en eventueel afgeleverd op een adres naar keuze.

Stel nu je kadobox samen!

 

Dan heb je een echt cadeau met voordeel voor de klant en jij hebt een leuke omzet in de boeken ;-)

 

Waar ik over van mening verschil met Edwin is de inzet van G.O.T.S. en Oeko-tex. Als dit een gewone site in babykleding zou zijn, dan zou ik het grotendeels met Edwin eens zijn. Maar jullie willen alleen 100% veilige babykleding verkopen. Dit is jullie USP, Unique Selling Point. Dit gegeven onderscheidt jullie van duizenden andere webshops in babykleding. Maar... als dit werkelijk zo is, dan zul je dit op een andere, betere manier moeten communiceren. Ik denk dan bijvoorbeeld aan:

 

- Tagline: "Lovely Little Things for little ones" is een feeërieke herhaling van jullie bedrijfsnaam maar helaas tamelijk nietszeggend. "100% biologische en veilige babykleding" zou jullie producten en missie al veel beter verwoorden.

 

- Homepage - slider: neem een slide op waarin je vertelt dat veel babies en jonge kinderen last hebben van eczeem en huiduitslag door het gebruik van verontreinigd katoen. Dat jullie producten daarom gemaakt zijn van biologisch katoen en geverfd met veilige verf. De huidige 4e slide is veel te vaag om die boodschap nu over het voetlicht te brengen.

 

- In de 4 contentblokken onder de slider kun je dan de diepte ingaan met biologisch katoen en Oeko-tex.

 

- Productspecificaties: zet in plaats van de technische termen bij een product (G.O.T.S gecertificeerd -

Geverfd onder de Oeko-tex 100 standaard) in gewone mensentaal wat dit voor babys / jongelingen betekent.

 

Ik heb nu niet echt gekeken naar de SEO van de site maar ik kan je wel adviseren om op de homepage minder afbeeldingen te gebruiken. Jullie hele rotator / slider en het item 'Nieuwe producten - Rompers' bestaat uit afbeeldingen. Prima leesbaar door mij als mens, zoekrobots kunnen hier niet mee overweg. Je bemoeilijkt de zoekmachines zo in hun werk. Dit kun je aanpassen door je teksten en afbeeldingen van elkaar los te maken (tekst boven op de afbeelding) en in de code de title en alt velden van de afbeeldingen in te vullen.

 

Tot slot nog een functionele opmerking over de pagina Producten (misschien al eerder beschreven). Op deze verzamelpagina kan ik via buttons producten in mijn winkelwagen leggen of op mijn verlanglijstje zetten. In het eerste geval trakteer je me op een foutmelding "Specificeer de product opties." en in het tweede geval moet ik een account aanmaken. Ai... dit had ik nu net niet verwacht, vervelende vervolgacties...

 

Hopelijk kun je iets met mijn hersenspinsels...

 

iOptimize

 

iOptimize,

 

Zo oneens ben je het niet met mij hoor. Natuurlijk mag zij 'verkopen' dat haar kleding veilig en blabla is, wat ze niet mag 'verkopen' is dat er 'gevaarlijke' kleding bestaat.

 

Het eerste zet aan tot verkopen, het tweede gaat weerstand creëren en gaat haar OOK klanten kosten. Ook al bedoeld zij het goed.

 

De bio slager hangt ook niet op dat x % van het vlees gevaarlijk is, neen, die benadrukt hoe gezond zijn spul wel is.

 

En neen, ook haar doelgroep gaat niet beter overweg kunnen met een vette header.

 

Trouwens die header is redelijk rampzalig. Die is wel mooi, maar totaal niet functioneel.

 

Lovely.JPG

 

Waar ik een rode kader heb rond gezet is het enige wat aangeeft dat we hier mogelijk spul kunnen vinden voor baby's.

 

Daar zijn minstens 3 problemen mee:

 

* "Lovely things for little ones" verdwijnt bijna gewoon in de achtergrond, het contrast is gewoon te laag

 

* Het is in het Engels. Ik mag veronderstellen, met een .nl domein, dat haar target vooral Nederland zal zijn? Hier spreekt men Nederlands, een deel van haar doelgroep zal niet eens begrijpen wat er staat. Niet iedereen begrijpt even goed Engels.

 

* Little ones, wat is dat? Peuters? Kleuters? Kleine dieren? Lilliputters? Je wil echt niet weten hoe weinig tijd mensen een website een kans geven. Zij communiceert niet onmiddellijk "Hier kan je stuff voor baby's kopen" en dat zal haar klanten kosten,.

 

En kijk eens aan zien, het luchtige lege menu, helpt ook al niet met te verduidelijken dat we hier baby spul kunnen kopen.

 

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo allen,

 

Ik zie dat de discussie verder is gegaan :)

 

Bedankt daarvoor, het belicht mijn website nu van verschillende kanten.

 

Ik zal zo inhoudelijk reageren om iedereens punten.

 

Zoals Edwin aangeeft heb ik hier mijn ziel ingestoken, dat heeft hij goed

gezien.

Dat ik kritiek als kritiek op mijzelf zie is echter niet waar. Als je hier je website

laat zien dat WEET je dat er kritiek komt. Anders had ik de website wel

aan mijn moeder laten zien ;)

(overigens heb ik dat ook gedaan en uiteraard vond zij het prachtig, lol)

 

Met de kritiekpunten die voor Edwin zijn gepost heb ik al het e.e.a. gedaan.

Sommige punten waren voor mij makkelijk aan te passen, zoals de

spelfouten waar Happy Feet mee kwam.

John kwam met iets ingewikkeldere zaken, dus dat kost even tijd of

zijn dingen die ik niet zelf kan.

 

 

www.lovelylittlethings.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo allen,

 

Ik zie dat de discussie verder is gegaan :)

 

Bedankt daarvoor, het belicht mijn website nu van verschillende kanten.

 

Ik zal zo inhoudelijk reageren om iedereens punten.

 

Zoals Edwin aangeeft heb ik hier mijn ziel ingestoken, dat heeft hij goed

gezien.

Dat ik kritiek als kritiek op mijzelf zie is echter niet waar. Als je hier je website

laat zien dat WEET je dat er kritiek komt. Anders had ik de website wel

aan mijn moeder laten zien ;)

(overigens heb ik dat ook gedaan en uiteraard vond zij het prachtig, lol)

 

Met de kritiekpunten die voor Edwin zijn gepost heb ik al het e.e.a. gedaan.

Sommige punten waren voor mij makkelijk aan te passen, zoals de

spelfouten waar Happy Feet mee kwam.

John kwam met iets ingewikkeldere zaken, dus dat kost even tijd of

zijn dingen die ik niet zelf kan.

 

 

 

Ik zal je even kort vertellen waarom jij fout zit en ik niet. Redelijk arrogant niet? :)

 

Je maakt een basis fout (en eigenlijk 2), die bijna elke ontwerper van een website maakt:

 

* Alle gebruikers zijn gelijk.

* Alle gebruikers zijn zoals mij.

 

Ik bekijk je website niet vanuit mijn persoonlijk standpunt. Ik kan daar immers allemaal wel goed aan uit.

 

Ik ben 42 jaar en ben al bezig met computers sinds mijn 11. Ik zat in de jaren 80 op de voorloper van het internet, CompuServe en ben met het internet bezig sinds 1992. Ik heb toegepaste informatica gestudeerd en om het nog erger te maken: ik ben een redelijk goed programmeur.

 

Ik ben een super power user dus en ik kan met zowat elke interface overweg. Ook de hele slechte.

 

Maar ik bekijk dat dus niet vanuit mijn persoonlijke hoedanigheid. Ik weet hoe mijn en jouw moeder een website gebruiken, ik weet hoe Jan Modaal het gebruikt. Die hun mening dat interesseert me niet tot nauwelijks, maar ik kijk naar wat ze doen.

 

En dat doen, is véél belangrijker dan een mening. Laat die nu van jou komen of van een ander.

 

Voor een mening, zal je honderden mensen moeten ondervragen. Om gedrag in kaart te brengen volstaan 5 tot 10 mensen. Dit omdat gedrag vrij consistent is over verschillende mensen.

 

En ja, ik heb tonnen ervaring met het gedrag van mensen wanneer ze een website gebruiken vergelijkbaar met die van jou.

 

Doe je klanten en je bankrekening een plezier en pas gewoon alle puntjes aan. Je zal me eeuwig dankbaar zijn. :)

 

Succes!

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

He hallo,

 

Mooie website hoor.

 

* Ik heb je geprobeerd te liken maar dat lukte nog niet. Heb je het zelf al eens geprobeerd terwijl je niet al ingelogd was

op je facebook account?

* Misschien een idee om over G.O.T.S., Oeko-Tex en je milieubewustheid een klein filmpje te maken en op youtube

te plaatsen. Dat doet het in de google zoekresultaten altijd heel erg goed.

* Ik vind je header ook te hoog.

* Ik zou je zoekscherm boven de menubalken zetten

* Je belangrijkste menuknoppen als producten en kadoservice moeten meer opvallen dan de andere buttons.

* Gratis verzending boven de 75 euro zou ik achterwege laten. Gezien de hoeveelheid verschillende producten op dit moment en te verwachten omzet per klant is het wellicht onnodig. Mocht het anders blijken zou je het nog kunnen toevoegen. Misschien kun je beter iets doen met meerdere producten tegelijkertijd kopen dat je dan maar 1 keer verzendkosten hoeft te betalen of zoiets?

* Heb je nog kleine goedkope bijproducten zoals speentjes of zo, die kun je dan op meerdere pagina's(ook in het bestelproces terug laten komen).

* Je bannering en nieuwe producten vallen goed op.

* De kleurstijlen vind ik ook erg mooi

 

Tenslotte zag ik in de google resultaten dat je een engelse description van je website hebt. Heb je dat bewust gedaan, richt je je meer op de buitenlandse markt?

 

Groeten,

olf

 

 

Bedankt voor je reactie Rolfeurope :)

 

Liken heb ik geprobeerd en gedaan. Vanuit mijn privefacebook heb ik geliked en geunliked. Ook heb ik de website geliked.

Dit alles zonder problemen of gekkigheid. Waar ging het bij jou mis?

 

Het filmpje vind ik wel een idee, daar moet ik even over nadenken hoe dit ook iets kan toevoegen.

 

Wat betreft de header. Sommigen vinden het mooi, sommigen te hoog. Dat is inderdaad nog iets wat we misschien

nog zullen aanpassen.

 

De zoekbalk hebben we overal neergezet. En dit was echt de mooiste plek :)

 

Op dit moment heb ik nog geen andere producten, maar ben hierover wel aan het brainstormen. Ik wil graag binnen dit merk

nog andere producten ontwikkelen en speentje of dergelijke producten zijn daar idd goed voor.

 

Ja ik wil me ook op de internationale markt richten, maar de Google description zou Nl moeten zijn. Bedankt voor je oplettendheid, ik ga even kijken waar ik dat moet wijzigen.

 

 

www.lovelylittlethings.nl

Link naar reactie
  • 0

 

De zoekfunctie staat hier wat mij betreft prima. Rechts wordt het anders te druk omdat

daar ook de talen staan.

Ik zou idd eens kunnen kijken naar de functie zelf, hoewel ik denk dat er bij mij

niet zoveel te zoeken valt.

 

 

Wat jouw betreft wel, maar niet wat betreft je gebruikers. Een zoekmachine functie mag je wel in het midden zetten, maar enkel wanneer zoeken één van de toptaken is.

 

Voorbeelden:

 

* Google

* Vastgoed kantoren

* Job sites

* ...

 

In alle andere gevallen zet je die beter rechts. Mensen verwachten die daar, o.a. omdat de meeste websites dit wel respecteren. Ze gaan daar dus automatisch en soms onbewust kijken.

 

Als hun verwachting wordt ingelost dan komen er zelfs neurotransmitters vrij, waardoor ze een beter en opgewekt gevoel krijgen. Dat gevoel is wel een dikke bonus wanneer je iets wil verkopen.

 

Jouw zoekfunctie in het midden gaat ook meer aandacht krijgen, dan een zoekfunctie op rechts. Je wil liefst niet dat ze te veel aandacht aan die zoekfunctie schenken. Je producten daar gaat het om, die moeten in kijker staan.

 

Ik ben het met je eens dat de zoekbalk bij de meeste sites rechts staat. Dit was gewoon niet mooi. En ik heb gekeken

naar sites die ik zelf bezoek en/of mooi vind. Daar zitten idd sites bij die de zoekbalk rechts hebben. Maar er zijn

er ook die de zoekbalk in het midden hebben, (Adidas, Victoria's Secret, Bijenkorf en Kleertjes).

 

 

www.lovelylittlethings.nl

Link naar reactie
  • 0

 

De zoekfunctie staat hier wat mij betreft prima. Rechts wordt het anders te druk omdat

daar ook de talen staan.

Ik zou idd eens kunnen kijken naar de functie zelf, hoewel ik denk dat er bij mij

niet zoveel te zoeken valt.

 

 

Wat jouw betreft wel, maar niet wat betreft je gebruikers. Een zoekmachine functie mag je wel in het midden zetten, maar enkel wanneer zoeken één van de toptaken is.

 

Voorbeelden:

 

* Google

* Vastgoed kantoren

* Job sites

* ...

 

In alle andere gevallen zet je die beter rechts. Mensen verwachten die daar, o.a. omdat de meeste websites dit wel respecteren. Ze gaan daar dus automatisch en soms onbewust kijken.

 

Als hun verwachting wordt ingelost dan komen er zelfs neurotransmitters vrij, waardoor ze een beter en opgewekt gevoel krijgen. Dat gevoel is wel een dikke bonus wanneer je iets wil verkopen.

 

Jouw zoekfunctie in het midden gaat ook meer aandacht krijgen, dan een zoekfunctie op rechts. Je wil liefst niet dat ze te veel aandacht aan die zoekfunctie schenken. Je producten daar gaat het om, die moeten in kijker staan.

 

Ik ben het met je eens dat de zoekbalk bij de meeste sites rechts staat. Dit was gewoon niet mooi. En ik heb gekeken

naar sites die ik zelf bezoek en/of mooi vind. Daar zitten idd sites bij die de zoekbalk rechts hebben. Maar er zijn

er ook die de zoekbalk in het midden hebben, (Adidas, Victoria's Secret, Bijenkorf en Kleertjes).

 

 

 

Klopt. Maar dat zijn websites met een gigantisch aanbod. 99/100 hebben die ook uitgezocht dat voor hen het midden het beste is.

 

Bij jou is de context anders. Mits een goede navigatie én wanneer je aanbod klein blijft, is zoeken een secundaire taak.

 

Niet kijken naar wat mooi is, of nog erger naar wat jij mooi vindt, ga voor conversie.

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ga even op de algemene toer.

 

We hebben het over een "babyshop".

 

Daar zijn er 10000 van. 200 hele mooie en goed draaiende, 800 gaat wel en de rest zijn hobbysites (ik overdrijf).

 

Naar mijn idee is doel nummer 1 dan: laten zien dat je géén hobbysite bent. Dat lukt volgens mij. En dat komt juist door die grote bovenkant en het hele ingekaderde design.

 

Die babyhandel is of voor eigen kinderen of als cadeau. Dus dat Edwin zegt dat kadoservice geen hoofdtaak is daar zet ik bij dit assortiment vragen bij. De enige keren dat ik zo'n babydingetje heb gekocht was het namelijk als cadeau.

 

Voor rest is er links en rechts best wel wat aan bij te schaven. Persoonlijk vind ik de tekstopbouw op de productpagina's wat aan de onrustige kant. (dan weer een vette kop,m vervolgens bullets dan weer wat vet) het is soms wat schreeuwerig (ik overdrijf).

 

Verder vind ik het ietsjes aan de "anonieme" kant. (of ik lees erover heen) wie zit er echt achter dit bedrijf. Bij het over osn verhaal staan wat vage teksten(ik overdrijf) dat je de wereld gaat redden, maar wie ben jij?

 

Gewoon rustig gaan werken aan je openstaande puntjes en iedere maand evalueren of je met je shop de goede kant op gaat.

 

Hahaha, ik moet lachen om je post. Deze geeft aardig weer hoe het er in mijn hoofd aan toe is gegaan. Er zijn verschrikkelijk

veel baby en kindersites. En velen daarvan zijn hobbysites. Tenminste, zo zien ze er wel uit. En dat is idd iets wat ik

perse niet wilde.

 

Ik zal nog eens kritisch kijken naar de teksten op de productpagina.

 

Wat betreft het anonieme en wie ben jij? Dat was voor mij ook wat lastig. Vaak zie je bij de eerder genoemde hobbysites een persoonlijk verhaaltje. Zo van; ik ben die en die, moeder van 2 kinderen en ik ben begaan met het milieu.

Nu trekt deze aanpak mij niet zo. Maar wellicht dat ik het over een andere boeg kan gooien en op die manier iets meer

kan vertellen, tx voor de tip.

 

En inderdaad is er rustig aan werken ook mijn insteek. Er zijn al vele punten genoemd die ik per direct kan aanpassen. Maar er worden ook punten genoemd die bijna een heel nieuw design verlangen. Nu lees ik alles aandachtig en lees het topic regelmatig door om te kijken wat er anders kan. Maar het hele design omgooien is niet wat ik nu ga doen.

 

 

www.lovelylittlethings.nl

Link naar reactie
  • 0

Ha... een topic op het scherpst van de snede. Ratio versus gevoel, altijd goed voor mooie discussies.

 

Om te beginnen credits voor het design. Ja... die header is erg hoog en drukt de content tot onder de vouw... maar in mijn optiek is de look and feel perfect voor de doelgroep: vrouwen op zoek naar mooie babykleding of voor eigen gebruik of om als cadeau weg te geven. Aan de typografie is ook veel aandacht besteed, passend bij de site en goed leesbaar!

 

De aanpassing van de navigatie zou ook mijn aanbeveling zijn en de Kadoservice is het in deze vorm niet waard om in de menubalk te staan. Een leuke verpakking is geen product of dienst van deze site, anders zou je in de verpakkingsbranche zitten. De verpakking is up-selling, je probeert je rompers en aanverwanten op een leuke manier te laten verzenden. Het is een leuke feature van je site. Nog niet helemaal overtuigd? Bestel dan gewoon eens een kadobox. Wat heb je dan eigenlijk gekocht? Een kartonnen doos... De cadeauverpakking zou ik op productniveau en bij het uitchecken onder de aandacht brengen, de meest logische plaatsen.

 

De Kadoservice krijgt pas smoel en functie als je er ook echt een cadeau van maakt. Wat dacht je van een actie als:

 

Bestel een romper + broek + shirt voor € 44,95

Mooi verpakt en eventueel afgeleverd op een adres naar keuze.

Stel nu je kadobox samen!

 

Dan heb je een echt cadeau met voordeel voor de klant en jij hebt een leuke omzet in de boeken ;-)

 

Waar ik over van mening verschil met Edwin is de inzet van G.O.T.S. en Oeko-tex. Als dit een gewone site in babykleding zou zijn, dan zou ik het grotendeels met Edwin eens zijn. Maar jullie willen alleen 100% veilige babykleding verkopen. Dit is jullie USP, Unique Selling Point. Dit gegeven onderscheidt jullie van duizenden andere webshops in babykleding. Maar... als dit werkelijk zo is, dan zul je dit op een andere, betere manier moeten communiceren. Ik denk dan bijvoorbeeld aan:

 

- Tagline: "Lovely Little Things for little ones" is een feeërieke herhaling van jullie bedrijfsnaam maar helaas tamelijk nietszeggend. "100% biologische en veilige babykleding" zou jullie producten en missie al veel beter verwoorden.

 

- Homepage - slider: neem een slide op waarin je vertelt dat veel babies en jonge kinderen last hebben van eczeem en huiduitslag door het gebruik van verontreinigd katoen. Dat jullie producten daarom gemaakt zijn van biologisch katoen en geverfd met veilige verf. De huidige 4e slide is veel te vaag om die boodschap nu over het voetlicht te brengen.

 

- In de 4 contentblokken onder de slider kun je dan de diepte ingaan met biologisch katoen en Oeko-tex.

 

- Productspecificaties: zet in plaats van de technische termen bij een product (G.O.T.S gecertificeerd -

Geverfd onder de Oeko-tex 100 standaard) in gewone mensentaal wat dit voor babys / jongelingen betekent.

 

Ik heb nu niet echt gekeken naar de SEO van de site maar ik kan je wel adviseren om op de homepage minder afbeeldingen te gebruiken. Jullie hele rotator / slider en het item 'Nieuwe producten - Rompers' bestaat uit afbeeldingen. Prima leesbaar door mij als mens, zoekrobots kunnen hier niet mee overweg. Je bemoeilijkt de zoekmachines zo in hun werk. Dit kun je aanpassen door je teksten en afbeeldingen van elkaar los te maken (tekst boven op de afbeelding) en in de code de title en alt velden van de afbeeldingen in te vullen.

 

Tot slot nog een functionele opmerking over de pagina Producten (misschien al eerder beschreven). Op deze verzamelpagina kan ik via buttons producten in mijn winkelwagen leggen of op mijn verlanglijstje zetten. In het eerste geval trakteer je me op een foutmelding "Specificeer de product opties." en in het tweede geval moet ik een account aanmaken. Ai... dit had ik nu net niet verwacht, vervelende vervolgacties...

 

Hopelijk kun je iets met mijn hersenspinsels...

 

iOptimize

 

Ook bedankt voor jouw reactie :) Ook om jouw post moet ik lachen omdat je (net als ik) eerst een compliment geeft om hierna met aanbevelingen te komen.

 

De kadoservice in de balk zal ik bekijken. In eerste instantie was deze alleen beschikbaar in de balk. Hierna hebben we het toegevoegd op productniveau (ook omdat we dan een even aantal producten hadden) en later nog in de kassa.

Dat is inderdaad wat veel.

 

Wat betreft de 4e slide, eens! Duidelijk verwoorden is hier beter, ik ga hier naar kijken.

 

Wat betreft je Seo opmerking mbt afbeeldingen; ik ben technisch niet goed, dus begrijp het niet helemaal. Maar ik zal

mijn vriend jouw opmerking doorgeven zodat hij hiernaar kan kijken.

 

Wat betreft jouw laatste opmerking; ja, je hebt gelijk dat je de productkeuze nog moet specificeren in maat/kleur. Maar heb het zelf net even geprobeerd en uitgelogd kan ik het product dan gewoon in mijn winkelwagen leggen zonder een account

aan te maken? Zou je nog een keer kunnen aangeven of dat echt gebeurt als je kleur/maat hebt gekozen en je het dan

in je winkelwagen wilt leggen?

 

www.lovelylittlethings.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Ik ben het met je eens dat de zoekbalk bij de meeste sites rechts staat. Dit was gewoon niet mooi. En ik heb gekeken

naar sites die ik zelf bezoek en/of mooi vind.

 

 

Ik heb een tijdje op mijn eigen website liggen A/B testen met 2 situaties:

 

* Logo zonder tag line

* Logo mét tag line: 'Maakt klanten van bezoekers'.

 

Ik vond het zonder tag line OOK mooier, meer rust en blabla.

 

Na 3 weken bleek dat ik iets meer conversie haalde met de versie mét tag line.

 

3 keer raden wat ik nu voor alle mensen zal gebruiken? Hint: niet dat wat ik het 'mooiste' vind.

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ik ben het met je eens dat de zoekbalk bij de meeste sites rechts staat. Dit was gewoon niet mooi. En ik heb gekeken

naar sites die ik zelf bezoek en/of mooi vind.

 

 

Ik heb een tijdje op mijn eigen website liggen A/B testen met 2 situaties:

 

* Logo zonder tag line

* Logo mét tag line: 'Maakt klanten van bezoekers'.

 

Ik vond het zonder tag line OOK mooier, meer rust en blabla.

 

Na 3 weken bleek dat ik iets meer conversie haalde met de versie mét tag line.

 

3 keer raden wat ik nu voor alle mensen zal gebruiken? Hint: niet dat wat ik het 'mooiste' vind.

 

Met tag line bedoel je het zinnetje onder het logo? Ik zal hier eens kritisch naar kijken :)

 

En heb al besloten dat ik de kadoservice in elk geval uit de balk haal. Ik laat hem overigens wel

op productniveau staan. Bedankt voor de tips.

www.lovelylittlethings.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Ik ben het met je eens dat de zoekbalk bij de meeste sites rechts staat. Dit was gewoon niet mooi. En ik heb gekeken

naar sites die ik zelf bezoek en/of mooi vind.

 

 

Ik heb een tijdje op mijn eigen website liggen A/B testen met 2 situaties:

 

* Logo zonder tag line

* Logo mét tag line: 'Maakt klanten van bezoekers'.

 

Ik vond het zonder tag line OOK mooier, meer rust en blabla.

 

Na 3 weken bleek dat ik iets meer conversie haalde met de versie mét tag line.

 

3 keer raden wat ik nu voor alle mensen zal gebruiken? Hint: niet dat wat ik het 'mooiste' vind.

 

Met tag line bedoel je het zinnetje onder het logo? Ik zal hier eens kritisch naar kijken :)

 

En heb al besloten dat ik de kadoservice in elk geval uit de balk haal. Ik laat hem overigens wel

op productniveau staan. Bedankt voor de tips.

 

Klopt. Maar dat is wel iets dat je moet testen met je eigen website. Meestal is het wél beter, maar af en toe is het niet nodig.

 

Goed dat je die 'kado service' er gaat uithalen. Maar zeker OOK je product groepen laten zien in die balk. Je wil niet weten hoeveel verschil het maakt: véél. ;D

 

Veel plezier met de verbeteringen!

 

 

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 43 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.