Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ron-vb
Dag allen,
Ik had een vordering op iemand in prive en deze man heeft mij betaald door mij in betaling te geven een aandeel in een merk. (dus i.p.v. geld heb ik nu een aandeel in een merk waarmee de vordering is betaald)
Nu hebben wij samen een licentieovereenkomst gesloten met een fabrikant. Deze betaalt mij een maandelijkse licentievergoeding voor het gebruik van het merk. De fiscus belast de inkomsten in box 3.
Nu heb ik besloten om definitief weg te gaan uit Nederland. Ik wil graag een leuk zaakje beginnen in Australie, Zuid Afrika of Nieuw Zeeland. Een rondreis eind van het jaar moet meer duidelijkheid geven.
Natuurlijk is het voor mij erg fijn dat de inkomsten (hoe moet je ze noemen, royalties of licentiegelden?) in box 3 worden belast en blijven belast. Maar hoe zit dat straks bijvoorbeeld in Zuid Afrika? Als de inkomsten opeens zwaarder (dan de 1.2% effectief) worden belast is de droom voorbij met het emigreren. Dat zit er dan gewoon niet in.
Kan iemand mij van advies dienen of anders mij een heel betrouwbaar adres geven?
[titel verduidelijkt - mod]