• 0

welke taal voor benaderen Spaanse bedrijven?

Ik heb onlangs een product zeer succesvol in Nederland en België verkocht en dat smaakt naar meer.

Via de klant in Nederland probeer ik het nu ook in Frankrijk verkocht te krijgen.

Dit bedrijf heeft ook nog vestigingen in andere Europese landen zoals Engeland, Duitsland en Spanje.

 

Voor Duitsland en Engeland heb ik een freelance verkoper gevonden die daar nu mee bezig is.

Voor Spanje vraag ik me echter even af in welke taal ik ze daar moet benaderen.

Is dat noodzakelijk om door Spaans sprekend persoon te laten doen, of kan je in Spanje ook goed terecht met Engels of Duits.

Of wordt dat juist absoluut niet gewaardeerd als je in Engels of Duits daar gaat proberen iets verkocht te krijgen?

 

En wie weet hoe dat met andere Europese landen zit zoals Polen, Italië, Portugal, Noorwegen, Zweden, Oostenrijk enz.?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het ligt eraan bij welk bedrijf je terecht wilt. Hele grote bedrijven als corte ingles zijn veel moderner en spreken alle talen.

Maar kleinere bedrijven spreken niet of heeeeel slecht engels. Spaans spreken dus, en bij voorkeur van een native.

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

En wie weet hoe dat met andere Europese landen zit zoals Polen, Italië, Portugal, Noorwegen, Zweden, Oostenrijk enz.?

Ik denk dat je Zweden en Noorwegen in het Engels kan proberen, maar de andere landen in de locale taal, met native speaker. Geldt ook voor Frankrijk, kan ik uit eigen ervaring vaststellen.

 

"Engels" trouwens als in "near native English". Ik heb aardig wat NL bedrijven in Silicon Valley de mist in zien gaan omdat ze dachten dat ze goed Engels spraken.

Link naar reactie
  • 0

Als verkoper moet je het zo aangenaam en makkelijk mogelijk maken voor je klant = in zijn eigen taal ongeacht waar hij/zij nou vandaan komt.

 

Denk graag mee met ondernemers, hoor dagelijks tientallen verhalen en oplossingen die ook voor andere interessant kunnen zijn. Als pinautomatenleverancier ( www.pindirect.nl) komen we iedere dag weer met enthousiaste ondernemers in aanraking

Link naar reactie
  • 0

Absoluut Engels. In Spanje wordt veel minder Engels gesproken dan je zou denken, ook niet onder jonge hoogopgeleiden bijvoorbeeld. Heeft mij zelf erg verbaasd toen ik hier voor het eerst mee te maken kreeg.

 

absoluut Spaans bedoel je dus waarschijnlijk.

 

Maar dat is in elkgeval duidelijk. Ik zal dus voor vrijwel elk land waar ik wil verkopen een freelance verkoper moeten zoeken die de taal spreekt.

Link naar reactie
  • 0

Dat laatste zal toch nog wel moeten meevallen lijkt me.

Gaat echt om groot Amerikaans beursgenoteerd bedrijf met vestigingen over de hele wereld.

 

Zijn regelmatig producten die door heel Europa aangeboden worden.

 

Ik moet producten ook niet direct aan hun verkopen maar hun overtuigen aan hun klanten aan te bieden.

Maar ben wel wat wijzer geworden over hoe aan te pakken.

 

Link naar reactie
  • 0

Dat laatste zal toch nog wel moeten meevallen lijkt me.

Gaat echt om groot Amerikaans beursgenoteerd bedrijf met vestigingen over de hele wereld.

 

Zijn regelmatig producten die door heel Europa aangeboden worden.

 

Ik moet producten ook niet direct aan hun verkopen maar hun overtuigen aan hun klanten aan te bieden.

Maar ben wel wat wijzer geworden over hoe aan te pakken.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    1 lid, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.