Ga naar inhoud
Geplaatst:

StudentStart

Gisteren een zakelijke rekening aangevraagd bij de Postbank. Ik heb toen gekozen om geen gebruik te gaan maken van Girotel Zakelijk, omdat er geen telefoonlijn naar mijn werkplek loopt en ik dacht dat je alleen gebruik kon maken van Girotel Zakelijk als je een telefoonverbinding + telefoonmodem hebt. Aangezien ik kabelinternet heb, dacht ik dat Girotel Zakelijk dus voor mij zinloos zou zijn.

Nu kwam ik vandaag echter deze link tegen waardoor ik kennis maakte met Girotel Online. Dat is een service van de Postbank die te vergelijken is met MijnPostbank.nl, de particuliere versie van Girotel Online. Hiervan kun je ook gebruik maken met een ADSL of kabel-verbinding! (correct me if I'm wrong!)

 

Wie heeft hier ervaring mee en werkt dit goed, want dan ga ik het natuurlijk gelijk aanvragen. :)

 

Daarnaast nog een tweede vraag: hoe lang duurt het voordat je aanvraag is verwerkt bij de Postbank en je gebruik kunt gaan maken van je rekening?

Featured Replies

Geplaatst:

Parcye

Ik gebruik ook de online versie :) werkt prima.Kan het niet vergelijken want ken alleen Girotel Online.

 

Verder was mijn aanvraag na 7 werkdagen rond.

Parcye website is helemaal vernieuwd, nu met Mocca CMS 3 als engine.
Geplaatst:

StudentStart

  • Auteur

Ik gebruik ook de online versie :) werkt prima.Kan het niet vergelijken want ken alleen Girotel Online.

Ik ben ook van plan om alleen Girotel Online te gaan gebruiken. Is het mogelijk alleen Girotel Online aan te vragen en niet Girotel Zakelijk aangezien ik die toch niet ga gebruiken? Als ik de site bekijk, lijkt het erop dat het niet kan, maar je weet het maar nooit... ;)
Geplaatst:

Anders Floor

Ik heb sinds kort ook een postbank-rekening, maar vindt het online bankieren een gruwelijke zooi met al die codes en weet ik veel wat. Van de Rabobank heb ik een handig apparaatje, daar stop ik mijn pas in, toets mijn pincode in en voila, toegangscode.

 

Postbank is zo "vriendelijk" om met lange lijsten met zogenaamde TAN-codes te werken. Volgens een methode uit het jaar nul genereren ze een stapel codes die je af mag gaan halen en waarmee je je betalingen uit kunt voeren. Codes op -> nieuwe halen. Codes verloren -> boel blokkeren -> nieuwe aanvragen -> 3 werkdagen wachten.

 

Ik vind het maar een gedoe. Ik zit met internetbankieren juist niet te wachten op een ouderwetse papierwinkel.

 

Wat betreft de aanvraag, die was op zich vrij snel rond maar ze waren bij mij vergeten de pas te leveren. Na weken van bellen en formulieren invullen kon dat ook geleverd worden. Een van de redenen dat ik geen zakelijke rekening wilde bij de Rabobank is omdat hun filiaal Hilversum fout op fout stapelt, maar de Postbank doet helaas vooralsnog niet voor onder.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Geplaatst:

Gast PeterD

Ik heb twee afzonderlijk abbos op girotel online, een voor een privé rekening en een voor een zakelijke. Die kosten zo'n twee euro per maand. Voor de privé rekening heb ik ook een mijn.postbank.

De grootste verschillen liggen op de mutaties die te downloaden zijn.

Girotel online heeft één maand mutaties online en mijn.postbank tot één jaar.

De downloads van girotel online zijn altijd correct, die van mijn.postbank vertonen zo nu en dan foutjes.

Meestal gebruik ik dus girotel online, omdat ik die mutaties graag direct in de boekhouding opneem, en mijn.postbank heeft meestal handmatige mutaties nodig.

Geplaatst:

Boudewijn Danser

Codes op -> nieuwe halen -> 3 werkdagen wachten.

 

 

Werkt prima hoor.

En die codes gaan echt niet 1,2,3 op. ;D

digitaal/online is gewoon prettig.

Papieren toestanden vergeet ik gewoon vaak te posten. :)

Geplaatst:

Anders Floor

Werkt prima hoor.

En die codes gaan echt niet 1,2,3 op. ;D

digitaal/online is gewoon prettig.

Papieren toestanden vergeet ik gewoon vaak te posten. :)

 

Dat is waar, maar een van de grote voordelen van internetbankieren, dat je er dus overal mee kan werken, gaat zo niet op natuurlijk. Tenzij je overal je codes wilt laten slingeren, maar dat lijkt me niet zo verstandig. Bij de Rabobank kan je zonder risico op diverse locaties dat apparaatje achterlaten (of die van een ander gebruiken). Bovendien kun je met je pincode alles mee. Bij de Postbank moet je je rekeningnummer, een codenummer, een GIN-nummer en hele stapels TAN-codes bij de hand hebben wil je het kunnen gebruiken. Knappe kop die dat uit zijn hoofd kent, en ik vind het dan ook niet alleen lastig maar ook relatief onveilig.

 

Online je rekening kunnen bekijken en beheren is inderdaad prettig, maar de Postbank doet een dappere poging om dat zo omslachtig mogelijk te maken.

 

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Geplaatst:

Boudewijn Danser

Bij de Postbank moet je je rekeningnummer, een codenummer, een GIN-nummer en paswoord.

 

Die ken ik allemaal uit mijn hoofd, en tan codes zijn je er bijv. 3 mee kunnen nemen op vakantie.

Maar je hebt gelijk zo'n apperaatje oid is handiger.

Maar als je het grotendeels alleen op de zaak gebruikt is zo'n papiertje geen probleem. ;D

Geplaatst:

Victor

Ik heb ook Girotel zakelijk. Werkt perfect voor mij. Voor particulieren is Girotel volgens mij inmiddels overgegaan in Mijn Postbank.nl

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Geplaatst:

XYZdotCLUB

Het enige wat ik jammer vind aan Postbankzakelijk is dat de betalingen met je TAN codes pas 's nachts worden verwerkt.

 

Voor de directe betaling heb ik daarom maar voor die boeren wielrennersbank gekozen, duidelijk niet mijn eerste keus ;)

Geplaatst:

StudentStart

  • Auteur

De TAN-codes hoef je tegenwoordig niet meer via de post binnen te krijgen. Je kunt ze ook op je gsm ontvangen op het moment dat je een overschrijving doet! Tenminste zo werkt dat op MijnPostbank.nl voor mijn privé rekening. Het werkt super snel en handig. Of dat ook mogelijk is met een Zakelijke Rekening weet ik niet btw.

 

Bij mij duurde het overigens ook 7 dagen voordat mijn rekening te gebruiken was. Ik ga nu ook Girotel Online aanvragen, want dat had ik bij het aanvragen van de rekening nog niet gedaan. Ben benieuwd hoe lang dat duurt! ;)

Geplaatst:

XYZdotCLUB

Ook de after sales is fantastisch bij de Postbank. Telefoontje of alles naar wens was verlopen, of er nog vragen waren en of er nog diensten waren waarvan we nog niet op de hoogte waren en/of er nog vraen waren.

 

 

Geplaatst:

StudentStart

  • Auteur

Wilde daarnet Girotel aan mijn zakelijke rekening toevoegen. Op mijn privé rekening gebruik ik geen girotel, omdat ik MijnPostbank.nl daarvoor gebruik.

 

Ik stuitte op de volgende vraag: "Wilt u extra Girorekeningnummers aan het abonnement toevoegen?" (In één abonnement kunnen maximaal 4 extra Girorekeningnummers worden opgenomen (ook particulier). Het is niet mogelijk een particuliere rekening toe te voegen aan een abonnement van een vereniging, stichting of kerkgenootschap.)

 

Wat is hier het voordeel van en zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Geplaatst:

Anders Floor

Ook de after sales is fantastisch bij de Postbank. Telefoontje of alles naar wens was verlopen, of er nog vragen waren en of er nog diensten waren waarvan we nog niet op de hoogte waren en/of er nog vraen waren.

 

Tsja, ik heb zelf ondertussen al meer dan mijn buik vol van de Postbank. Ze hebben geen giropas geleverd terwijl ik dat wel had aangegeven, en die moest ik dus navragen. Ondertussen kan ik geen geld pinnen maar erger nog, ook niet opnemen. Dat kan alleen op vertoon van giropas, kreeg ik te horen toen ik met paspoort naar de bank ging om geld op te nemen. Ik kan dus gewoon niet bij mijn eigen geld!!

 

Een officiële klacht is inmiddels onderweg.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Geplaatst:

T. v. D.

Wilde daarnet Girotel aan mijn zakelijke rekening toevoegen. Op mijn privé rekening gebruik ik geen girotel, omdat ik MijnPostbank.nl daarvoor gebruik.

 

Ik stuitte op de volgende vraag: "Wilt u extra Girorekeningnummers aan het abonnement toevoegen?" (In één abonnement kunnen maximaal 4 extra Girorekeningnummers worden opgenomen (ook particulier). Het is niet mogelijk een particuliere rekening toe te voegen aan een abonnement van een vereniging, stichting of kerkgenootschap.)

 

Wat is hier het voordeel van en zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

 

ik wist niet dat je een particulieren en zakelijke rekening samen op 1 girotel (internet) kon nemen? ik kon het in ieder geval niet.

 

daarintegen heb ik wel 2 particulieren rekeningen, en die heb ik wel op 1 girotel abbo. of het handig is, ik vind van wel, je ziet duidelijk een overzicht wat je saldo is op beide rekeningen. etc etc. overigens zijn je mutaties wel gescheiden hoor

Geplaatst:

Boudewijn Danser

Ik heb ook mijn zakelijke en prive rekening in een girotel online account.

Hardstikke handig.

Nou alleen de gezamelijke er nog bij en ik ben klaar. 8)

Geplaatst:

StudentStart

  • Auteur

Na jullie 2 reacties gelezen te hebben, ga ik het dan ook maar doen. :)

 

Vandaag btw mijn overschrijvingskaarten binnen gekregen. Krijg je bij een zakelijke rekening geen mapje waar je je afschriften in kunt bewaren, want die heb ik nog niet gekregen?

Geplaatst:

Boudewijn Danser

Krijg je bij een zakelijke rekening geen mapje waar je je afschriften in kunt bewaren, want die heb ik nog niet gekregen?

 

Je kan gewoon bellen voor een mapje.

Die van mij was vol, sturen ze je gelijk een nieuwe. 8)

Geplaatst:

T. v. D.

Na jullie 2 reacties gelezen te hebben, ga ik het dan ook maar doen. :)

 

Vandaag btw mijn overschrijvingskaarten binnen gekregen. Krijg je bij een zakelijke rekening geen mapje waar je je afschriften in kunt bewaren, want die heb ik nog niet gekregen?

 

Ik kreeg er wel eentje ;-) (A4 formaat map)

Geplaatst:

StudentStart

  • Auteur
Ik kreeg er wel eentje ;-) (A4 formaat map)

'k Heb inmiddels mijn eerste afschrift binnen (afschrift was in A4-formaat), maar nog steeds geen map. 'k Denk dat ik maar eens ga bellen of kregen jullie hem ook pas na een tijdje? :)
Geplaatst:

StudentStart

  • Auteur

De map is binnen! :)

 

Nu Girotel nog en alles is geregeld.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.