Kan iemand mij uitleggen waarom mijn hypotheek adviseur (behalve het feit dat het lastig) is voor mij geen hypotheek voor
bijvoorbeeld 50K bij de bank wil aanvragen en wel voor bijvoorbeeld 100K
Bij aankoop pand van bijvoorbeeld 150000 en eigen vermogen prive van 50K
Uitleg die ik krijg is dat ik als zelfstandige het deel moet financieren bij een bank wat ik niet prive op de bank heb staan
Omdat anders de bank vragen gaat stellen
Het plan was
koopsom 150K
Inkomen 30K (max totale lening 4,5*30K = 135K)
Eigen Vermogen prive 50K
WENS IS MINIMAAL DEEL BIJ BANK MAXIMAAL DEEL BV FINANCIEREN:
1ste hypotheek bij bank 50K
2de hypotheek bv 100K
Nu wordt er beweerd dat ik geen 50K maar wel 100K zal krijgen omdat de bank zou kijken naar de koopsom minus prive vermogen. Ik zou denken dat de bank bij 4,5 * mijn inkomen max zou verstrekken en dat ik de rest met eigen geld zou kunnen financieren (waarbij ik ipv eigen geld dit via de BV leen)
Beredenatie Adviseur:
Koopsom = 150 K
Eigen Vermogen Prive = 50K
Minimaal Financieren bij bank is 150K-50K= 100K
Beredenatie mijzelf:
Koopsom minus max leenbedrag obv inkomen = 150K-135K=15K nodig uit Eigen vermogen Prive
Stand Eigen Vermogen Prive = 50 K - 15 K = 35K
Minimaal Financieren bij bank = 100K - 35K = 65K
Het liefst laat ik de BV de 50000 lenen bij de bank zodat mijn BV mij de hele hypotheek kan verstrekken. Er wordt mij verteld dat anno 2012 banken niet zitten te wachten op ingewikkelde aanvragen vanwege de financiële regeling en dat er gewoon een streep door de aanvraag zou gaan. Dit is ook wat de ervaring van de makelaar was. Heeft iemand ervaringen
Zijn er nog mogelijkheden die ik of mijn adviseur over het hooft zien. Hij zegt na een jaar kun je het oversluiten naar de BV. Maar ik laat een contract bij de notaris opstellen voor tweede hypotheek moet ik dan dat ook weer aan laten passen?
wat zijn de gedachten/ervaringen hiermee? (getallen zijn hypothetisch maar wel naar ratio)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
miss-k
miss-k
Ls.
Kan iemand mij uitleggen waarom mijn hypotheek adviseur (behalve het feit dat het lastig) is voor mij geen hypotheek voor
bijvoorbeeld 50K bij de bank wil aanvragen en wel voor bijvoorbeeld 100K
Bij aankoop pand van bijvoorbeeld 150000 en eigen vermogen prive van 50K
Uitleg die ik krijg is dat ik als zelfstandige het deel moet financieren bij een bank wat ik niet prive op de bank heb staan
Omdat anders de bank vragen gaat stellen
Het plan was
koopsom 150K
Inkomen 30K (max totale lening 4,5*30K = 135K)
Eigen Vermogen prive 50K
WENS IS MINIMAAL DEEL BIJ BANK MAXIMAAL DEEL BV FINANCIEREN:
1ste hypotheek bij bank 50K
2de hypotheek bv 100K
Nu wordt er beweerd dat ik geen 50K maar wel 100K zal krijgen omdat de bank zou kijken naar de koopsom minus prive vermogen. Ik zou denken dat de bank bij 4,5 * mijn inkomen max zou verstrekken en dat ik de rest met eigen geld zou kunnen financieren (waarbij ik ipv eigen geld dit via de BV leen)
Beredenatie Adviseur:
Koopsom = 150 K
Eigen Vermogen Prive = 50K
Minimaal Financieren bij bank is 150K-50K= 100K
Beredenatie mijzelf:
Koopsom minus max leenbedrag obv inkomen = 150K-135K=15K nodig uit Eigen vermogen Prive
Stand Eigen Vermogen Prive = 50 K - 15 K = 35K
Minimaal Financieren bij bank = 100K - 35K = 65K
Het liefst laat ik de BV de 50000 lenen bij de bank zodat mijn BV mij de hele hypotheek kan verstrekken. Er wordt mij verteld dat anno 2012 banken niet zitten te wachten op ingewikkelde aanvragen vanwege de financiële regeling en dat er gewoon een streep door de aanvraag zou gaan. Dit is ook wat de ervaring van de makelaar was. Heeft iemand ervaringen
Zijn er nog mogelijkheden die ik of mijn adviseur over het hooft zien. Hij zegt na een jaar kun je het oversluiten naar de BV. Maar ik laat een contract bij de notaris opstellen voor tweede hypotheek moet ik dan dat ook weer aan laten passen?
wat zijn de gedachten/ervaringen hiermee? (getallen zijn hypothetisch maar wel naar ratio)
Vast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37256-hypotheek-advies-aan-zelfstandige-anno-2012/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag