• 0

Wat vinden jullie van mijn mobiele (messen) slijp service

Omschrijving van je concept:

Ik ga messen slijpen voor horeca, andere bedrijven en particulieren op locatie. Dit doe ik vanuit een aanhangwagen achter mijn auto. Dit doe ik door heel Nederland (bij grote aantallen) maar ik leg de focus op Noord en Zuid Holland.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ervaring opgebouwt met het slijpen van verschillende soorten messen, zowel met de hand als machinaal. De machines zijn vandaag binnen gekomen en de aanhangwagen is er, deze moet alleen nog verbouwt worden. Ik heb al een grote klant (7+ luxe verzorgingstehuizen).

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De horeca hoeft nu niet met hun messen over straat (vervoeren) en zijn hun messen niet voor langere tijd kwijt. Ze kunnen gewoon doorwerken en hebben geen last van missend bestek etc.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ik slijp op hun locatie waardoor ze ieder mes maar een paar minuten kwijt zijn.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop wat tips te krijgen over de promotie en algemene tips of opmerkingen.

 

Ideeën voor nu:

1: Ik ben nu van plan om de horeca in Zuid-Holland een brief te sturen met een ''1 mes gratis slijpen bon''. Hierdoor kunnen ze de kwaliteit van het slijpen testen zonder risico.

 

2: Zorgen voor een brede klantengroep zoals restaurants, bloemenzaken, schoenmakerijen, kaasboeren etc. Alles waar ze messen veel gebruiken.

 

3: Om de zoveel tijd op een markt staan voor de particulieren.

 

Ik hoop op positieve en kritische opmerkingen. Ook ervaringen van ondernemers in de horeca over het slijpen zijn welkom,

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Of er veel markt voor je idee weet ik niet.... kan ik niet over oordelen. Wat ik wel weet is dat ik 15 jaar geleden een bijbaantje in een AFG zaak had wij ook al een mobiele slijper hadden die langs kwam om de normale messen te slijpen alsmede de messen welk werden gebruikt in de snij machines. Helemaal nieuw is je idee dus niet.

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Gaaf, een hedendaagse scharensliep! En waarom ook niet? Lijkt me een gat in de markt! Ik zou me concentreren op het gehele messenbestand van een restaurant. All in prijs maken onder het motto: "onderhoudsservice". Een keer per jaar alles lekker scherp en up to date. :)

Link naar reactie
  • 0

Sommige 'slijpers' geven messen in bruikleen aan vakmensen (ik krijg ze als particulier helaas niet....) en bij andere kunnen de messen in de ochtend aangeleverd worden en zijn ze voor de mis en place weer terug. Het argument dat je zonder een mes zit gaat dus, voor de professionele markt, lang niet altijd op.

 

Voor de particuliere markt zou je ook kunnen kijken naar lokale kookwinkels. Hier in Delft is dat de enige mogelijkheid om als particulier je messen te laten slijpen (of zelf naar de slijper op 20km afstand brengen natuurlijk) Zij brengen de messen eens per week naar de 'slijper'. Als je dat op locatie bij zo'n winkel kan doen en regelmatiger is dat wellicht interessant voor die winkels.

 

Ik slijp m'n messen door het gebrek aan een goede slijper in de buurt zelf. Maar ze zijn toe aan een grote beurt. Geen idee hoe het precies heet maar je hebt het slijpen van de rand (zonder al te veel metaal verlies) en het maken van een nieuwe rand. Als je dat laatste ook doet en je staat in Delft gil even dan kom ik testen :)

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties!

 

Ik weet dat het idee niet uniek is, ik zal zeker moeten concurreren met andere mobiele slijpbedrijven. Dit doe ik door goede prijzen, snelle service en ruime openingstijden.

 

Restaurants laten meerdere keren per jaar hun messen slijpen. Het verzorgingstehuis waar ik nu voor ga slijpen doet dit ongeveer 4 keer per jaar.

Link naar reactie
  • 0

Nieuw is het zeker niet; Google even op 'scharensliep' voor wat aardige 18e eeuwse afbeeldingen :D

 

Restaurants laten meerdere keren per jaar hun messen slijpen. Het verzorgingstehuis waar ik nu voor ga slijpen doet dit ongeveer 4 keer per jaar.

 

Heb je het dan over tafelmessen of koksmessen? Ik haal mijn koks- en officemes eens in de maand door mijn slijpmachine (chefschoice apparaat van paar honderd euro) Uitbeen- en trancheermes iets minder vaak. Tafelmessen nooit, die vervang ik gewoon als ze na een jaar of wat versleten zijn. Dat zijn toch gekartelde messen die ook als ze bot zijn wel snijden.

Link naar reactie
  • 0

@ Willem Joosten

Precies, wordt al honderden jaren gedaan.

Ik slijp ook tafelmessen en gekartelde messen. Bij de duurdere merken is het goedkoper om ze 1x per jaar te slijpen dan iedere keer nieuwe te kopen. Helemaal nu iedereen groen wil zijn.

 

Ik wil inderdaad focussen op het bijhouden van messen in restaurants. Hebben jullie misschien tips hoe ik deze het best kan benaderen? Ben nu van plan om ze een bonnetje te verzenden voor 1 gratis slijpbeurt (voor 1 mes).

Link naar reactie
  • 0

Wel eens aan het slijpen van gereedschappen zoals beitels, boren etc. gedacht ? Ik ken een bedrijfje die daar een aardige boterham mee verdient.

 

Op een markt staan is, denk ik, vergeefse moeite omdat men niet met het bestek gaat winkelen en men het niet speciaal gaat halen om te laten slijpen.

 

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Mijn eerste reactie was: Bestaat dat nog?

Als particulier heb ik hier nooit gebruik van gemaakt en zal dat ook niet doen. Ik ken ook geen mensen (particulieren) die dat doen dus ik zou zelf niet op particulieren focussen.

 

Als een restaurant 4x per jaar laat slijpen heb je veel restaurants nodig om genoeg werk te hebben.

Als tip kun je misschien abonnementen verkopen? Ik brainstorm maar wat.

1x per jaar X

2x per jaar XX

3x per jaar XXX

enz.

Misschien ook per aantal messen?

Dan heb je een voet tussen de deur en direct al een volgende opdracht.

 

Ook kun je een advertentie zetten in een horecablad en de eerst 5 klanten 10% korting beloven.

 

Eventueel kun je als bijproduct ook messen of andere aanverwante artikelen verkopen voor meer omzet?

 

Als laatste tip: presentatie!

 

Het beeld wat ik heb uit de media is van zigeuner messenslijpers die de boel oplichten door offertes per millimeter te doen ipv per mes. gevolg: torenhoge rekeningen.

Zorg dat je professioneel en betwoubaar over komt want het vak heeft wat een negatieve bijklank.

 

Veel succes in iedergeval!

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Mijn eerste reactie was: Bestaat dat nog?

Als particulier heb ik hier nooit gebruik van gemaakt en zal dat ook niet doen. Ik ken ook geen mensen (particulieren) die dat doen dus ik zou zelf niet op particulieren focussen.

 

Als een restaurant 4x per jaar laat slijpen heb je veel restaurants nodig om genoeg werk te hebben.

Als tip kun je misschien abonnementen verkopen? Ik brainstorm maar wat.

1x per jaar X

2x per jaar XX

3x per jaar XXX

enz.

Misschien ook per aantal messen?

Dan heb je een voet tussen de deur en direct al een volgende opdracht.

 

Ook kun je een advertentie zetten in een horecablad en de eerst 5 klanten 10% korting beloven.

 

Eventueel kun je als bijproduct ook messen of andere aanverwante artikelen verkopen voor meer omzet?

 

Als laatste tip: presentatie!

 

Het beeld wat ik heb uit de media is van zigeuner messenslijpers die de boel oplichten door offertes per millimeter te doen ipv per mes. gevolg: torenhoge rekeningen.

Zorg dat je professioneel en betwoubaar over komt want het vak heeft wat een negatieve bijklank.

 

Veel succes in iedergeval!

 

Mijn doelgroep zal meer richting de horeca zijn, particulieren waarschijnlijk af en toe via beurzen (gewoon proberen, als het niks is kan ik altijd nog stoppen)

 

Advertentie in een horecablad is zeker een goed idee. Ik ga uitzoeken welke bladen gericht zijn op restaurants.

 

Abonnement is zowieso de bedoeling (gaat per cm)

 

Bijproducten heb ik ook, zoals koksmessen, snijplanken, magneethouders en messenblokken.

 

Over de zigeuners heb ik nog niet eerder gehoord. Het is in ieder geval niet de bedoeling om iemand op te lichten, prijs wordt duidelijk van tevoren besproken. Ik zal ervoor zorgen dat alles er netjes uitziet. Klanten zullen voornamelijk via mond op mond reclame komen dus dat zal ook wel schelen.

Link naar reactie
  • 0

Wel eens aan het slijpen van gereedschappen zoals beitels, boren etc. gedacht ? Ik ken een bedrijfje die daar een aardige boterham mee verdient.

 

Op een markt staan is, denk ik, vergeefse moeite omdat men niet met het bestek gaat winkelen en men het niet speciaal gaat halen om te laten slijpen.

 

 

Dat is zeker iets wat ik in de toekomst ga doen. Alleen veel gereedschappen hebben hun eigen slijptechnieken en daar begin ik pas aan als ik het 100% goed kan. (ben daar nog voor aan het leren / oefenen)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.