Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Modenist
Goedemorgen allemaal,
Als 'rookie' ben ik bezig met het schrijven van mijn ondernemingsplan voor een webshop voor dames. Deze webshop is internationaal georiënteerd en gericht op de niche in een bepaald segment.
Om het financiële plan duidelijk in kaart te brengen ben ik bezig om een inkoopbudget vast te stellen. Op het forum staan vele inkoop-gerelateerde vragen en antwoorden, maar hebben vooral betrekking op welke kanalen/ingangen in de wereld van inkopen.
Hiermee is mijn vraag niet beantwoord; wat ik graag wil weten is hoe ik een voorraad aanleg. Hoe bepaal ik de aantallen van een item? Hoeveel stuks heb ik van iedere maat nodig en zijn er bepaalde (internationale) 'inkoopregels'?
Een aantal van de producten die ik wil gaan verkopen komen van buiten Nederland. Is het onprofessioneel om bepaalde producten op zicht toegestuurd te krijgen of staat het professioneler wanneer je persoonlijk naar de showroom/agentschap/modebeurs gaat (natuurlijk geniet mijn voorkeur voor een persoonlijk bezoek, maar ik denk even aan het kostenplaatje. Het lijkt juist een luxe om als startende ondernemer heel Europa door te kruizen.
Dank je wel!
Groeten, Lucienne