• 0

Suggesties om aan sponsors te komen?

Beste leden,

 

Ik zal even zo kort mogelijk mijn probleem beschrijven.

Ik ben mede eigenaar bij een gratis internationaal kunst/cultuur blad.

Zoals u zal begrijp draait dit blad volledig op sponsoring.

Alleen door de fantastische crisis zijn er natuurlijk veel sponsors die afhaken.

 

Heeft iemand van u suggesties over hoe wij aan nieuwe sponsoring kunnen komen?

Of misschien andere ideeën die kunnen zorgen dat het bedrijf boven water gehouden kan worden?

 

Ik sta voor alles open!

 

Alvast bedankt voor uw reactie

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Verplaats je in de schoenen van de adverteerder. Hoeveel levert adverteren in het blad de adverteerder op? Als je prijs lager is dan deze waarde, is adverteren door de adverteerder een zinvolle bezigheid.

 

Ik begrijp dat er voor internationaal kunst/cultuur meer belangen spelen dan financiële. De kern voor adverteerders blijft ondanks dit vaak dat door adverteren meer waarde gecreëerd moet worden dan de advertentie kost.

CNOOP Corporate Finance | M&A | Financiering | Due diligence | Bedrijfswaardering

Boec | Menselijk kapitaal

Link naar reactie
  • 0

Het blad 'upgraden' zodat men er voor wilt betalen ipv. dat het gratis verstrekt wordt?

 

Dit is zeker een optie die we inderdaad aan het overwegen waren.

Het probleem is alleen dat er dan Sponsoren weg kunnen vallen omdat in het contract vermeld staat dat het en gratis en voor iedereen verkrijgbaar blad. en als we per oplage geld gaan vragen gaat het aantal oplagen fors achteruit. hier zullen de sponsoren niet zo blij mee zijn.

Link naar reactie
  • 0

Verplaats je in de schoenen van de adverteerder. Hoeveel levert adverteren in het blad de adverteerder op? Als je prijs lager is dan deze waarde, is adverteren door de adverteerder een zinvolle bezigheid.

 

Ik begrijp dat er voor internationaal kunst/cultuur meer belangen spelen dan financiële. De kern voor adverteerders blijft ondanks dit vaak dat door adverteren meer waarde gecreëerd moet worden dan de advertentie kost.

 

U heeft helemaal gelijk. Zelf zat ik te denken om sponsoren meer vrijheid te geven in wat ze in ons blad willen hebben, waardoor ze dan meer voor gaan betalen natuurlijk.

Maar ik ben meer opzoek naar hoe ik het beste aan nieuwe sponsoren kan komen. Momenteel zijn we bezig met het verwerken van een spss bestandje om te kijken wat de huidige sponsoren vinden van het blad.

 

Iemand een idee voor een ander onderzoek die goed van pas zou komen bij het zoeken van nieuwe sponsoren?

Link naar reactie
  • 0

Koppel het blad aan een website waar kunstenaars voor een kleine prijs een selecetie van hun werk laten zien. Deze rubriek kun je ook weer in je blad laten terugkomen.

Sowieso kun je met affiliate op je website inkomen genereren en bladadverteerders een extra advertentie optie bieden.

 

Zeer goede suggestie!

dat ze inderdaad een soort van advertenties op onze website kunnen plaatsen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me voorstellen da je wellicht verschillende soorten sponsors/adverteerders hebt voor je blad. Eenvoudshalve sponsors vs adverteerders.

 

Adverteerders wegen af, hoeveel kost het me en wat verdien ik ermee. Sponsors plaatsen een advertenite terwijl ze weten dat het ze niks of weinig opleverd, dit kunnen in jou geval ondernemers zijn met een passie voor kunst.

 

Kijk wat je nu aan adverteerders/sponsors hebt en waarom ze afhaken, uit welke groep komen ze. Ik denk dat je dat eerst moet weten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.