• 0

Omzet kansen berekenen

Beste HL-ers,

 

Momenteel ben ik bezig met het uitwerken van een idee voor een web applicatie.

 

Om een inschatting te maken van de omzet die er te realiseren valt, heb ik een formule bedacht die gebaseerd is op het gemiddeld aantal zoek opdrachten volgens Google Keywords per maand in Nederland. Volgens mijn beredenering zijn dit dus mogelijke bezoekers van de site en dus mogelijke kansen om mijn dienst te verkopen.

 

De formule is:

12000 bezoekers per maand * 0,5 % conversie = 600 kansen per maand.

 

Edit: Ik ga er natuurlijk niet vanuit dat ik direct 12000 bezoekers per maand heb, maar het gaat even om de denkwijze.

 

Is dit naar jullie idee een reële inschatting of zie ik nog het een en ander over het hoofd?

 

Mvg Danny

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er zat een foutje in inderdaad. Het moet een halve procent conversie zijn waar ik in eerste instantie vanuit ga.

Wat betreft de verzadiging van de markt, dit ben ik absoluut met je eens. Alleen heb ik op het concept dat ik heb bedacht nog geen concurrentie kunnen vinden (wat mij best verbaast als je het aantal zoekopdrachten per maand volgens Google bekijkt).

Link naar reactie
  • 0

Net zo belangrijk als je conversie op je site is ook het aantal bezoekers dat je trekt. Hoe ga je dat bepalen?

 

Over die halve procent valt geen zinnig woord te zeggen. Is afhankelijk van veel externe factoren (concurrentie, vindbaarheid) als onpage factoren (vertrouwen, prijs, gebruikersvriendelijkheid, uitstraling).

 

Vaak lees je gemiddelde van 1-2% (google maar eens op conversieratio webshop, dan kom je o.a. hier uit).

 

Houdt daarbij in gedachten dat die 1,8% een gemiddelde is en dat je zelf in eerste instantie meestal (zeer) veel lager zult liggen

Link naar reactie
  • 0

De omzetkans berekenen voor een webapplicatie uit de conversiegetallen voor een webshop lijkt mij niet reeel, omdat dat uitgaat van een marktprijs die "goed" is. Je weet echter de marktwaarde van je app niet. Als je er teveel voor vraagt, wordt de vraag minimaal. Kun je niet beter een poll houden?

Bijvoorbeeld: wat heeft u over voor een applicatie die doet: ; , , ,

Toevoegen: hou me op de hoogte,< mailadres>

Je ziet dan gelijk of mensen er wat in zien, en hoeveel ze er dan voor over hebben. Als je dan ook nog bekijkt hoeveel bezoek je krijgt en wie daarvan je enquete invult, dan heb je een beetje een beeld.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 274 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.