• 0

Eenmanszaak beslaglegging op facturen detacheringburo

Hallo,

 

Mijn vraag is:) Ik heb een eenmanszaak door eerdere prive schulden, probeert de gerechtsdeurwaarder beslag te leggen op alle mogelijke manieren o.a. beslaglegging bij opdrachtgevers (facturen) Schulden zijn te hoog om af te lossen. In de toekomst wel.

 

Hoe kan ik ervoor zorgen dat er geen beslag meer gelegd kan worden? Door een Ltd of b.v. te starten ? of anders..

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als jij een BV of Ltd opricht en DGA wordt, is het bedrijf nog steeds via jou als privépersoon bereikbaar voor de fiscus. Bovendien kan het zijn dat jouw privéinkomen lager wordt (door het ontbreken van fiscale voordelen voor een 1-manszaak) en de aflossingscapaciteit lager wordt.

 

Is er al contact geweest met de fiscus?

 

Edit: Excuses, had niet goed gelezen. Ik bedoelde natuurlijk de schuldeiser.

Link naar reactie
  • 0

Hoe kan ik ervoor zorgen dat er geen beslag meer gelegd kan worden? Door een Ltd of b.v. te starten ? of anders..

 

De meest gebruikelijke weg is je schulden aflossen of een betalingsregeling treffen, de wetgever heeft niet voor niets de schuldeisers rechtsmiddelen gegeven om zijn vorderingen te kunnen innen,

 

Als je niet in staat bent om je schulden af te lossen dan volgt uiteindelijk een persoonlijk faillisement of schuldsanering, als je gaat proberen schuldeisers te ontlopen met allerlei constructies zal je dat alleen maar meer problemen op gaan leveren. Dit is een gevalletje wie zijn billen brand moet op de blaren zitten..

kortom los je problemen op met je schuldeisers en probeer niet met ontwijkende acties aan je schuldeisers te ontkomen, want uiteindelijk zal geen enkele constructie standhouden..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.