• 0

Nieuw idee gebaseerd op inkomsten uit adverteerders

Hallo,

Ik heb de laatste tijd een idee/concept bedacht waarvan ik denk dat dit succesvol kan worden. Het is iets totaal nieuws. Vooral in deze tijd waar mensen wat vaker op de euro's letten denk ik dat het wel eens een succes kan worden.

Echter zit ik nog met een aantal zaken/vragen waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden.

Het gaat namelijk erom dat het hele concept draait op adverteerders.

Voordat het online gaat wil ik het liefste al adverteerders hebben.

Maar mijn vraag is, hoe benader ik potentieele adverteerders met een concept dat nog niet online/bekend is?

En wat betreft linkedin, is het mogelijk om via die weg contact op te nemen en mijn idee voor te leggen aan de verantwoordelijke voor marketing in het betreffende bedrijf? Of zou hier negatief op worden gereageerd?

Op wat voor een andere manieren kun je in contact komen met de verantwoordelijke personen wat betreft marketing in een bedrijf?

Alvast bedankt voor een reactie,

Nibortje

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Wat lastig is, is dat adverteerders graag cijfers zien; hoe vaak word een medium bezocht en wat heeft de adverteerder eraan. Daarnaast is het niet zo dat je met zo'n idee of concept in een week binnen loopt en in Hawaï aan een cocktailtje loopt te drinken.

Dus je moet eerst je site en content hebben, en wil je dan alvast met adverteerders werken, zou ik de eerste twee maand bijvoorbeeld kostenloos uit laten proberen naar de adverteerders: dan heb je 2 vliegen in 1 klap:

- adverteerder maakt kennis met jouw platform en kan beoordelen of het zinvol is om over te gaan naar betaald adverteren

- Jij hebt je content en kan nieuwe (betaalde) adverteerders gaan werven

Link naar reactie
  • 0

De reclamesector wemelt van de slimme en creatieve mensen die steeds weer nieuwe manieren bedenken om een boodschap over te brengen. Misschien ben jij daar ook eentje van. Dan moet je dus ook slim opereren. Het eerste wat je doet als je een idee hebt, is nagaan of het niet al bestaat. Of een variant daarop. Wellicht onder een andere naam. Al zoekend pik je vanzelf de terminologie op en meer kennis over keuzeprocessen bij adverteerders, mediabureaus en reclamebureaus (en al wat dies meer zij).

De gedachte dat je via linkedin marketingverantwoordelijken bij grote ondernemers kan overtuigen van jouw idee, suggereert dat je nog weinig onderzoek gedaan hebt. Begin daar dus eerst mee.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Allereerst is het (zoals hier reeds aangegeven) erg belangrijk dat je een prognose hebt van je bereik, doelgroepen, e.v.t het aantal pageviews/clicks. Enz, enz. Marketeers willen kunnen meten! Maak dus een professionele mediakaart, waarop je deze gegevens overzichtelijk in kaart brengt. Ook is het belangrijk welke adverteerders je wilt gaan aantrekken: de plaatselijke slager? Groothandels? Of toch grote partijen als Unilever, Nestlé en HP? De grote jongens zijn vrijwel allen ondergebracht bij de grote mediabureaus. Een aantal belangrijke: OMD, Mindshare, Universal media, Dutch Cowboys. Als je belt met de afdeling marketing van een bedrijf, sturen ze je vanzelf door naar het betreffende mediabureau. Wees je er verder van bewust dat je bij de grote bureaus echt moet "binnenkomen". Een goede relatie opbouwen met de verschillende bureaus is dus goud. Biedt ze gratis advertentieruimte aan als binnenkomer. Als je daarmee advertenties van (ik noem maar een dwarsstraat) Unilever op je site krijgt, ben je daarmee weer een stuk interessanter voor andere potentiële adverteerders. Succes! :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar