• 0

Welke (waarom deze) bank??

Hallo allemaal,

 

Ik heb een vraag met betrekking de bank die gebruikt wordt.

 

- Welke bank hebben jullie gekozen en waarom?

 

Ik kan me voorstellen dat internetbankieren een grote + is.

Maar welke afwegingen hebben jullie nog meer gemaakt bij het kiezen van de "juiste" bank?

 

En wanneer zouden jullie veranderen van bank?

Als andere banken sneller/betere afhandelingen of meer rente geven?

 

Ik hoop dat jullie mij met deze vragen kunnen helpen.

 

Met vriendelijke groet,

Maarten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hey, een naamgenoot.

 

Ik kan je de Postbank aanraden. En dan met name omdat ze tot een bepaald bedrag aan transacties geen kosten in rekening brengen. Voor internetbankieren en vernieuwende diensten kun je echter beter wat verder zoeken (de Postbank staat erom bekend nogal achter te lopen op dit gebied). Wanneer kosten niet zo belangrijk zijn, kun je beter naar de Rabobank gaan.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb hele slechte ervaringen met de Postbank. Dat is een bank waar ik als ondernemer niet snel zaken mee zou doen. De ABN-AMRO bank is een betere keuze. Ik ben een tijd penningmeester en later voorzitter geweest van een vereniging die haar rekening bij de ABN had en met die bank valt uitstekend zaken te doen.

 

Maar de bank waar ik mijn zakelijke en persoonlijke rekeningen heb lopen is de Rabobank. Deze bank is flexibel, communiceert prettig en niet onbelangrijk: hun internetbankier mogelijkheden zijn uitstekend. De laatste tijd waren er wat probleempjes met de compatibiliteit van Rabobank Internetbankieren met Safari, maar dat zien we even door de vingers. Definitly Rabobank dus!

 

Ik vraag me af of de keuze voor je bank ook iets uitstraalt richting je klanten. Ik geloof van wel. Een Posbank rekening zie ik niet zoveel en associeer ik met kleine eenmanszaakjes die gewoon de priverekening van de eigenaar gebruiken (puur een associatie, no offence!). ABN zie ik ook minder, maar maakt bij mij een serieuze indruk. Rabobank zie ik veel blij kleine en middelgrote bedrijven en komt ook serieus over. Ik denk dat het grootste gedeelte van mijn relaties gebruik maakt van de Rabobank. Is dat toeval of niet? Wel handig natuurlijk, want op die manier kun je sneller geld ontvangen en versturen.

 

Nog een laatste interessante vraag: welke bank adviseren jullie voor (off shore) genummerde rekeningen? ;) ;D

Link naar reactie
  • 0

Van Lanschot. Zeer persoonlijke service, eigen account manager die alles voor mij oplost, dus geen stupide wachtrijen en praten met -tig afdelingen die nooit bereikbaar zijn. Heb al mijn financiële zaken bij ze ondergebracht dus zowel zaken als privé, is ook keuze voor de lange termijn. Eén contactpunt, maximale hulp, minimale moeite.

 

Wat uitstraling betreft denk ik dat deze bank past bij mij positionering en klantenkring. Zie er ook wel de waarde van in termen van branding en denk dat ondernemers wat dat betreft consistent moeten zijn in hun externe communicatie.

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

In absolute termen is Van Lanschot duurder dan banken zoals Postbank en Rabo, dat klopt. Het verschil vind ik overigens niet dramatisch. Mijn belangrijkste overweging: zeer persoonlijke benadering, keigoed advies en het bespaart mij bakken met energie en tijd.

 

Tijd en energie zijn mijn schaarste goed. De tijd en energie die mij in het leven zijn gegund wil ik besteden aan mijn gezin, mijn vrienden, mijn familie en mijzelf. Dat is waardevolle tijd, onbetaalbaar in feite. Morgen kan ik dood zijn, mijn naasten ook.

 

Vandaar Van Lanschot. De tijd die ik anders kwijt zou zijn aan inefficiënte callcentres, slechte service, lange wachttijden, kastje-naar-de-muur geren, matig advies, incompetent en matig gemotiveerde medewerkers, praten met 12 afdeling etc is een verspilling.

 

It's a no brainer.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Ik zit met mijn zakelijke rekening bij de Rabo. Prive bij de Postbank. Ik heb een tijdje zitten twijfelen wat ik zou doen en heb toen zakelijk toch voor Rabobank gekozen omdat hun manier van werken me aanspreekt. Het is persoonlijk ( altijd een kantoor in de buurt ), ze praten ook voor niet ingewijden Nederlands en het internetbankieren biedt veel meer voordelen dan de Postbank. Werkt de Postbank nog met zogenaamde tancodes ( via post of sms ) daarvoor heeft de Rabo dus een handig aparaatje.

 

Voordeel van de Postbank vind ik wel dat je na een overboeking en betalingen en dergelijke direct een sms krijgt met het actuele saldo. Iets wat ik bij de Rabobank nog niet gevonden heb. En daarnaast vind ik de kosten ook erg goed in verhouding staan tot de service, van bijvoorbeeld gratis bedrijfsadviseurs, bij de Rabobank.

 

Kortom:

Rabobank is persoonlijk, gemakkelijk, servicegericht.

Postbank is onpersoonlijk, massaal, enigzins onhandig.

 

Christian

Link naar reactie
  • 0

Rabobank.

 

Wij zijn bij alle banken langs geweest, maar Rabobank was en is het goedkoopst. Tevens zijn ze erg flexibel en zijn ze sneller met transacties dan andere banken.

De ABN en ING houden geld dat wordt overgemaakt van een andere bank 1 dag langer vast dan dat de Rabobank doet. Bij een internetondermening is het op tijd hebben van je geld belangrijk, dus de keuze was snel gemaakt.

En zoals ik net zei, de Rabobank is het goedkoopst.

Link naar reactie
  • 0

Ik controleer de rekening 1x per dag en alleen op werkdagen. Het betalen voor het bekijken kost mij dus vrij weinig, iets van 3 euro per maand maximaal. De transactie kosten zijn beduidend lager bij de Rabo vergeleken met andere banken, mits je een behoorlijk aantal transacties per maand hebt (denk hierbij aan een getal van boven de 100).

Link naar reactie
  • 0

Soms krijg je zelfs minder ;)

 

De postbank heeft mijnpostbank.nl alleen voor particulieren, en ik moet zeggen dat dat een prima systeempje is. Zakelijk zit je echter nog met girotel online - een wat ouderwets systeem dat op zich goed werkt, maar nog wel met (papieren) TAN-codes en nachtelijke sluiting (23.00- 06.00 ofzo). Evengoed ben ik er vrij tevreden mee: Het kost 3 euro per maand voor de hele mikmak, de eerste X transacties zijn gratis, en ik heb er minder dan X.

 

Maar het is maar net wat je wilt... als je enige 'service' nodig hebt van een bank, dan is het zeker de moeite daarvoor te betalen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zit zowel zakelijk als privé bij de Postbank en het bevalt me uitstekend. Ze zijn goedkoop, maar hebben toch snelle en goede service en ik heb nog nooit problemen gehad, ook niet met het internetbankieren.

Ook worden transacties binnen één minuut verricht. Ik zie dus totaal geen reden om voor een andere bank te gaan. De Postbank is de goedkoopste en er ontbreekt me aan niets!

Link naar reactie
  • 0

Net als deWaard heb ik ook slechte ervaringen met de Postbank. De postbank is voor mij een absolute no go geworden voor mijn ondernemingen. Slechte service en slechte produkten naar mijn mening.

Ook over de ING ben ik zwaar ontevreden. Hoewel ik al voor een van mijn ondernemingen bij de ING een rekening (naast allerlei persoonlijke) heb lopen en zij daar goed op verdienen is het onmogelik gebleken om voor een andere onderneming ook een rekening aldaar te openen. Verder dan voorbij de receptie kwam ik niet en zelfs Schaap en Partners werden behandeld als rotschoffies.

Het internetbankieren pakket van de ING gebruiken we voor mijn andere onderneming en ook dat is een slecht product, niet alleen bordevol programmeerfouten, maar na het updaten naar een nieuwe versie ben je ook nog eens AL je geimporteerde data kwijt. Gebackupped of niet, niet te gebruiken in iedere ander versie en ook daarna niet meer in de vorige versie. Ook het betalen (internetbankieren of niet) naar bedrijven buiten de EU geeft bij ons telkens weer problemen. Nee, de ING is bij mij ook klaar, voor starters geen goede optie naar mijn mening en mijn andere bedrijf stapt zo snel mogelijk over naar een andere bank.

Deze bank is bij mij de ABN geworden. Goede service, duidelijkheid en doet wat er gewenst wordt. Ook voor starters goede regelingen, eigen adviseur and the works, internetbankieren dat goed werkt, betrouwbaar is en ga zo maar door.

Het zijn persoonlijke ervaringen en ik hoop dat het bij anderen wel goed is gegaan, maar met de ABN ebn ik weer happy :D

 

Ik raad iedereen aan om zo veel mogelijk banken te bezoeken en te spreken, voordat je beslist en niet meteen uitgaan van waar je ouders/familie bij zitten of waar je al rekeningen hebt lopen zoals ik de eerste keer heb gedaan. Leermomentje ;-)

Res cogitans

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.