Ga naar inhoud

Hoe voorraad inkopen webwinkel

Geplaatst:

Modenist

Goedemorgen allemaal,

Als 'rookie' ben ik bezig met het schrijven van mijn ondernemingsplan voor een webshop voor dames. Deze webshop is internationaal georiënteerd en gericht op de niche in een bepaald segment.

Om het financiële plan duidelijk in kaart te brengen ben ik bezig om een inkoopbudget vast te stellen. Op het forum staan vele inkoop-gerelateerde vragen en antwoorden, maar hebben vooral betrekking op welke kanalen/ingangen in de wereld van inkopen.

Hiermee is mijn vraag niet beantwoord; wat ik graag wil weten is hoe ik een voorraad aanleg. Hoe bepaal ik de aantallen van een item? Hoeveel stuks heb ik van iedere maat nodig en zijn er bepaalde (internationale) 'inkoopregels'?

Een aantal van de producten die ik wil gaan verkopen komen van buiten Nederland. Is het onprofessioneel om bepaalde producten op zicht toegestuurd te krijgen of staat het professioneler wanneer je persoonlijk naar de showroom/agentschap/modebeurs gaat (natuurlijk geniet mijn voorkeur voor een persoonlijk bezoek, maar ik denk even aan het kostenplaatje. Het lijkt juist een luxe om als startende ondernemer heel Europa door te kruizen.

Dank je wel!

Groeten, Lucienne

Featured Replies

Geplaatst:

4711

Misschien kan je hier iets uit halen over hoe je een minimumvoorraad zou kunnen bepalen?

Of als je het iets wiskundiger aan wil pakken misschien hier.

Geplaatst:

Modenist

• Auteur

Hi Peter,

Dank je wel voor je link, voornamelijk de eerste spreekt mij aan en ik denk hier verder mee te komen!

Geplaatst:

Eigenwijs

Daar zul je zelf achter moeten komen, en dat kost tijd en geld. Het is jouw concept en jouw visie, een ander kan dit niet voor je doen. Voor fysieke modewinkels gaan 'ze' vaak uit van een basis inkoop van 18k naast de seizoenen en extra inkopen. Hou het simpel!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.