Mijn vraag gaat over het indienen van de aangifte I.B.
Mijn boekhouder dient al jaren de aangifte I.B. voor mijn man en mij in betreft onze eenmanszaken.
Nu trekt hij altijd de rente die we betalen voor ons huis af van mijn inkomen. Daardoor wordt mijn inkomen vaak negatief.
Mijn man heeft een hoger inkomen dan mij.
Er werd mij verteld dat de boekhouder dit niet goed doet en dat hij beter de rente bij mijn man zijn inkomen kan aftrekken zodat hij een lager inkomen heeft en dus minder belasting hoeft te betalen.
Met dit verhaal ging ik naar mijn boekhouder, deze gaf aan dat het iets met uitbetaling van heffingkorting te maken had. Dit krijg ik namelijk altijd uitbetaald.
Het rare is dat ik altijd wel wat krijg uitbetaald maar dit ook soms moet terugbetalen.
Ik heb er geen goed gevoel over.
Kan iemand mij hier vertellen of alles wel goed gaat?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MoniqueDekker
MoniqueDekker
Beste leden,
Mijn vraag gaat over het indienen van de aangifte I.B.
Mijn boekhouder dient al jaren de aangifte I.B. voor mijn man en mij in betreft onze eenmanszaken.
Nu trekt hij altijd de rente die we betalen voor ons huis af van mijn inkomen. Daardoor wordt mijn inkomen vaak negatief.
Mijn man heeft een hoger inkomen dan mij.
Er werd mij verteld dat de boekhouder dit niet goed doet en dat hij beter de rente bij mijn man zijn inkomen kan aftrekken zodat hij een lager inkomen heeft en dus minder belasting hoeft te betalen.
Met dit verhaal ging ik naar mijn boekhouder, deze gaf aan dat het iets met uitbetaling van heffingkorting te maken had. Dit krijg ik namelijk altijd uitbetaald.
Het rare is dat ik altijd wel wat krijg uitbetaald maar dit ook soms moet terugbetalen.
Ik heb er geen goed gevoel over.
Kan iemand mij hier vertellen of alles wel goed gaat?
Groetjes Mo
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37196-heffingskortingen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag