Zoals jullie kunnen zien ben ik nieuw op dit forum, daarom zal ik mij even voorstellen: Ik ben een student/ondernemer en eigenaar van verschillende webwinkels in evenementen artikelen. De laatste 2 jaar houdt ik mij zo nu en dan bezig met import uit China. Dit gaat om relatief kleine leveringen van op maat gemaakte artikelen.
Voor 1 type product dat ik aanbied (Pagodetenten) heb ik een leverancier in Shanghai waar ik nu 1,5 jaar zaken mee doe. Ik heb veel verbeteringen aan hun producten doorgevoerd en iedere zending werden de producten beter maar toch waren er ook steeds dingen die mijn leverancier zou verbeteren, maar uiteindelijk niet verbeterde.
Nu heb ik vorige week een zending gekregen waarbij de helft van een bepaald onderdeel "verbeterd" was maar de andere helft gewoon nog het oude ontwerp had. Ik heb mijn leverancier hiermee geconfronteerd en verteld dat ik nu extra kosten moet maken om de "niet-verbeterde" onderdelen te veranderen naar het nieuwe ontwerp. Ik wordt een beetje moe van beloven-en-niet-doen-mentaliteit van mijn leverancier vandaar dat ik nu om een vergoeding dan $450,- heb gevraagd. Eerst stelde mijn leverancier voor om dit bedrag bij een nieuwe order als korting te geven maar dat wilde ik niet, toen is mijn leverancier akkoord gegaan met het terugbetalen van de $450,- maar nu krijg ik een bericht dat de bank van mijn leverancier niet akkoord gaat met de overboeking omdat, blijkbaar, tegenover iedere overboeking in USD een order moet staan. Anders geeft de bank geven USD vrij.
Nu is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft en of dit echt waar is?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
J. Göbel
J. Göbel
Hallo,
Zoals jullie kunnen zien ben ik nieuw op dit forum, daarom zal ik mij even voorstellen: Ik ben een student/ondernemer en eigenaar van verschillende webwinkels in evenementen artikelen. De laatste 2 jaar houdt ik mij zo nu en dan bezig met import uit China. Dit gaat om relatief kleine leveringen van op maat gemaakte artikelen.
Voor 1 type product dat ik aanbied (Pagodetenten) heb ik een leverancier in Shanghai waar ik nu 1,5 jaar zaken mee doe. Ik heb veel verbeteringen aan hun producten doorgevoerd en iedere zending werden de producten beter maar toch waren er ook steeds dingen die mijn leverancier zou verbeteren, maar uiteindelijk niet verbeterde.
Nu heb ik vorige week een zending gekregen waarbij de helft van een bepaald onderdeel "verbeterd" was maar de andere helft gewoon nog het oude ontwerp had. Ik heb mijn leverancier hiermee geconfronteerd en verteld dat ik nu extra kosten moet maken om de "niet-verbeterde" onderdelen te veranderen naar het nieuwe ontwerp. Ik wordt een beetje moe van beloven-en-niet-doen-mentaliteit van mijn leverancier vandaar dat ik nu om een vergoeding dan $450,- heb gevraagd. Eerst stelde mijn leverancier voor om dit bedrag bij een nieuwe order als korting te geven maar dat wilde ik niet, toen is mijn leverancier akkoord gegaan met het terugbetalen van de $450,- maar nu krijg ik een bericht dat de bank van mijn leverancier niet akkoord gaat met de overboeking omdat, blijkbaar, tegenover iedere overboeking in USD een order moet staan. Anders geeft de bank geven USD vrij.
Nu is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft en of dit echt waar is?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36892-terugbetaling-china-niet-mogelijk-foreign-exchange-control/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag