• 0

Nieuw produkt voor een ander publiek

Hallo

Mijn naam is Ruud , Ik ben al ruim 25 jaar aktief en de laatste 3 jaar full time in het zogenaamde Kite Buggyen . ( driewieler en een vlieger over het strand )

Wat ik doe is , ontwerp en fabriceer deze race buggys .

In deze scene is mijn naam wereld wijd bekent .

Maar nu is het zo dat ik een ander type strandzeiler heb ontwikkelt , een soort buggy met een echt zeil in plaats van een vlieger ( dit is niet nieuw , maar de manier waarop en dat je deze ook gewoon in de auto kunt vervoeren wel )

In eerste instantie omdat ik het gewoon leuk vond zo iets te maken . Maar steeds meer mensen zeggen mij dat dit een zeer leuk concept is .

Ik ben daar mee verder gegaan en heb het nu zover af dat deze strand zeiler geproduceerd kan gaan worden . Dit wil laten doen door een bedrijf in het buitenland dat al werk voor mij doet .

Probleem : Ik ken de strandzeil wereld niet ( dit is namelijk een totaal verschillende dat die van de kite buggy )

Wereldwijd is deze strandzeil sport met kleine strandzeilers zoals die ik heb snel groeiend ! Ik wil hier graag in mee gaan .

Ik stoot nu tegen allerlij zaken zoals de verkoop verwachtingen , omzetten , calculaties , promotie .

Kortom , Ik moet groeien . Dit is moeilijk voor mij daar ik vanuit de hobby ben begonnen en altijd klein gebleven .

Ik moet nu een ondernemersplan maken ...... nooit gedaan

Ik moet met banken gaan praten ...... nooit gedaan

Ik moet echte marketing gaan bedrijven .... nooit gedaan

Zie hier mijn probleem ....

 

Met vriendelijke groet

Ruud

www.xxtreme.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

RUUD! Wat een problemen kerel :) Had iedereen maar dat soort "problemen" als jij ;) Leuk concept. Zeker mee verder gaan. Dingen die vanuit je eigen passie ontwikkeld worden hebben een grote kans van slagen.

 

Ken je mensen in je omgeving die je kunnen helpen? Ondernemers die de klappen van de zweep kennen?

 

Je zoekt eigenlijk een investeerder (en iemand) die je advies kan geven?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Heb je het idee dat de verkoop van je kitebuggy helemaal gesmeerd verloopt? Is dat in Nederland of internationaal? Gebruik je het potentieel van die markt? Ken je het potentieel van die markt?

 

Ben je ooit benaderd door groothandels of detailhandels die je product willen verkopen? Zo te zien gaat alles direct. Niet dat dat een probleem is; het is gewoon een liefhebbersproduct dat binnen de fanbase verkocht wordt.

 

Nou heb je dus iemand nodig die de fanbase van buggysailing verkent. Dat kun je eventueel uitbesteden aan een stageair. Wel strakke opdracht geven en niet het vraagstuk van verkoopbevordering en financiering onderschuiven; gewoon een marktverkenning. Wie (ver)koopt wat waar hoe en voor hoeveel? Wie gebruik? Wanneer? Kenmerken van verkoopkanalen. Prijzen. Media en momenten.

 

In de marktverkenning kun je ideeën en contacten opdoen die van nut zijn bij je andere dilemma's.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hi

Ten eerste bedankt voor deze reacties .

Het kite wereldtje is een totaal andere als de wereld van het strandzeilen , aan mijn huidige klanten kring heb ik nagenoeg niet veel. Wat ik wil is dit concept op de markt zetten zonder een lange aanloop . De media zoeken is mij in al die 25 jaar nog steeds niet gelukt .

Hoe kan ik iemand in de hand nemen waar ik van op aan kan ? Ik ken niet iemand die bedreven is in het "zaken" doen en dan ook nog affectie heeft met deze sport .

 

Ruud

 

Link naar reactie
  • 0

Beste RuudjeH5,

 

waarin verschilt standzeilen van ijszeilen? Ik als zeg maar leek op dit gebied zie een ontwikkeling van windsurfen naar kitesurfen als Olympische sport en jij maakt een vergelijkbare beweging, maar dan andersom.

 

Het kan toch niet zo moeilijk zijn om beach/adventure verhuurders aan zandstranden te achterhalen en hun je concept te tonen? Doe je al iets met Facebook of Twitter naar de nieuwe doelgroep? Engelstalige accounts opzetten lijkt me een logische stap, of YouTube filmpjes tonen. In de praktijk: rondjes maken in Zeeland of aan de Hollandse kust pal naast de kiters... misschien kun je een proeflocatie bemannen met getrainde instructeur(s)?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Mijn indruk is dat voor Ruud de hobby voorop staat en dat de business daarvan afgeleid is. Die wil helemaal geen marktonderzoek doen of verkoop organiseren. En dat is best, want dat kan ook door anderen gedaan worden. Het zou me niks verbazen als ook in de marketing en verkoop van die kitebuggy nog wel wat te verbeteren valt. De zoektocht is dan naar een partner die aanvullend actief is naast de oprichter die vooral met ontwikkeling bezig is. Of naar een kapitaalkrachtige kitesurfer die wel iets ziet in een meer bedrijfsmatige aanpak.

 

Misschien moet je eens met de ontwikkelaars van Tribord in Hendaye gaan praten. Dat is onderdeel van Decathlon en die werken soms samen met uitvinders en ontwikkelaars. Als je interesse hebt, PM me dan even dan ga ik wat ouwe contacten activeren.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hallo Highio

Het grote verschil tussen strandzeilen en ijszeilen is wielen of schaatsen . Onder de kite buggy die ik maak kan je ook kiezen uit diverse wielen b.v. Bigfoot banden ( als het strand zacht is zoals zo vaak aan de Nederlandse kust ) , Kleine wielen , schijven , bigfoot light , schaatsen en snowboards . Al deze variaties kunnen ook onder de strandzeiler gemonteerd worden .

Wat de heren zeilmakers mij vertellen is dat zij denken dat deze constructie hard moet kunnen rijden , maar ook dat het een stuk moeilijker is om er mee te rijden ! En daarom is het voor de verhuurders minder intressant . Een ander probleem dat ik heb is dat er geen groot butget is om gelijk groots uit te pakken met tien tallen units .

Pal naast de buggyers gaan rijden is geen optie ..... er hard voorbij scheren is beter ;)

De doelgroep naar waar ik graag wil posten is er niet of nauwlijks , ik heb wel contact gezocht met Nederlandse clubs en de Belgische bond .

Maar naast deze ontwikkeling heb ik natuurlijk ook de dagelijkse gang van zaken , het bouwen van de race buggys "Apexx " dit zijn custom build buggys en zijn mijn core. In het ergste geval moet ik mensen erbij gaan halen of nog meer werk uitbesteden ?!

Dit zijn veranderingen waar ik best wel bang voor ben . Mijn klanten kopen een Apexx omdat deze op maat gemaakt word , dat moet ik zelf blijven doen . ruim 25 jaar ervaring fingerspitsen gevoel jing jang , affin ik heb al eens geprobeerd iemand mee te laten werken ..... geen sucses !

Al bij al best wel een luxe juk op mijn schouders .

 

Groet

Ruudje

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ruudje,

 

ik vraag me als buitenstaander af, of je een commercieel product ontwikkeld hebt, hoe er een vraag te creeëren valt en of je markt mogelijk verbreed kan worden... het lijkt me een goed idee om de haalbaarheid in een vroeg stadium na te gaan, beter alsnog laat dan nooit.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik heb in het verleden geleerd door vallen en opstaan en door schade en schande ben een stuk wijzer geworden .

Waar ik nu sta is gekomen door pure passie voor de sport en de verdienste ... ja dat kwam wel dacht ik .

Nu is er wel iets aan het veranderen , en ik weet niet goed hoe dat aan te pakken welke richting moet ik op . Ja mischien is dit niet dat wat ik er van verwacht op termijn .

Link naar reactie
  • 0

Nee het is geen uitvinding maar een verandering / verbetering op een heel oud concept n.l. strandzeilen . Strandzeilen op zich is naar verluid wel een Nederlandse vinding bedoelt om in de vorige eeuw boten makkelijker over het strant te transporteren om vracht te kunnen lossen ingeval van zeer laag water ( denk aan het wadden gebied ) later werd daat de lol wel van ingezien en is er een sport ontstaan . Na jaren is de populariteit gedaalt . Frankrijk is nu toonaangevend op het terrein van het hedendaagse strand zeilen . In Frankrijk vind je velen strandzeil verenigingen ( bijna elk dorp / stad met een strand heeft wel zo'n vereniging ).

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 307 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.