• 0

slim of niet?

Hallo iedereen,

 

In grijs verleden hier een aantal vragen gesteld waar ik goede antwoorden op heb gekregen.( zie historie a.U.B, anders wordt het een lang verhaal).

Het gaat in principe nog steeds om hetzelfde project.

In het kort.

Na afwijzing werd ik onlangs gebeld door verhuurder of ik nog steeds interesse had in het pand, na overleg met de organisatie heb ja gezegd.

Maar na gesprekken met de bank(en) doe zich het volgende probleem zich voor.

Nu was er door de groepsmanager gezegd tegen mij dat zei borg stonden voor de goederen en voor de stellingen, nu blijkt dat zei niet borg staan voor de stellingen omdat het huurcontract niet op hun naam staat.Mijn tussen persoon bij de bank stelde mij ook de vraag van"als wij nu willen dat het huurcontract op naam van de organisatie komt"om de lening rond te krijgen.

 

Mijn antwoordt was dus "nou meneer dat is heel makkelijk, dan gaat het niet door".

 

Wel met argumentatie overigs.

Mijn vraag is dus, is dit "slim" geweest of had ik een behouden antwoord moeten geven.

 

WJ

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

persoonlijk zou ik altijd een behouden antwoord geven als het om een belangrijke kwestie gaat. zo heb je meer tijd om er over te denken en eventueel het een en ander te regelen

 

maar in dit geval weet ik ook niet hoe graag je het pand wil, hoe erg je het nodig hebt, etc. ik denk dat als jij het echt superhard nodig gehad had, dat je wel iets behoudener was geweest.

 

het was iets dat je snel hebt beslist, en, denk ik, ook niet meer terug te draaien is. ik zou er dan ook niet erg over piekeren of dit de juiste manier was. ik zou me juist richten op wat er komen gaat en eventueel een manier om dit toch wel voor elkaar te krijgen.

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

Hallo, iedereen

 

Bedankt voor jullie reactie.

Op het antwoord van expErik in te gaan, ik heb het pand wel nodig.

En het terug draaien valt nog wel te bezien denk ik, deze vraag komt nog wel terug denk ik.

Natuurlijk ben je wel snel klaar maar en mijn gevoel is dat ik daar niets voor voel, maar op deze manier kom je niet in winkelcentra’s, wat toekomst gezien wel van belang is.

De beslissing komt als het goed deze week?

 

WJ

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi allemaal,

 

De uitslag van de bank heb ik inmiddels ontvangen, de lening wordt verstrekt onder de voorwaarden dat het huurcontract op naam van de organisatie komt.

Nu heb ik de organisatie het volgende voorstel gedaan van, het gaat de bank om de borg te kunnen vorderen over de eerste 3 jaar.Prima jullie krijgen het contract voor die 3 jaar, maar na die 3 jaar wil ik het contact terug hebben!

 

Maar is dit juridisch wel te doen? Omdat de verhuurder het contract opmaakt voor 5 jaar.

 

De verhuurder krijgt als ik de lening krijg, ook te zien dat bank die zekerheid wil hebben i.v.m het contract op naam van de organisatie, wat betekent dat het voor hun misschien ook beter is?

Met als gevolg dat zei achteraf ( na 3 jaar ) het geheel eigenlijk wel beter vinden dat de organisatie het contract heeft.

En niet willen meewerken om het contract om te zetten op mijn naam?

 

Hebben jullie misschien suggesties?

 

WJ

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.