Ik heb de volgende vraag, waarvan één al deels is beantwoord in andere topics maar ik niet uit de voorlegde berekeningen/voorbeelden kwam van de collega's hier.
[situatie schets]
Ik verkoop producten op een website ( discogs ) per verkocht product op deze website sta je 8% af aan de beheerders van de website als fee.
Product wordt aangeprijsd als = 9 euro
Waarvan ik aan discogs betaal (middels factuur op einde van de maand) = 0,72 euro
Uiteindelijke ontvangst = 8,28 euro
Moet ik de BTW dan berekenen over de 9 euro of over de 8,28 euro?
Dan komt het volgende euvel, bijna alle transacties gaan middels paypal. Dus er ontstaat het volgende plaatje
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Minus23
Minus23
Hola!
Ik heb de volgende vraag, waarvan één al deels is beantwoord in andere topics maar ik niet uit de voorlegde berekeningen/voorbeelden kwam van de collega's hier.
[situatie schets]
Ik verkoop producten op een website ( discogs ) per verkocht product op deze website sta je 8% af aan de beheerders van de website als fee.
Product wordt aangeprijsd als = 9 euro
Waarvan ik aan discogs betaal (middels factuur op einde van de maand) = 0,72 euro
Uiteindelijke ontvangst = 8,28 euro
Moet ik de BTW dan berekenen over de 9 euro of over de 8,28 euro?
Dan komt het volgende euvel, bijna alle transacties gaan middels paypal. Dus er ontstaat het volgende plaatje
Prijs plaat = 9 euro
Prijs verzending = 6,20 euro
Subtotaal = 15,20 euro
Prijs totaal paypal transactie ( ( 15,20 + 0,35 ) * 1,034 ) = 16,08 euro
Kan iemand mij uitleggen hoe ik in deze situatie waarover BTW moet vragen en welke kosten kan terugvragen?
Danks!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38597-paypal-fee-marktplaats-fee/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag