Ik ben op dit moment werkzaam bij een bedrijf wat onder andere valutaswaps (EUR/USD) aangaat ten behoeve van het financieren van de voorraad uit Azië. Nu gaat mijn vraag aangaande het boeken van een evt resultaat op deze swaps.
In de bijlage een voorbeeld. In dit voorbeeld ga ik er even vanuit dat de aan en verkoop van de dollarswap tegen dezelfde koers is (dus evt rentecomponenten buiten beschouwing laten)
Ik wil graag weten of ik jaarrekeningtechnisch een 'fictief' resultaat moet boeken en zo ja wat het resultaat (winst of verlies) dan is.
Mochten er onduidelijken in het voorbeeld zijn dan hoor ik het ook graag.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Pieter81
Pieter81
Hallo allemaal,
Ik ben op dit moment werkzaam bij een bedrijf wat onder andere valutaswaps (EUR/USD) aangaat ten behoeve van het financieren van de voorraad uit Azië. Nu gaat mijn vraag aangaande het boeken van een evt resultaat op deze swaps.
In de bijlage een voorbeeld. In dit voorbeeld ga ik er even vanuit dat de aan en verkoop van de dollarswap tegen dezelfde koers is (dus evt rentecomponenten buiten beschouwing laten)
Ik wil graag weten of ik jaarrekeningtechnisch een 'fictief' resultaat moet boeken en zo ja wat het resultaat (winst of verlies) dan is.
Mochten er onduidelijken in het voorbeeld zijn dan hoor ik het ook graag.
Bij voorbaat dank.
Map1.xlsx
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37466-vraag-aangaande-waardering-valutaswaps/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag