• 0

Zaak stop zetten en emigreren naar een land buiten de EU.

Ik ben van plan om binnen nu en 10-15 jaar mijn zaak stop te zetten. De reden daarvoor is omdat ik persoonlijk niet meer geloof dat de economie in Nederland weer op gang zal komen.

 

Ik geloof erin dat ik het nog 10 á 15 jaar wel kan volhouden , en dat het daarna gewoon niet meer zal lukken doordat de mensen gewoon te arm zullen worden.

 

Mijn vraag is , stel dat ik ga emigreren naar een land buiten de EU , en ik heb geen enkel probleem met de belastingdienst of wat dan ook , kan ik dan gewoon zomaar opeens emigreren en mijn zaak etc in NL volledig stoppen? (naar een land die wel groeit Brazilie/Turkije/China/Noord-Afrika of wat dan ook) En daar een zaak beginnen bijv?

 

Dus dat ik geen enkel brief meer binnen krijg die van Nederland afkomt. Dus alles stoppen / paspoort inleveren en dat ik gewoon emigreer naar het buitenland zonder een probleem. Is dit mogelijk? Want vandaag de dag betaal ik nog belasting , maar als ik weg ga dan wil ik ook geen belasting meer betalen aan Nederland. Want ik ga dan ook mijn paspoort etc inleveren. Ik wil er dan niets meer mee te maken hebben als ik bijv een zaak ga beginnen in het buitenland.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

ps ik zal daarnaast mijn investeringen niet verhogen in Nederland door de verhoogde risico's die de economie momenteel heeft. Ik heb het daarnaast soms psychologisch ''zwaar''. Ik voel me niet goed in me vel doordat ik al die negatieve nieuws lees. (nieuwsuur NLD2 etc)

 

Ik hoop dat het goed zal komen , alleen ik geloof er niet meer in. Daarom zal ik gegarandeerd emigreren. Behalve als Amerika of wat dan ook iets uitvind wat niemand nog nooit heeft gezien waardoor de crisis opgelost zal worden.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Heel vaak is het zo dat je beeld van de economie een afspiegeling is van hoe jezelf tegen dingen aankijkt.

Ik zelf denk dat onze economie waanzinnig goed draait en dat er in de rest van de wereld nog heel wat in te halen is. Als het bij ons een procentje of 10 tot zelfs 50 minder gaat is het nog altijd tientallen malen beter dan in die zogenaamde groeieconomieen.

Nederland is zo slecht nog niet. Maar dit zit echter wel in mijn hoofd. :)

 

Link naar reactie
  • 0

Heel vaak is het zo dat je beeld van de economie een afspiegeling is van hoe jezelf tegen dingen aankijkt.

Ik zelf denk dat onze economie waanzinnig goed draait en dat er in de rest van de wereld nog heel wat in te halen is. Als het bij ons een procentje of 10 tot zelfs 50 minder gaat is het nog altijd tientallen malen beter dan in die zogenaamde groeieconomieen.

Nederland is zo slecht nog niet. Maar dit zit echter wel in mijn hoofd. :)

 

 

Ik ben geen doemdenker ofzo. Maar het is een feit dat vele Nederlanders de crisis gewoon weg ''ontkennen''. Ik ben zelf geen Nederlander dus ik kan dingen beter zien, want ik ben geen blinde Hollandse nationalist ofzo. Ik heb daarnaast ook geen behoefte om de crisis te ontkennen. Ik denk eerst aan mijn eigen zak , en de rest komt vanzelf wel.

 

Hier lees dit maar:

 

 

http://fd.nl/Print/krant/Pagina/Opinie/893078-1206/kosten-van-het-redden-van-de-euro-zijn-wel-degelijk-te-ramen_bron_fd_krant

 

 

De crisis kost Nederland 1620 miljard euro. Dus kortom , per Nederlander , 100,000 euro aftikken.

 

 

Het Zentrum für Europäische Politik raamt het onhoudbare handelstekort van mediterraan Europa, inclusief Frankrijk, op €?108 mrd per jaar. Het te reserveren bedrag om dit structureel te financieren heet de contante waarde. Die is gelijk aan die €?108 mrd gedeeld door de reële groeivoet van donateurlanden, dus geen crediteurlanden.

 

Duitsland betaalt ongeveer 65% van de solidariteit, Nederland 15%. Voor Nederland betekent dat een bedrag van €?1620 mrd bij 1% groei, wat mij nu realistisch lijkt in een vergrijzend Europa. Dit is ruim twee keer de nationaal inkomen van Nederland. Wees gerust: als mediterrane landen flink hervormen, valt de rekening lager uit. (Wat dus sowieso niet zal gebeuren)

 

De tragiek van de Nederlandse politiek is dat de meeste partijen blind schijnen voor het toenemende democratische tekort in Europa. Erger, veel partijen geloven dat een verdergaande overheveling naar Brussel de crisis zal bezweren. Geen enkele Europees gezinde politieke partij heeft mij kunnen uitleggen hoe een bankenunie, budgettaire coördinatie of eurobonds een solvabiliteitsprobleem oplossen. Steun is iets wat je gééft.

 

 

 

 

 

 

Mja we kunnen best over de crisis praten , maar mijn vraag is hiermee niet beantwoord. Mijn vraag is of ik problemen kan krijgen met de belastingdienst als ik bijv een zaak in het buitenland wil beginnen? Waarbij ik dus ga aangeven dat ik ga emigreren etc. Dus paspoort inleveren etc. Ik wil daarna niets meer te maken hebben met Nederland.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Als je alleen maar de negatieve berichten leest, dan word je vanzelf wel depressief ja. Ga eens naar de Beekse Bergen ofzo :)

 

Het antwoord dat je zoekt: ja, dat is mogelijk. Over het jaar van emigratie moet je nog een keer belastingaangifte doen (voor inkomen voor de datum emigratie) en daarna is het klaar. Moet je wel zorgen dat je in NL geen bezittingen meer aanhoudt.

 

Enne, Amerikanen die iets geweldigs gaan bedenken wat de crisis oplost? Heb je je al eens verdiept in de problemen rond de USA financiën? Kijk hier maar eens voor een leuke visuele benadering: http://usdebt.kleptocracy.us/ of meer serieus: http://www.businessinsider.com/who-owns-us-debt-2011-7?op=1

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Voor mij is het al duidelijk dat het einde oefening is. Mijn droom was om uiteindelijk in Nederland een autobedrijf te hebben met 100 á 200 auto's op voorraad. Maar met deze economische vooruitzichten , mooi niet. Ik denk dat ik nog 10 á 15 jaar wel door kan gaan (hoop ik).

 

En daarna zal het sowieso zo erg worden dat ik gewoon kopje onder kan gaan met zware verliezen.

 

 

 

En wat ik probeerde te zeggen is dat misschien de Amerikanen ''iets'' kunnen uitvinden die de crisis kan stoppen. En als dat niet zal gebeuren , dan is het gewoon einde oefening. Als de Amerikanen niks kunnen uitvinden om deze crisis te stoppen dan zeg ik:

 

Komende 10 jaar of misschien nog 15 jaar , kun je nog geld maken , maar daarna kun je beter wegwezen. Want vele mensen zullen hun vaste lasten gewoon weg niet meer kunnen betalen.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

 

Het antwoord dat je zoekt: ja, dat is mogelijk. Over het jaar van emigratie moet je nog een keer belastingaangifte doen (voor inkomen voor de datum emigratie) en daarna is het klaar. Moet je wel zorgen dat je in NL geen bezittingen meer aanhoudt.

 

Ok dus belastingaangifte , wat moet ik me daarbij dan voorstellen? Ik bedoel ik betaal altijd netjes mijn belasting. Gewoon alles stop zetten en met mijn geld in het buitenland investeren om daar een bedrijf te beginnen. Maar dan wil ik geen Hollandse blauwe brief door mijn postbus waarin staat: omzetbelasting betalen blablablabla.

 

En daarnaast nog 1 vraag , dus stel dat je een huis hebt in Nederland die je niet kunt afbetalen omdat je niet genoeg centjes verdient met je zaak , kun je dan ook gewoon letterlijk ''wegrennen'' uit Nederland. En gewoon tot ziens zeggen ik ben weg hier.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Uit het artikel:

 

Duitsland betaalt ongeveer 65% van de solidariteit, Nederland 15%. Voor Nederland betekent dat een bedrag van €1620 mrd bij 1% groei, wat mij nu realistisch lijkt in een vergrijzend Europa. Dit is ruim twee keer ons nationaal inkomen.

 

Met ons handelsoverschot van tientallen miljarden, (dat veroorzaakt is door onze grote export dankzij de lage eurokoers, dat op zijn beurt weer veroorzaakt is dankzij de grieken en de andere zuidelijke landen) zijn wij goed in staat om dit bedrag te betalen, als het ervan zou komen. Overigens is dit handelsoverschot zelfs bij de huidige krimp zo groot laat staan als er nog groei ontstaat.

 

Maar goed, als jij je bedrijf beeindigt en van de stakingswinst, als je die hebt afrekent zal er niemand jou tegenhouden om op het vliegtuig te stappen.

Link naar reactie
  • 0

Uit het artikel:

 

Duitsland betaalt ongeveer 65% van de solidariteit, Nederland 15%. Voor Nederland betekent dat een bedrag van €1620 mrd bij 1% groei, wat mij nu realistisch lijkt in een vergrijzend Europa. Dit is ruim twee keer ons nationaal inkomen.

 

Met ons handelsoverschot van tientallen miljarden, (dat veroorzaakt is door onze grote export dankzij de lage eurokoers, dat op zijn beurt weer veroorzaakt is dankzij de grieken en de andere zuidelijke landen) zijn wij goed in staat om dit bedrag te betalen, als het ervan zou komen. Overigens is dit handelsoverschot zelfs bij de huidige krimp zo groot laat staan als er nog groei ontstaat.

 

Maar goed, als jij je bedrijf beeindigt en van de stakingswinst, als je die hebt afrekent zal er niemand jou tegenhouden om op het vliegtuig te stappen.

 

 

Mijn zak is hier , en jou zak is daar. Het is voor mij allemaal geen probleem. Iedereen mag zelf weten wat die met zijn geld doet. Wij zijn 2 verschillende mensen. En ik vertrouw de economie gewoon niet meer. + Waarom zou ik kinderen krijgen in een land waar de economie achteruit gaat , terwijl er genoeg landen aanwezig zijn die wel groeien? (en hetzelfde geldt voor bedrijf , waarom hier en niet in een land die groeit?)

 

De economen van ING noemen het zorgelijk dat belangrijke economieën voor Nederland, vooral die van Duitsland, afzwakken. ''De verzwakking van de wereldeconomie heeft zich nog niet vertaald in een terugval van de Nederlandse uitvoer. De ontwikkeling van buitenlandse orders geeft echter aan dat dit slechts een kwestie van tijd is'', constateert de bank. Dat is zorgelijk omdat Nederland het voor een belangrijk deel van de export moet hebben.

 

http://www.nu.nl/economie/2847441/ing-waarschuwt-triple-dip-economie.html

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Het antwoord dat je zoekt: ja, dat is mogelijk. Over het jaar van emigratie moet je nog een keer belastingaangifte doen (voor inkomen voor de datum emigratie) en daarna is het klaar. Moet je wel zorgen dat je in NL geen bezittingen meer aanhoudt.

 

En daarmee is het antwoord gegeven.

 

De rest is oude wijn in nog oudere zakken. Topic gaat op slot

Link naar reactie
  • 1

Met alle respect Frans (goed slotje), maar hij heeft nog twee vragen die best beantwoord kunnen worden:

 

1. als je niets meer hebt in NL stopt de fiscus echt wel met de blauwe brieven. Als de belastingdienst buitenlanders zonder bezit of inkomen hier maar blijft aanslaan, hadden we geen crisis gehad ;)

 

2. nee, we zijn hier niet in Amerika. Je sleutels aan de bank teruggeven en dan weglopen, zit er niet in. Sterker nog, je kunt niet eens emigreren als je schulden hebt!

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.