• 0

Leveringsvoorwaarden en beroepsaansprakelijkheidsverzekering

Ik heb een tweeledige vraag.

 

Ik ben architect, niet aangesloten bij de beroepsvereniging BNA, maar hanteer wel leveringsvoorwaarden van de BNA.

Is dit toegestaan en zo nee, welke problemen zou ik kunnen verwachten?

 

Mijn beroepsaansprakelijkheidsverzekeraar eist dat ik standaardvoorwaarden van de BNA gebruik. Als dit om bovenstaande reden niet zou zijn toegestaan maar de verzekeraar weet dit, dan zou ik toch alleen een geschil met de BNA kunnen verwachten?

Dekking vanuit mijn beroepsaansprakelijkheidsverzekering loopt dan toch geen gevaar?

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Ik ben architect, niet aangesloten bij de beroepsvereniging BNA, maar hanteer wel leveringsvoorwaarden van de BNA.

Is dit toegestaan en zo nee, welke problemen zou ik kunnen verwachten?

Lijkt mij een auteursrechtelijke kwestie. Sommige branche en beroepsorganisaties (o.a. Raadgevende Ingenieurs) staan gebruik van de voorwaarden - meestal de de facto standaard branchevoorwaarden c.q. De norm voor afnemers en verzekeraars - door niet-leden toe, zolang je er maar netjes voor betaalt.

 

Mijn beroepsaansprakelijkheidsverzekeraar eist dat ik standaardvoorwaarden van de BNA gebruik. Als dit om bovenstaande reden niet zou zijn toegestaan maar de verzekeraar weet dit, dan zou ik toch alleen een geschil met de BNA kunnen verwachten?

Dekking vanuit mijn beroepsaansprakelijkheidsverzekering loopt dan toch geen gevaar?

Klopt. De verzekeraar verlangt alleen dat je die voorwaarden hanteert, en heeft verder niets te maken met auteursrechten oid.

 

..maar het enkele feit dat een verzekeraars BNA voorwaarden verlangt zonder ook BNA lidmaatschap te vereisen, doet mij vermoeden dat de BNA gebruik van de voorwaarden door niet-leden wel toestaat, vraag is alleen tegen welke kosten

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
Hierin staat dat deze vrij te gebruiken is voor een ieder in overeenkomsten, dus ook voor niet leden.

Ook wij verwijzen hier standaard naar.

Helemaal Top! Er staat op de site wel iets over betalen, maar dat is kennelijk alleen bedoeld als je een X aantal fysieke sets voorwaarden wilt bestellen? (Die zijn dan voor leden iets goedkoper)

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.