• 0

Op Google.be makkelijk/moeilijk naar product op Nederlandse domeinnaam?

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als een inwoner van Belgie zoekt op mijn product in Google.be, vinden ze me dan minder makkelijk dan als hij op Google.nl zou zoeken? De Beglische domeinnaam heb ik al geregistreerd, is het verstandig om daar weer een nieuwe webshop aan vast te koppelen vanwege de Google indexering?

Op zich zou het niet uit moeten maken. De extensie van een domeinnaam heeft volgens de experts nauwelijks invloed op je positie in Google. Volgens mij heeft het zelfs helemaal geen invloed.

 

Wat belangrijker is, is op welk land jouw site zich richt. Als jij een site maakt die voor Nederlanders leuker is omdat, ik noem maar wat, de verzendkosten voor NL lager zijn, dan zul je meer NL klanten krijgen. NL bezoekers zijn dan blij met jouw site. Google.nl zal jouw site dan dus hoger in de zoekmachine zetten, omdat NL bezoekers blij zijn als ze jouw gevonden hebben.

 

Hetzelfde geldt voor Google.be. Als jij een site maakt die zich richt op Belgen zodat Belgen er blij mee zijn, dan zal je vanzelf hoger komen in Google.be. Of jouw site dan een .nl, .be, .com of andere extensie heeft, dat maakt niet uit.

Link naar reactie
  • 0

Als Belg zijnde vind ik niet dat er veel verschil is in schrijftaal, uitspraak is wat anders :)

 

@Wouter, ik ben het er niet mee eens. Iemand met een .nl zal minder hoog scoren op google.be

 

Als je bijvoorbeeld zoekt op "speelgoed" op goolge.be, dan zie je op de eerste pagina allemaal met . be extentie

Op google .nl allemaal websites met .nl

Restauratie antieke meubelen - Meubelrestauratie Vaes

Link naar reactie
  • 0

@Wouter, ik ben het er niet mee eens. Iemand met een .nl zal minder hoog scoren op google.be

 

Als je bijvoorbeeld zoekt op "speelgoed" op goolge.be, dan zie je op de eerste pagina allemaal met . be extentie

Op google .nl allemaal websites met .nl

En komt dat volgens jou door de extensie of door het publiek waar deze sites zich op richten? ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb .nl sites en ik richt ze op zowel Nederland als Belgie. De schrijftaal is nederlands maar bijvoorbeeld de woorden Nederland en Belgie komen gelijkmatig voor. Ik merk dat de .nl sites in google.be slechter scoren als in google.nl

Zo staan bepaalde sites in google.nl al jaren bij de eerste 3 zoekresultaten en die staan bij google.be op pagina 2 of 3.

 

Ik heb een landingpage op eenzelfde .be domeinen gezet en dat raad ik je ook aan. Een gehele webshop zou ik niet direct doen ivm het werk en eventueel gedoe met administratie e.d. Landingpage met tekst en waarbij alle linken doorverwijzen naar de .nl site moet voldoende zijn.

Als je een landingpage doet moet je natuurlijk ook voor de .be linkbuilding doen!

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Ik had al een vermoeden. Ik stelde deze vraag namelijk ook aan mijn webshopprovider en kreeg het antwoord:

"Alleen de hoofddomeinnaam bouwt pagerank op in Google, dus het heeft bijzonder weinig zin om een tweede domeinnaam aan de bestaande webwinkel te koppelen. Wanneer de .nl goed gaat lopen zou u beter in overweging kunnen nemen een tweede shop te openen op de .be extensie."

 

Dus mijn .be domein laten hosten voor een paar euro per maand, landingspage instellen, linkbuilding en ik ben klaar? Moet ik nog ergens anders rekening mee houden?

Telefoonhoesjes blog: http://www.phonegeek.nl/blogs/blog/

Link naar reactie
  • 0

Ik had al een vermoeden. Ik stelde deze vraag namelijk ook aan mijn webshopprovider en kreeg het antwoord:

"Alleen de hoofddomeinnaam bouwt pagerank op in Google, dus het heeft bijzonder weinig zin om een tweede domeinnaam aan de bestaande webwinkel te koppelen. Wanneer de .nl goed gaat lopen zou u beter in overweging kunnen nemen een tweede shop te openen op de .be extensie."

 

Dus mijn .be domein laten hosten voor een paar euro per maand, landingspage instellen, linkbuilding en ik ben klaar? Moet ik nog ergens anders rekening mee houden?

 

Misschien heeft je webshopprovider het over een redirect van je domein? Die bouwt geen PR op en rankt ook niet in google. Het verwijst eigenlijk gelijk door naar je hoofddomein.

Een landingpage heeft een eigen pagina + content en bouwt wel PR op en rankt wel in google. (als je er werk van maakt)

 

Misschien is het handig om te kijken naar het taalgebruik in Belgie. Sommige dingen noemen ze net wat anders. Je kan op google.be zoeken naar je eigen zoektermen en ziet dan onderaan suggesties voor vergelijkbare zoekopdrachten. Ook kun je bij google adwords hulpprogramma voor zoekwoorden kijken naar relevante zoektermen.

je .be hoeft namelijk niet dezelfde url te hebben als je .nl Misschien kun je een generieke(re) naam pakken.

 

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 90 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.