• 0

Kinderkleding webshop... jullie mening gevraagd

Omschrijving van je concept:

Wat vinden jullie van mijn eigen kleine webshop in tweedehands (merk)kinderkleding en spulletjes..?

 

shop.mazinho.nl

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ben op onderzoek hoe het beste te promoten.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Meer klandizie.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Meerdere mensen weten meer dan een.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Tips voor evt. verbetering

Mod edit: een keer de url noemen is wel genoeg, vier keer is wat overdreven

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

- Het is totaal niet duidelijk waar je shop over gaat. Het heeft zelfs geen titel of omschrijving.

- Je contactgegevens zijn niet compleet

- De productcategorieen vind ik erg onduidelijk. Ik dacht in de eerste instantie dat je alleen rompertjes verkocht. Het was me niet duidelijk dat er producten achter zaten.

- Zorg voor een keyword in je H1. Zorg voor meer content. Op deze manier ga je niet gevonden worden.

- Misschien is een informatie pagina een idee. Ik zou al koper van tweedehands kleding wel graag willen weten in wat voor staat de kleertjes zijn etc.

- Je hebt geen Algemene Voorwaarden.

 

Link naar reactie
  • 0

Je hebt spam in je comments staan. Erg slecht voor je reputatie.

 

iDeal mist. Je hebt iDeal nodig als webwinkel.

 

Bij het afrekenen vraag je om de provincie van je klant. Dat is puur overbodige informatie.

 

Contactgegevens, bedrijfsgegevens en andere juridische en wettelijk verplichte informatie mist in het geheel.

 

Het slepen van producten naar de winkeltas is leuk, ideaal voor de tablet gebruikers.

Link naar reactie
  • 0

Ken je toevallig ook een aantal personen die onder je doelgroep van de website vallen?

Misschien kun je een keer een usabilitytest opzetten om te kijken hoe hun een bezoek aan de website ervaren.

Ik denk persoonlijk dat de mensen op dit form niet onder je doelgroep vallen.

Hierdoor kunnen ze je ook niet van waardevolle informatie voorzien over de gebruiksvriendelijkheid van de website.

 

- Nodig een aantal testpersonen bij je thuis uit (liefst uit je doelgroep)

- Verzin een aantal taken die zij moeten uitvoeren (bijv. zoek een bepaald product, plaats een product in het bestel mandje, neem contact op met de klantenservice)

- Observeer de testpersoon tijdens het uitvoeren van de taken

- Stel nog een enquête op en laat de testpersoon deze achteraf invullen

 

Persoonlijk denk ik dat je op deze manier meer te weten kan komen over je doelgroep en de website hier beter op aan kan laten sluiten.

Het toevoegen van een algemene voorwaarden zal weinig veranderen in je huidige situatie.

Link naar reactie
  • 0

 

Hierdoor kunnen ze je ook niet van waardevolle informatie voorzien over de gebruiksvriendelijkheid van de website.

 

 

Mijn zoontje heeft meer online aangekochte tweedehands kleertje in zijn kast, dan de gemiddelde webshop in de collectie. ;)

 

Afgezien daarvan: gebruiksvriendeijkheid heeft niet altijd perse met doelgroep te maken. Het klikgedrag van iemand die bol.com bezoekt is nagenoeg gelijk aan iemand die een tweedehands kleding webshop bezoekt.

Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen na een eerste blik:

 

Ik zie nog redelijk veel Engels, zijn dat teksten die je niet aan kunt passen?

 

Je homepage begint met de titel "Thuisvergelijken". De logica daarvan ontgaat mij eerlijk gezegd. Daaronder een banner van thuisvergelijken, als ik daarop klik ben ik van jouw site af en kan ik heerlijk gaan shoppen in allerlei andere winkels. De vraag is natuurlijk of ik dan ooit nog bij jou terugkom. Als ik jou was zou ik die banner een minder prominent plaatsje geven.

 

Aan de linkerkant ga je uitleggen hoe je site werkt. Meestal betekent dat dat je site niet intuïtief werkt (anders hoefde je immers niets uit te leggen).

 

De lijntjes met puntjes uit je linkermenu lopen soms door de tekst in het middendeel heen.

 

Als je geen artikelen in de categorie "Speelgoed" hebt, zou ik die categorie vooralsnog weglaten.

 

Waarom geef je mij de mogelijkheid om jouw website statistieken te bekijken?

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Bedankt voor alle reacties en tips.

Ik ben echt een leek op dit gebied haha...

Ik had een kant-en-klaar thema gebruikt dat scheelde wat werk, maar t blijkt eigenlijk dus dat ik het toch beter zelf kan maken dan is het ook precies zoals het nodig is?

 

Mijn contactgegevens wil ik eigenlijk niet zo online gooien omdat het gewoon een klein webshopje is voor de spullen waar ik thuis niet meer veel mee doe. Aangezien het er zoveel waren leek me dit makkelijker dan marktplaats volgooien.

De statistieken weet ik niet hoe ik weg kan werken.

 

Kan ik iDeal functie gewoon gratis toevoegen?

 

De opmaak werkt vaak bij anderen anders aangezien ik alles op de Mac maak, kan ik dat evt. aanpassen?

 

Wat is een keyword in H1? haha :$

 

Dankjewel alvast!

Groetjes

Link naar reactie
  • 0

omdat het gewoon een klein webshopje is voor de spullen waar ik thuis niet meer veel mee doe.

 

Ik vroeg me af of dit topic wel op HL thuishoort? Is hier sprake van ondernemerschap of is de webshop niet meer dan een internetadvertentie om van wat spullen af te komen?

In dat geval lijkt het me niet nodig dat de webshop aan allerlei officiële eisen voldoet en wij veel tijd steken in een eenmalig particulier gebeuren.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 297 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.