• 0

Overname of opzetten van detacheerder ?

Wij zijn druk bezig uit te breiden met ons bedrijf en willen hier ook een detacheringstak aan toevoegen.

 

Het lijkt erop dat het overnemen van een detacheerder niet zo lastig is, er zijn er immers een aantal tekoop. Je moet je wel direct afvragen of dit wel de juiste partijen zijn om over te willen nemen omdat het vaak zeer gericht is op Poolse werknemers dus een bepaald werkgebied waar je je al snel in bevindt.

 

We richten ons sterk op bureauwerk, oftewel, accountancy, consultants, etc.

 

Je kunt strikt genomen een simpele website opzetten met vraag/aanbod maar daar ben je er nog niet mee.

 

Het streven, omdat het tevens veel werk in opzet scheelt, is een overname of een inkoop van aandelen uit een bestaande detacheerder. 50 mensen gedetacheerd is voldoende om mee te beginnen, echter waar vindt je de juiste partijen welke intressant zouden kunnen zijn ?

 

Zoals jullie lezen, tips zijn welkom. Moeten we dit wel willen dan ? Ja, we hebben er vraag naar maar kunnen niet altijd eigen personeel inzetten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Breng eerst eens in kaart welke detacheerders er op jullie vlak zijn die qua omvang matchen met wat je zoekt. Bel de KvK eens of zij door een van hen zijn benaderd ivm zoeken naar een overnamekandidaat. Soms heb je geluk langs die weg en is de KvK ervan op de hoogte. Ga ook via google de diverse websites af waarop bedrijven ter overname worden aangeboden.

 

succes

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Joost,

 

We hebben dit inderdaad al in kaart gebracht en weten wat we zoeken.

 

Het is goed om eens navraag bij de KvK te doen hierover. We hebben al verschillende websites nagekeken en er staat veel oud aanbod op. Daarbij moet ik ook aangeven dat ik vaak een nare smaak krijg bij de verschillende company brokers.

 

Uiteraard kunnen ze niet teveel informatie geven maar ze doen zich vaak groter voor dan dat ze daadwerkelijk zijn. Ga je hier een soortement van NDA aan? Dit lijkt me niet echt doenlijk gezien je een bedrijf ook via een andere broker aangeboden kan krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Ben het met je eens dat diverse broker websites zich blijkbaar ten doel hebben gesteld om zo schimmig mogelijk over te komen ;)

 

Een NDA zal vrijwel altijd van toepassing zijn. Bij een inventarisatie van de overnamekandidaat krijg je natuurlijk veel vertrouwelijke informatie onder ogen.

 

Als een bedrijf op meerdere pagina's aangeboden wordt, zoek dan eens contact met het bedrijf zelf.

 

Succes

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Wat je ook kunt doen, is op basis van de richtlijnen die je opgesteld hebt een lijst maken met bedrijven die mogelijk interessant zouden kunnen zijn.

 

Daarna pak je de telefoon en als je belt, zorg je ervoor dat je de eigenaar ad telefoon krijgt (want het is niet prettig als medewerkers dit soort dingen weten) en leg je eenvoudigweg je verhaal voor. Je bent op zoek naar partijen die interesse hebben om samen te werken of te verkopen. Dat samenwerken benoemen is wel van belang want daarmee schrik je mensen minder af en kunnen ze even ah idee wennen.

 

De partijen die open staan voor een gesprek kun je uitnodigen na ondertekening van een geheimhoudingsverklaring en dan ga je er mee om de tafel.

 

In principe doen adviseurs dat ook, voordeel is dat zij het anoniem kunnen doen maar dat kun je evt zelf ook doen, aangeven dat je pas de bedrijfsnaam wilt geven wanneer ze openstaan voor een gesprek en ze een geheimhoudingsverklaring getekend hebben.

 

Het zijn vaak leuke gesprekken die je op deze manier hebt. Kost wel wat tijd maar werkt prima.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet uiteraard niet wat de marktprijs van een dergelijke onderneming is, maar ik weet wel dat de uitzend/detacheringsbureaus de laatste jaren als paddestoelen uit de grond schieten.Overweeg ook eens om het zelf te doen: met een ervaren accountmanager en een administratieve kracht uit de branche (die alle regeltjes kent), kom je denk ik een heel eind. :)

Link naar reactie
  • 0

Ik weet uiteraard niet wat de marktprijs van een dergelijke onderneming is, maar ik weet wel dat de uitzend/detacheringsbureaus de laatste jaren als paddestoelen uit de grond schieten.Overweeg ook eens om het zelf te doen: met een ervaren accountmanager en een administratieve kracht uit de branche (die alle regeltjes kent), kom je denk ik een heel eind. :)

 

 

Er is natuurlijk een essentieel verschil tussen uitzenden en detacheren. Maar los daar van, zeker als je al een concreet beeld hebt van je doelstellngen zie ik ook niet in waarom je niet zelf een onderneming kunt opstarten. Het geld wat je uitspaart door zelf je goodwill op te bouwen kun je dan spenderen aan goed personeel. Ik ben het met Right eens dat je met goed personeel met kennis van zaken een uitstekende organisatie moet kunnen opbouwen!

 

Succes!

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.