• 0

Gebruik van de akte envelop

Even een heerlijke stomme maar praktische vraag waar google me geen antwoord op kon geven...

 

Ik heb per ongeluk een doos akte enveloppen besteld in plaats van 'normale' enveloppen.

 

Waar gebruik je die eigenlijk voor?

 

akte: schriftelijk stuk, opgemaakt en gewaarmerkt door een bevoegd

persoon, dat als bewijs kan dienen (van Dale)

 

Ik kan me niet herinneren dat ik een faktuur, offerte of informatie in een akte-envelop ontving? Open knippen en als toiletpapier gebruiken?

 

Groeten, Nathan.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zijn dat niet die A4 enveloppen? waar een heel a4tje netjes in past zodat je belangrijke documenten niet hoeft te vouwen?

 

Dat zou je inderdaad verwachten. Ik heb ze echter in C5 formaat (voor een A5-je).

 

Kenmerkend voor een akte envelop is dat de opening aan de zijkant zit. Verder heb ik met plakstrip, maar dat maakt het niet per definitie een akte-envelop volgens mij.

Link naar reactie
  • 0

Dag Nathan,

 

Ik krijg nu toch het donkerbruine vermoeden dat een toiletbezoek bij jullie geen prettig vooruitzicht wordt. Voor de goede orde, wij gebruiken nagenoeg niets anders dan akte-enveloppen, ook voor onze facturen.

 

 

Ah! Ruik ik hier een mogelijkheid om mijn toiletkosten te drukken?

 

Dank je voor je reactie. Maar het klopt toch dat ze zelden worden gebruikt voor facturen en offertes? Gebruik jij ze dan ook gewoon liggend?

 

Het kan geen kwaad dus om ze gewoon te gebruiken ...waar ze voor bedoeld zijn danwel te verstaan! ;)

 

Nog meer mensen die akte enveloppen gebruiken?

Link naar reactie
  • 0

Een van onze klanten gebruikt akte- enveloppen voor alle communicatie. Rekeningen, folders e.d. worden allemaal in deze enveloppen verstuurd ( de helft van een langwerpig door het midden gevouwen A4 ) en ik moet zeggen dat ik het erg orgineel en opvallend vind. Als je zoiets tussen je post aan treft, vooral bij aankondigingen van een opening e.d. is volgens mij je aandacht gegrepen. In ieder geval de mijne wel.

 

Waar ze normaal voor gebruikt worden?

 

Geen idee.......

 

 

Christian

Link naar reactie
  • 0

Ik printte eerst alles ook zelf. Maar sinds ik visitekaartjes en briefpapier heb laten drukken, stond het niet zo mooi als ik dan enveloppen zelf geprint had. Daarom laat ik die dus ook drukken, op gewoon formaat vensterenvelop, en A4. Helaas had ik eerder bij Viking Direct een pak van 500 vensterenveloppen gekocht, dus ik zit nu nog met 450 blanco enveloppen. ;D

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.