Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ialink
Beste Lezer
Mijn beste vriend gaf trainingen en cursussen weerbaarheid. Door de teruglopende economie vielen al zijn opdrachtgevers weg en dreig al tijden een faillissement van zijn eenmanszaak.
Wij hebben samen de handen ineen geslagen en we hebben de statuten van zijn sportvereniging (met rechtspersoonlijkheid bestaand sinds 2001) aangepast zodat de vereniging AWBZ-begeleiding individueel kan verlenen aan clienten die aanspraak maken op PGB budget. Hier zijn inmiddels ook inkomsten van en deze vereniging is financieel gezond.
De vereniging is een vereniging met onderneming (datum registratie april 2012) en rechtspersoonlijkheid en hij is bij kvk aangemeld als werknemer van die onderneming. Wij zijn samen het bestuur van de vereniging. Hij is de voorzitter/penningmeester en ik de secretaris.
Voorzover ik weet zou zijn privefailliesement geen gevolgen hebben voor de ondernemening klopt dat?
Het betreft hier een nieuwe bedrijfsvoering met nieuwe cliënten en een nieuwe dienstvoering. Er is in het geheel niks van de oude eenmanszaak meegegeaan naar de nieuwe bedrijfsvoering. Hij was als eenmanszaak een dienstverlener en er viel dus ook niks te verkopen en dat is dus ook niet gebeurd
Klopt het dat dit geen paulinieus handelen is?