• 0

Openstaande rekening-courant bij toetreden tot bestuur, wat zegt de wet?

Beste,

 

Ik werk sedert een zestal jaar voor een BV in loondienst waar tot op heden 2 partners in fungeren. Nu heeft men mij benaderd om ook partner te worden (i.c.m. aanschaf van aandelen). Op dit moment heeft een van de partners echter nog een vordering van circa 35.000 euro op de BV in rekening-courant. Als ik toetreed tot de directie krijg ik voortaan salaris in de vorm van management fee. Dat zou dus betekenen dat ik door toe te treden tot de directie indirect een evenredig deel van deze schuld op mij neem. Klopt dit? Wat is gangbaar in deze situatie? Kan ik bijvoorbeeld afdingen dat deze vordering ontstaan is voor mijn toetreding en dus (deels) niet op mij van toepassing is? Of ontkom ik hier niet aan?

 

Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 1

Goede morgen Yogi1983

 

Je geeft aan dat je een management fee gaat ontvangen.

Ik maak daaruit op dat je via een Beheer / Holding B.V. deel gaat nemen in deze B.V.

 

Via deze B.V. koop je aandelen in de "Werkmij"

Het bedrag wat je uitgeeft voor de aankoop van deze aandelen wordt bepaald door de "Waarde" van de Werkmij

Deze waarde wordt vastgesteld op basis van de bezittingen en schulden van de werkmij.

De R.C. directeur is onderdeel van deze waardebepaling.

 

Dus de volledige R.C. Directeur maakt onderdeel uit van de prijs die er voor de aandelen betaald wordt.

Daarmee vervalt de noodzaak om deze R.C. uit de balans te lichten en een speciale behandeling te geven.

 

Succes met je promotie.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Goede morgen Yogi1983

 

Je geeft aan dat je een management fee gaat ontvangen.

Ik maak daaruit op dat je via een Beheer / Holding B.V. deel gaat nemen in deze B.V.

 

Via deze B.V. koop je aandelen in de "Werkmij"

Het bedrag wat je uitgeeft voor de aankoop van deze aandelen wordt bepaald door de "Waarde" van de Werkmij

Deze waarde wordt vastgesteld op basis van de bezittingen en schulden van de werkmij.

De R.C. directeur is onderdeel van deze waardebepaling.

 

Dus de volledige R.C. Directeur maakt onderdeel uit van de prijs die er voor de aandelen betaald wordt.

Daarmee vervalt de noodzaak om deze R.C. uit de balans te lichten en een speciale behandeling te geven.

 

Succes met je promotie.

 

 

 

Ohhh.. maar zo is het natuurlijk niet... het bedrag word alleen bepaald door "wat jij er voor wilt geven" dat is alles... Dat jij (of de verkopende partij) daarvoor achterliggende cijfers wel/niet gaat gebruiken is iets anders.

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.