Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen

INCOTERMS CIF

Geplaatst:

tom1988

Beste ondernemers en studenten,

Graag wil ik weten iets meer omschrijving over de incoterm CIF.

Is er bij de incoterm CIF uitklaring en inklaring de verantwoordelijkheid van de koper of verkoper?

Met vriendelijke groet,

tom

Featured Replies

Geplaatst:

4711

En waarom zoek je dan niet in Google op "incoterms cif"...

Dan kan je alles zelf lezen.

Geplaatst:

tom1988

• Auteur

Dan heb ik het over incoterms 2010

Geplaatst:

P.J.

Volgens mij ligt dat eraan of je de term CIF zo gebruikt of als je er nog een notatie achter zet. Je hebt het over verantwoording. Maar waarschijnlijk bedoel je de kosten.

Verantwoording heb je immers zolang je garantie geeft. De kosten voor inklaren en handling in de bestemmingshaven, zijn voor de ontvanger. Het is zelfs zo geregeld dat de ontvanger een boete kan krijgen, als jij als verzender niet tijdig de juiste papierwinkel hebt verzorgd. Dat lijkt een beetje krom, maar als je goederen naar de VS verscheept zul je snel merken dat je bepaalde informatie tijdig moet aanleveren en dat de ontvanger een zware boete kan krijgen.

Geplaatst:

ErwinL

Aangezien het antwoord al gegeven is, hier staan alle incoterms kort en overzichtelijk beschreven:

http://www.shapiro.com/html/IncoTerms.html

Geplaatst:

4711

Op 31-5-2012 om 14:48, tom1988 zei:

Dan heb ik het over incoterms 2010

Ik blijf het apart vinden (ondernemen anno 2012):

Als je iets wil weten over incoterms cif 2010, dan Google je toch op "incoterms cif 2010"?

Dan kan je daar alles vinden.

Geplaatst:

Marco van den Maagdenberg

Inderdaad eerst zoeken via google, kunnen we HL benutten en uitdagen voor serieuze vragen.

Hier gaat een slot op en later verwijdering.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.