• 0

ambulante handel

hallo,

 

wij hebben een eenmanszaak (gestart 2010) en verkopen kinderkleding op markten (braderie, jaarmarkt etc) vooral in de zomer

 

in 2010 en 2011 verkochten wij ook op weekmarkten maar dit is om praktische redenen niet meer mogelijk

 

dit jaar hebben we alleen markten gedaan tussen maart / april en augustus

 

bedrijfseconomisch is het beter nu te stoppen en bijv volgend jaar maart weer te starten. elke maand betalen we namelijk ca. 12 euro kosten en 12 euro verzekering. daarnaast betaal je voor hele jaar KVK en HBD terwijl je maar 4 maanden verkoopt.

 

als we stoppen, moeten we ons uitschrijven bij KVK. kunnen we onze bedrijfsnaam volgend jaar gewoon weer inschrijven of moet het dan andere naam dan 2010 / 2011 betreffen.

 

of is er een mogelijkheid niet meer "actief" te zijn maar wel de bedrijfsnaam houden?

 

wie heeft verstand van zaken? n hoe zit dat fiscaal?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

mijn eerste ingeving, lekker ingeschreven blijven staan!

 

Die paar euro kvk ben je toch al kwijt en het scheelt je heel veel administratie. Je handelsnaam kan je wel opnieuw laten vastleggen maar als iemand in de tussentijd je naam "inpikt" heb je pech...

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Als je elk jaar opnieuw inschrijft bij de KvK ben je toch gewoon hetzelfde bedrag kwijt dan wanneer je ingeschreven blijft? Je betaald altijd voor een jaar, en niet voor de vier maanden die je verkoopt.

 

Verder kan ik me voorstellen dat de BD wel vragen gaan stellen als jij elk jaar opnieuw 'start'. Het lijkt me uiteindelijk meer werk, dan dat het die paar euro zou kunnen opleveren.

Link naar reactie
  • 1

Als je elk jaar opnieuw inschrijft bij de KvK ben je toch gewoon hetzelfde bedrag kwijt dan wanneer je ingeschreven blijft? Je betaald altijd voor een jaar, en niet voor de vier maanden die je verkoopt.

 

Dat klopt niet hlemaal, kijk maar eens naar deze informatie van de Kamer van Koophandel.

 

Overigens houdt de heffing in 2013 hlemaal op te bestaan. Ik zou dus, zoals Iwan stelt, gewoon ingeschreven blijven staan. De heffing HBD is gewoon verplicht, al zijn er wel wat regelingen als je na 1 apil begint met ondernemen. Als TS in maart begint met ondernemen betaalt hij dus de volle mep.

 

Het lijkt mij trouwens redelijk onzinnig om voor een bespaing van nog geen € 200,00 al die administratieve rompslomp op de nek te halen. Bovendien zal de premie ook hoger zijn als je niet het hele jaar afneemt / steeds opnieuw gaat verzekeren. Het rendement an dus best tegenvallen. Aan de andere kant, als we € 50,00 op straat zien liggen bukken we ook om het op te pakken :)

 

 

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Wel eens nagedacht om:

 

- In de slecht weer maanden op een overdekte bazaar te gaan staan ?

 

- Zelf een goedkoop zaaltje te huren en in dorpen en wijken en daar je handel aan de man/vrouw te brengen?

 

De kosten KvK en HBD ben je toch al kwijt dus waarom maar 4 maanden actief verkopen?

 

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Wel eens nagedacht om:

 

- In de slecht weer maanden op een overdekte bazaar te gaan staan ?

vergeet niet dat er ook talloze kerstpakkettenbeurzen worden georganiseerd, leuke avondjes met 400+ vrouwen met een zak geld die ze uit MOETEN geven... ;)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.