• 0

Creditnota op een andere naam dan de mijne....ok?

Stel dat ik een account bij een buitenlandse affiliate programma open op naam van mijn dochtertje. De reden hiervoor is dat mijn account een ban heeft gekregen. Gaat het voor de belastingen een probleem geven bij een eventuele uitbetaling, omdat de creditnota op mijn dochtertje haar naam staat?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 1

Beste,

 

Als je een creditnota wilt boeken op je bedrijf, dan moet de geadresseerde dezelfde rechtspersoon zijn. In jouw geval betekend dit dus dat de creditnota op naam moet komen van je bedrijf waar ook de oorspronkelijke factuur aan is gericht.

Ook al heb je een ban op je eigen account. Ik zou toch even contact per telefoon of email opnemen met de andere partij en op die manier een creditnota op de goede naam vragen.

WIlt u weten hoe wij meerwaarde uit uw administratie kunnen halen?? Neem contact met ons op!

Link naar reactie
  • 1

Dag Vincent,

 

Een creditnota waaruit jouw omzet blijkt uit het affiliate programma, zal ook op naam moeten staan van jouw onderneming. Nu zal de NL fiscus het niet zo'n drama vinden als de nota op de account van je dochter staat, maar de ondernemer achter het affiliate programma moet natuurlijk wel de creditnota op naam van de ondernemer uitreiken. Immers mag zij dit pas als uitgaven boeken als de creditnota aan de factuurvereisten voldoet.

 

De vraag is dus niet of jij het mag doen (formeel niet overigens), maar of het affiliate programma het wel wil doen.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 1

Even hardop nadenken......

 

Je krijgt een uitbetaling van firma A die gevestigd is buiten de EU. Er word dus niet om btw nummers gevraagd en er word geen btw verlegd. De creditnota staat op naam dochter.

 

Nu schrijf jij uit naam van jouw firma een factuur uit aan firma A en die factuur boek je in en koppel je aan de ingekomen betaling. Voor je eigen administratie niet je de creditnota achter de factuur zodat je over 4,5 jaar nog weet waar het over ging.

 

Probleem opgelost lijkt mij?

 

Je kan natuurlijk altijd even een mailtje sturen/belletje doen om je account weer open te krijgen. Want een 2e account is meestal tegen de regels van de affiliate en je riskeert dat je straks wellicht een openstaand tegoed kwijtraakt.

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.