• 0

liquiditeitsontwikkeling/is dit de juiste berekening?

IMK berekent de liquiditeitsontwikkeling als volgt:

 

opstelling:

Omzet

Kosten -/-

---------------

Resultaat

Prive-onttrekkingen -/-

---------------------------

liquiditeitsontwikkeling..

 

 

Maar volgens mij is dit niet in orde?

Want omzet is toch niet hetzelfde als ontvangsten?

Volgens mij moet er ook rekening gehouden worden met afschrijvingen? En BTW??

 

Kan iemand zeggen of ik hier in de maling wordt genomen?

 

En is liquiditeitsontwikkeling hetzelfde als cashflow? Want nu ga ik toch twijfelen...

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vaak wordt de cashflow bepaald/berekend met het resultaat als uitgangspunt. Met diverse correcties op de resultaatrekening dus.

Dat is makkelijker dan naar de instroom (ontvangsten) en uitstroom (uitgaven) van geld te kijken.

 

Maar dit is inderdaad wel erg simpel gesteld. Alhoewel als dit de methode is die zij gekozen hebben, dan denk ik dat je daar maar mee moet leven.

 

Link naar reactie
  • 0

nee driehuis je word niet in de maling genomen.. welk belang zou het IMKdat willen te doen? ik denk dat je even de juiste context moet zoeken voor deze berekeningswijze. dit zou zomaar eens de berekening voor de liquiditeitsontwikkeling van een dienstverlenende zzp-er kunnen zijn.. veel omzet, weinig kosten, geen investeringen (rijd in priveauto en laptopje koste maar 400 euro) of het doel is een (startende) ondernemer bekend te maken met bepaalde terminologie. Als je iemand die nog nooit van cashflow of liquiditeitsontwikkeling heeft gehoord gelijk met alle details om de oren slaat rent ie gillend weg..

 

Cashflow, liquiditieisbegroting, liquiditeitsprognose, kasstroom overzichten, staat van herkomst bestedingen en middelen zijn allemaal verschillende overzichten / berekeningsmethoden om de geldstromen in je bedrijf te kunnen volgen. Allemaal met hun eigen doel.

 

kortom wat is je echte vraag? loop je ergens vast?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.